3787
Sök

Söker en bilfilm!!

Satans Kung
467 Inlägg
11 november 2005
Trådstartare
Behöver hjälp med en viss bilfilm som jag inte kommer på namnet på.

Kan tänka mig att den är från 60-70 talet och handlar om 2 killar i en sunkig toktrimmad amerikanare som ska  ta sig från södra till norr USA o på vägen stöter dom på en Kille i en gul pontiac eller camaro som skryter om hur snabb o duktig han är. dom kommer överens om att dom ska tävla till newyork mot honom och en masa roliga saker händer på vägen.

Filmen gick på tv för ca ett halvår sen...Detta kan va lite långsökt jag vet men värt ett försök..

Hoppas ni vet vilken film jag menar

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se

200sx Driver
366 Inlägg
11 november 2005
Jag vet bara en film med vråltrimmade amerikanare och det är "Sista natten med gänget" men jag vet inte om de´n passar in på din beskriving .. men den är värd att se ! Grym smile

-=Nissan 200sx s13 =-

404 Inlägg
11 november 2005
jag har den filmen på vhs hemma i luleå, kan kolla upp namnet åt dig till på måndag. skicka ett pm åt mig om det fortfarande är intressant, ananrs glömmer jag säkert bort det smile
Senast redigerat av Attenator (11 november 2005)

96 Inlägg
11 november 2005
vet precis vilken film du menar, den heter "two-lane blacktop"!!! har för mig att när denna kultfilm gick på svensk tv hette den nåt i stil med "snabbare än döden" smile

BMW Power
2 362 Inlägg
11 november 2005
om ni ska se någon kultfilm så ska ni fan se "Driver" big_smile. så go film.

BMW, bogsering med wire :/

Driver
2 111 Inlägg
11 november 2005
FugitivE skrev:

haha har den på vhs hemma, go rulle hehe..länge sen man kolla.kanske ska slå en kik igen smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Turbo behov
72 Inlägg
BMW Power
2 362 Inlägg
11 november 2005
Janken skrev:
FugitivE skrev:

haha har den på vhs hemma, go rulle hehe..länge sen man kolla.kanske ska slå en kik igen smile

hehe mm wink har den på vhs o dvd faktiskt smile så jävla bra kultfilm big_smile. Sen får vi inte glömma Bullitt wink
Senast redigerat av FugitivE (11 november 2005)

BMW, bogsering med wire :/

Satans Kung
467 Inlägg
11 november 2005
Trådstartare
Jättetack Alla.. filmen på väg. får se om det är rätt film....Ni får gärna komma med fler förslag

Ps: Driver är en riktigt bra film har den på Dvd

13,5 på Action Meet!!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
12 november 2005
Hitta verkligen driver eller two-lane blacktop på dc sad dock så har jag bullit alla taxi filmer grand theft auto och många andra härliga bilrullar big_smile

Bmw osv..

Veni Vidi Vici
126 Inlägg
12 november 2005
Cannonball run...

Reservdelstekniker Audi/VW/Skoda
www.olofericson.se

Satans Kung
467 Inlägg
12 november 2005
Trådstartare
filmen snabbare än döden var jättebra...En western med dicaprio..bara att leta vidare

Varför ska jag alltid ha sånt oflyt

13,5 på Action Meet!!

291 Inlägg
12 november 2005
skall låna tråden lite... jag söker oxå en film, som jag sett för många år sedan... det var en man som körde typ undan poliser i hela filmen, han körde med ngn amerikanare, har något minne att den skulle kunna heta ngt liknande som spiken i mattan, el liknande...
väldigt tacksam för svar...
Senast redigerat av Aatos (12 november 2005)

96 Inlägg
12 november 2005
Mr Lemon skrev:
filmen snabbare än döden var jättebra...En western med dicaprio..bara att leta vidare

Varför ska jag alltid ha sånt oflyt

ojdå, jag måste verkligen ha blandat ihop någonting där :S Vet inte varifrån jag fått den titeln ifrån, eftersom jag aldrig sett någon western med dicaprio...vill inte se den heller smile men two-lane blacktop är filmens riktiga namn

jodå, bullitt är ju en klassiker...cool biljakt smile
Senast redigerat av cheba (12 november 2005)

12 Inlägg
12 november 2005
"FORTARE än döden" är den svenska översättningen på two lane blacktop...

kolla här
http://www.moviemix.nu/filmrec.asp?ID=3254
Senast redigerat av mbc (12 november 2005)

391 Inlägg
13 november 2005
Two.Lane.Blacktop.1971.PAL.COMPLETE.DVDR-iNERTiA

Satans Kung
467 Inlägg
13 november 2005
Trådstartare
Har nu fått hem den..Two-lane blacktop

Vill tacka för all hjälp jag fått så jag har kunnat få hem denna riktigt bra film..

Stor Cred till er...

13,5 på Action Meet!!

124 Inlägg
13 november 2005
Aatos skrev:
skall låna tråden lite... jag söker oxå en film, som jag sett för många år sedan... det var en man som körde typ undan poliser i hela filmen, han körde med ngn amerikanare, har något minne att den skulle kunna heta ngt liknande som spiken i mattan, el liknande...

Det är inte "nu blåser vi snuten" du tänker på?

SSS -12
3 217 Inlägg
20 november 2005
Aatos skrev:

Låter nästan som Getaway in Stockholm tongue

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

34 Inlägg
20 november 2005
Aatos skrev:

"Vanishing point"? Kör med en vit Challenger.. Minns inte va den heter på svenska..
Senast redigerat av JunTTi (20 november 2005)

Sök