Phaetoon skrev:
John87 skrev:
richardoo290 skrev:
en sak ja inte förstår är varför folk ska klä sig efter musikstilen?? kan man inte bara lyssna på musiken och klä sig normalt?? fattar verkligen inte varför hipp-hoppare ska ha hängiga brallor och hådrockare ska ha långt hår och tajta jeans...
VÄX UPP OCH KLÄ ER SOM FOLK OAVSETT MUSIKSTIL!
Låter lite ariskt det där.
"Alla ska se likadana ut och ingen får sticka ut ur mängden".
Följdfrågan är då, vad är normalt? Det du har eller?
Vad är det för fel på att jag gillar mina svarta kläder och mitt långa hår?
Jag klär mig inte efter min musikstil, jag klär mig efter min livsstil.
Sen råkar en viss sorts musik tillhöra min livsstil.
Kan inte alla köra samma bil också? Eller bo i likadana hus? Fattar inte varför alla ska bo i så konstiga hus
Hmm. Jag tycker du resonerar lite konstigt. Varför är du bunden av din livsstil? Varför klä dig precis som alla andra svarta människor med långt hår?
Jag klär mig i svart och hade långt hår tills för några veckor sedan.
Nu har jag emo-frisyr. (Snelugg...)
Visst drar jag lite skumma paralleller ibland men det är för att visa en poäng bakom mitt inlägg.
Jag är inte bunden till min livsstil. Jag har bara valt att lyssna på den musik jag tycker om och klä mig i kläder jag tycker är snygga.
Mitt hår (som är mycket längre än flickvännens) är något som följde med från min far som alltid haft långt hår. Känns lite som tvång för dig kanske, men jag vill inte klippa det nu och det är ju mitt val.
I min musiklista finns inte bara metal. Jag har ganska mycket klassiskt och rock också så jag inte "låst" till en viss stil.
Dessutom har jag kläder som inte är svarta också men brukar inte använda dom förrän det är tvättdag
Det jag menar är att jag valt allt detta och inte har det för att alla mina kompisar har det.
Nu umgås jag inte med "svartrockare" längre sen jag flyttade. Nu är jag ensam om att klä mig och se ut som jag gör hos de jag umgås med och jobbar med
Dessutom kan jag säga det att min flickvän inte klär sig endast i svart o.s.v.
En riktig "hard core metallare" hade nog kallat mig för ett halvblod, men jag lever min stil och mitt liv. Inte som alla andra.