3002
Sök

Skillnad på ljud med en kondensator

644 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
Tjenare.. Min fundering var om de blir nå skillnad på ljudet om man anväder sig av en kondensator?

107 Inlägg
13 november 2007
Ja då, den hjälper till så att ljudet är stabilt, har du ingen kondensator finns det risk att det hackar om du spelar högt, så va det iaf på ett ljud jag lyssnade på som ej hade konding.

16 197 Inlägg
13 november 2007
hackar när du spelar högt??   då e de nog nåt annat som e fel..tongue   du kan får lite mer "attack" i ljudet me en konding..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
13 november 2007
ogge89 skrev:
okej.. funderar på å skita i å skaffa nån sån..

bättre å lägga dom pengarna på ett vettigt batteri.

644 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
joo de håller jag helt med om.. men om man har ett hyfsat batteri å sätter på en kondensator blir de märklig skillnad då eller?

16 197 Inlägg
13 november 2007
ogge89 skrev:
joo de håller jag helt med om.. men om man har ett hyfsat batteri å sätter på en kondensator blir de märklig skillnad då eller?

de hänger på så mycke annat.. va du har för steg,basar å massa annat--

107 Inlägg
13 november 2007
En av de stora orsakerna att man skaffar det är väl att man ska kunna spela utan å ha motorn igång ?

16 197 Inlägg
13 november 2007
trollfar1 skrev:
En av de stora orsakerna att man skaffar det är väl att man ska kunna spela utan å ha motorn igång ?

nee de måste du nog ha fattat fel..   varför skulle en konding hjälpa om du inte ha motorn igång??

644 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
den får väll ström ifrån batteriet va?.. är hel kass på kondensatorer så kan ställa lite dumma frågor ibland kanske

399 Inlägg
13 november 2007
Det går ju en hel drös me kondingar om du ska komma upp i laddningen som finns i ett batteri... Så det att man kan spela utan att ladda är bara bs..

Däremot kan väl en konding leverera eventuell kräm mkt snabbare än ett batteri o kan på så vis jämna ut ojämn spänning i en likströmskrets... Fast det sker väl bara om man har dålig/otillräckligt batteri, så man ska nog ändå satsa på ett bra batteri, lr har jag fle nu igen?

644 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
ogge89 skrev:

de hänger på så mycke annat.. va du har för steg,basar å massa annat--

Kör på en rf power t112d2 å ett sinus live sl 1500

107 Inlägg
13 november 2007
evilaudio skrev:
trollfar1 skrev:

nee de måste du nog ha fattat fel..   varför skulle en konding hjälpa om du inte ha motorn igång??

Därför att kondingen lagrar ström som steget då använder, lr nej ?

16 197 Inlägg
13 november 2007
ja skulle skippa den å köpa ett BRA batteri istället..

16 197 Inlägg
13 november 2007
trollfar1 skrev:
evilaudio skrev:
trollfar1 skrev:

Därför att kondingen lagrar ström som steget då använder, lr nej ?

kondingen "lagrar" inte ström på de viset..  strömmen "lagras" i batteriet men kondingen ser till att den kan "leverars" snabbare..

du kan aldrig kompensera ett dåligt batteri me en konding...

70 Inlägg
13 november 2007
man kan se kondensatorn som en "buffert" för strömmen med andra ord smile

16 197 Inlägg
13 november 2007
kalaas skrev:
man kan se kondensatorn som en "buffert" för strömmen med andra ord smile

precis.. smile   men ingen som helst lösning om du har dåligt me ström som många tror..

1 688 Inlägg
13 november 2007
Ja fick höra att en bra kondning kan förbättra ljudkvaliteten om den används till steg som driver framhögtalare, men hur vida det är sant vågar jag ej svara på, det låter helt skumt, men mycket är helt skumt big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

16 197 Inlägg
13 november 2007
Losgard skrev:
Ja fick höra att en bra kondning kan förbättra ljudkvaliteten om den används till steg som driver framhögtalare, men hur vida det är sant vågar jag ej svara på, det låter helt skumt, men mycket är helt skumt big_smile

kondingen gör oftast mest nytta till basen eftersom den behöver mest effeket.. kondingen e ju till för att få en stabilare spänning. (kort sagt)

men den gör ju även klart nytta till framsystemet smile

210 Inlägg
13 november 2007
vid större strömförbrukning så är en kondning att rekomendera i alla fall för mig
ett bra batteri samt en kondning är bättre för utrustningen än ett bra batteri å ingen kondning. varför inte vara på den säkra sidan om man ändå har dyr utrustning???

jag kör själv med en 1 farats kondning från DLS, bara för jag själv tyckte det känns säkrare vid stora basgångar med "utsug" av strömmen som resultat.
kör optima yellow batteri (2 st, ett fram å ett bak)

Sök