2720
Sök

Nu ska bensinen höjas IGEN!!!!!

451 Inlägg
13 november 2005
hoppas de höjjer på studebidraget hehe

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

764 Inlägg
13 november 2005
michael561 skrev:
haha...tycker regeringen borde föregå med gott exempel då...Göran kan ju åka kollektivt med anitra från palatset i värmland till sthlm...

Palatset...pffff, det är ju ett torp bara enligt dom själva...hehe

TeQuilla

12 086 Inlägg
13 november 2005
Echelon skrev:
Zoxer skrev:
Nu har regeringen diskuterat om att höja bensinen till typ 15kr  vad tycker folk om det igentligen??????? big_smile

Var har du läst detta? Vet bara att Soc samt Vänster vill varken sänka eller höja, dock vill miljöpartiet höja, medans moderaterna vill sänka och införa tull på vägarna, och inte bara i stockholm.

Det låter som äta moderater!smile Det ända rätta..

Wankel
1 080 Inlägg
13 november 2005
2_Hot_Golf skrev:
de lugnt grabbar vi tar våra bilar å åker till Göra Persson står där å protesterar tongue

jag kommer vara på om det skulle hända

MDS Västerås

Plura
13 november 2005
Konvertera våra bilar till etanol? det får vi inte göra enligt "regeringen"

21 761 Inlägg
13 november 2005
Vi i glesbygden får väl ta bussen som går en gång i veckan.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
13 november 2005
Jag ställer helt klart upp på demonstration! Har 2 bilar igång, o 2 chaufförer. Blir D sen i sommar så blir det en 3e bil, o en chaffis till den går säkert oxå o fixa...

764 Inlägg
13 november 2005
Plura skrev:

Snart ska det väl vara tillåtet?!

TeQuilla

30 Inlägg
14 november 2005
Trådstartare
roligt att så många intresserar sig i frågan big_smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
15 november 2005
ja tycker att du tar i lite väl när du säger 15kr litern fast de va ett tag sen och ja är en som har koll på soppa priser!! kör så de ryker nu istället och njut av att de e så varm så amerikanerna inte har köpt så mkt eldningsolja som dom annars brukar göra vi den här tiden och som har fått att vi har våra förbättrade siffror iaf från i somras!!
Senast redigerat av nissan 200sx (15 november 2005)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

49 Inlägg
15 november 2005
fan räcker det inte med att vi i sthlm ska betala extra bara för att åka in till stan eller ut.så ska dom höja bensin priserna ännu mer
just nu kostar den 9.87 på JET men inte länge till.
dom här bil tullarna som dom har hittat på kan räknas som höjda bensin priser. för vi betala för att åka bil på 2 sätt genom att tanka och tullarna
de kan man ju se som att dom har höjt bensin priset.......

SSS -12
3 217 Inlägg
15 november 2005
Det är inte möjligt såvida dom inte vill att Sverige (vi) ska bli som de nere i frankrike! Ska det vara på det viset så kan man ju lika bra kasta in något brandfarligt på bensinstationerna så kan man ju vem som skrattar sist!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 644 Inlägg
15 november 2005
Va e de för nåra idioter som höjjer de ?

Johan Lindgren

343 Inlägg
15 november 2005
Det är helt sjukt..kollar man på bensinpriserna i många andra länder så ligger dom BETYDLIGT lägre... Jag tycker mellan 7-9kr är ett vettigt pris på bensinen.

Tror utvecklingen kommer vara så att den smyg stiger sommar för sommar..

Tycker att dom ska sänka sina löner Göran och gänget istället för att höja bensinpriset...Man kan nästan se det som att dom sänker våra löner.. Efterssom en stor del går till bensin..

Better than God \o/
1 883 Inlägg
16 november 2005
Observera att att Sverige fortfarande har ett lågt bensinpris jämnfört med många andra länder i europa! Men så långt tänker väl ingen? 

Sedan kan jag medela att med borgerligt styre så kommer trafikförsäkringen öka med 4-5000:- per år då de vill lägga kostnaden för trafikskadade hos försäkringsbolagen. Låter väl sunt?

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
16 november 2005
Zoxer skrev:
2_Hot_Golf skrev:
OM de höjjer på bensinen så är det bara å samlas där me bilarna å protestera.. de gör allt för att man inte ska åka med bilen .. de har höjt priset på sl-biljetterna oxå sen kommer det kosta pengar för tullen de låter fan helt sjukt de överdriver FÖR mycket !

Håller med det hade nog blivit rätt många som hade velat  samlas i protest..big_smile

Hur fasen skal vi ha råd att åka till Anitra & Göran? smile

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
16 november 2005
TeQuilla skrev:
Plura skrev:

Snart ska det väl vara tillåtet?!

jo då de får du visst. MEN. då ska du reggbesikta bilen å betala dubbel skatt istället. kör på bensinen de lönar sig i längden.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
16 november 2005
hmmm...  tror de handlar om att de finns fler ungdommar med (snabba) bilar på gatan nu för tiden..  ja ja..  har de på tungan nu....

tullar= för att get away in stockholm inte ska kunna genomföras.  eyy eyy smile

Bensin priset= för att dom inte ska kunna komma till tullen å lura sig igenom.  aa aa smile

Fordons skatten= för att dom inte ska kunna köpa en biljävel å tanka.  =E

De hela tror jag handlar om nollvisonen.  svindyr bensin inga bilar på vägen nollvison nådd. Kontors offer påbörjad.
Miljöpartiet skulle fått en bomb i julklapp av mig till jul om man inte varit så rädd för att sitta i finkan, men vafan gratis boende å mat är väl inte fel samtidigt som man får betalt,, undra hur de går ihop,sen kan man ju alltid tjäna extra om man jobbar lite också.

dom straffar dagens ungdom. så enkelt är de bara.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

SSS -12
3 217 Inlägg
16 november 2005
Lucifer84 skrev:
Miljöpartiet skulle fått en bomb i julklapp av mig till jul om man inte varit så rädd för att sitta i finkan, men vafan gratis boende å mat är väl inte fel samtidigt som man får betalt,, undra hur de går ihop,sen kan man ju alltid tjäna extra om man jobbar lite också.

dom straffar dagens ungdom. så enkelt är de bara.

Jag tror fängelset är mer än guld och gröna ängar!

Men visst, jag står bakom och frånsäger mig allt ansvar om du skulle göra det wink

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

343 Inlägg
16 november 2005
MrTurbo skrev:
Observera att att Sverige fortfarande har ett lågt bensinpris jämnfört med många andra länder i europa! Men så långt tänker väl ingen? 

Sedan kan jag medela att med borgerligt styre så kommer trafikförsäkringen öka med 4-5000:- per år då de vill lägga kostnaden för trafikskadade hos försäkringsbolagen. Låter väl sunt?

Jo men du måste tänkta att det är inte bara europa som ska tänka på miljön!

Sök