3143
Sök

Emo. Var är en emo?

fritidsforskar
45 Inlägg
Thomas_945LTT
23 november 2007
Kom att tänka på en sak när jag läste den här tråden....om man stavar fel när man ska skriva EMO å man skriver EMU istället....då e vi helt plötsligt inne på ämnet fåglar...kanske sångfåglar lol lol lol

7 100 Inlägg
23 november 2007
akakaboto skrev:
e rätt nyfiken. vad e emosarnas musikstil? grupper å så?

silverstein,underoath,aiden,hawthorne heights mm!!!lyssnar själv på dom så smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

17 Inlägg
23 november 2007
Ni som har facebook och inte gillar / gillar Emo kan ju gå med i Emo VS Hardcore hardcore leder kriget stort än så länge tongue

Du behöver inte vara rädd för att få sladd när du åker med mig, jag kör med konstant sladd!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
23 november 2007
Mechanimal skrev:
Och en till grej; att skära sig i armarna måste vara den mest idiotiska innégrejen som existerat, samt ett löjligt ytligt sätt att yttra sina "känslor" på. "Men det är så skönt när jag blöder" DET ÄR FÖR ATT DU INTE BLÖDER PÅ RIKTIGT!  "jag skärde ett pentagram på armen idag, fint va?!" Nej det är ett skitfult ärr, som kommer ta många år av läkning.

Faktum är att när du skär dig så frigörs ämnen i kroppen som får dig att må bra.
Det är det som gör att många fastnar i det, det blir som en drog.

Det låter lite konstigt, men bara den som testat vet.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

110 Inlägg
23 november 2007
emo är en musikstil, det står för emotional hardcore, det är INTE en människo art, de som lyssnar på emo brukar oftast klä sig scene. Scene är alltså klädstilen som alla säger emo till. Och folk som lyssnar på emo är inte pessimister eller depprimerade, det är bara påhitt av folk som tror att Fall Out Boy och Panic! At the disco är emo.

emotional hardcore = en musik genré som uppstog på 80 talet någon gång, i samband med  punk/rocken, blev som en sido genré eller vad man ska säga.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
23 november 2007
Phaetoon skrev:
John87 skrev:
richardoo290 skrev:
en sak ja inte förstår är varför folk ska klä sig efter musikstilen??  kan man inte bara lyssna på musiken och klä sig normalt??   fattar verkligen inte varför hipp-hoppare ska ha hängiga brallor och hådrockare ska ha långt hår och tajta jeans...

VÄX UPP OCH KLÄ ER SOM FOLK OAVSETT MUSIKSTIL!

Låter lite ariskt det där.
"Alla ska se likadana ut och ingen får sticka ut ur mängden".
Följdfrågan är då, vad är normalt? Det du har eller?

Vad är det för fel på att jag gillar mina svarta kläder och mitt långa hår?
Jag klär mig inte efter min musikstil, jag klär mig efter min livsstil.
Sen råkar en viss sorts musik tillhöra min livsstil.

Kan inte alla köra samma bil också? Eller bo i likadana hus? Fattar inte varför alla ska bo i så konstiga hus roll

Hmm. Jag tycker du resonerar lite konstigt. Varför är du bunden av din livsstil? Varför klä dig precis som alla andra svarta människor med långt hår?
Jag klär mig i svart och hade långt hår tills för några veckor sedan.
Nu har jag emo-frisyr. (Snelugg...)

Visst drar jag lite skumma paralleller ibland men det är för att visa en poäng bakom mitt inlägg.

Jag är inte bunden till min livsstil. Jag har bara valt att lyssna på den musik jag tycker om och klä mig i kläder jag tycker är snygga.
Mitt hår (som är mycket längre än flickvännens) är något som följde med från min far som alltid haft långt hår. Känns lite som tvång för dig kanske, men jag vill inte klippa det nu och  det är ju mitt val.

I min musiklista finns inte bara metal. Jag har ganska mycket klassiskt och rock också så jag inte "låst" till en viss stil.
Dessutom har jag kläder som inte är svarta också men brukar inte använda dom förrän det är tvättdag tongue

Det jag menar är att jag valt allt detta och inte har det för att alla mina kompisar har det.
Nu umgås jag inte med "svartrockare" längre sen jag flyttade. Nu är jag ensam om att klä mig och se ut som jag gör hos de jag umgås med och jobbar med wink
Dessutom kan jag säga det att min flickvän inte klär sig endast i svart o.s.v.

En riktig "hard core metallare" hade nog kallat mig för ett halvblod, men jag lever min stil och mitt liv. Inte som alla andra.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

110 Inlägg
23 november 2007
emo är en musikstil som kom ur hardcoremusiken på 80talet. textmessigt skilljer den sig från hardcore på sånt sätt att emomusik har mer personliga texter, behöver inte vara depprimerad, utan även glada texter. ur emomusiken kom screamo musiken (orka gå in på de noga, men är i stort sett samma textinnehåll och samma harcorestuk på det, det som skilljer är att sångaren skriker). nuförtiden är emomusiken lite anorlundare, artister spelar mer post-rock än hardcore (låtarna kan vara extremt lugna i flera minuter sen blir det värsta paniken/vreden.) musikens fokus ligger hos sångaren oftast. han/hon ska vara väldigt emotionell för att det ska kallas emo. och gitarrer, trummor, bas ska ha ett emotionell tryck bakom riffen/slagen. sen får jag inte glömma att säga att basen har en viktig betydelse i emomusiken.

1 703 Inlägg
23 november 2007
Singularis EMO
Pluralis EMOS

En person klädd i svarta kläder, har uteslutande snelugg samt dålig musiksmak.
Skär sig i armarna för att verka viktig och alternativ.
Ett EMO´s liv går mest ut på att hata de människor de anser "mainstream", i själva verket är EMO-kulturen en fluga som tyvärr fått för stor uppmärksamhet.
EMOkulturens soundtrack består mest av urvattnad "punk" & "rock" av det amerikanska snittet, med andra ord, dålig pop.

Vem fan orkar klaga på att "dom retar mig för jag är emo", jag är emo och jag är speciell, men det tycker inte alla andra". Föresten, vem fan orkar starta en tråd på ett bilforum om nåt slags livstilssubstitut som kommer vara bortglömt om 6 månader.

Gråt ut på lunarstorm ist. där lär du få mer positiva reaktioner.

Utanlem
895 Inlägg
23 november 2007
j4nn3 skrev:
http://youtube.com/watch?v=XEJDGLF-e18

big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

1 703 Inlägg
23 november 2007
Burken skrev:
j4nn3 skrev:
http://youtube.com/watch?v=XEJDGLF-e18

big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile

HAhahahaHAhahAHHhahaHAhaahhHAHA big_smile

76 Inlägg
23 november 2007
SatansWrath skrev:
och så avslutar vi denna dialogen med ett vrål från abyssens brant

KILL ALL EMO`S

hahah:lol:

saaaaaaaaaab<3

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
23 november 2007
jensen__ skrev:
emo är en musikstil som kom ur hardcoremusiken på 80talet. textmessigt skilljer den sig från hardcore på sånt sätt att emomusik har mer personliga texter, behöver inte vara depprimerad, utan även glada texter. ur emomusiken kom screamo musiken (orka gå in på de noga, men är i stort sett samma textinnehåll och samma harcorestuk på det, det som skilljer är att sångaren skriker). nuförtiden är emomusiken lite anorlundare, artister spelar mer post-rock än hardcore (låtarna kan vara extremt lugna i flera minuter sen blir det värsta paniken/vreden.) musikens fokus ligger hos sångaren oftast. han/hon ska vara väldigt emotionell för att det ska kallas emo. och gitarrer, trummor, bas ska ha ett emotionell tryck bakom riffen/slagen. sen får jag inte glömma att säga att basen har en viktig betydelse i emomusiken.

Ett av få inlägg i denna tråd som faktiskt sammanfattar stilen/begreppet på ett ganska bra sätt.

För övrigt kanske det skulle vara bra med 18-års åldersgräns här ändå.. om man ser till vissa av inläggen.
Kan väl även ta upp det här med "fordonsfolk" och "estetare".
Under gymnasietiden kan man ju inte säga annat än att det var "motsättningar" mellan dessa sk "grupper" av folk.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
23 november 2007
CarCass skrev:
Maizer skrev:
CarCass skrev:
ojdå, stack jag ut hakan, förlåt.

Men varför hata nåt man inte känner till?

Bygger grannen nytt garage så vill säkert du också ha ett nytt garage, har du inte råd att skaffa nytt garage så klagar du på grannens nya garage. Alltså, förstår man sig inte på en sak som sticker ut så är det lättare att se ner på och baktala det än att ta reda på vad det egentligen är. Jantelagen, stick inte ut hakan då hamnar man i skottlinjen. Ställ in dig i ledet.

Nej jag är inte emo, inte någon av "sorterna"

Men lilla du. Alltså det du skrev nu var av relevans för jantelagen, det innan var inte det. Snälla.

haha, okej stora bubben, du vet säkert bäst, förlåt..roll

Ja, han är ju faktiskt trots allt 18 år och har varit med om allt i livet och kan allt wink

I do it my way

Makaronborrare
993 Inlägg
23 november 2007
jensen__ skrev:

Nej det är sannerligen svårt för den som inte är insatt att hänga med bland alla subgenrer och förgreningar inom vissa musikstilar. Själv så är jag jävligt dåligt insatt i emo. Känner inte till några band förutom fjortisarnas idoler som My Chemical Romance, Tokyo Hotel och liknande smörja. tongue Men man kan ju bara ta min favoritgenre som exempel. Metal musiken. En okunnig hör säkert ingen skillnad mellan Limp Bizquit och Darkthrone. Men jag skulle bli vansinnig på den personen då jag hatar Limp Bizquit och liknande musik och vill inte bli förknippad med den.

342 Inlägg
23 november 2007
golf_greatpower skrev:
Lpc skrev:
golf_greatpower skrev:

haha du var en rolig människa big_smile Du har helt fel. leta lite fakta om dom. EMO har inget att göra med kännslor .

Min kusin är emo så vet ett å annat om vad det är för något. så jag undrar vem som är rolig bara för att han inte vet vad han pratar om riktigt.

då är din kusin ingen emo . utan bara en människa som tror att man är emo om man klär sig i svart sminka sig annorlunda och skär sig.

haha kan du bara inte erkänna att du har fel någom Jävlaa gång elle!!! 

Kan slå vad om att närmare 80% av dom som sitter på Garaget vet att en Emo är en sån som klär sej på sitt egna sätt (Punkarstil också), Skär sej i armen, tycker synd om sej själv hela tiden, tror att alla hatar dom, är i sin egna lilla värld m.m...
så du skaa juh fan inte ta å börjaa skriva ett inlägg i forumet om något du inte vet vad det är.. Ta å lär dej det

Du har fel å om du inte tror mej ta å läs lite vad alla andra har skrivit i forumet

285 Inlägg
23 november 2007
Riktigt bra musik smak där=)
Tycker förövrigt att denna tråd är totalt kass, det ända den gör är att visa hur fördomsfulla folk egentligen är.
/ Fredde
ps. alexisonfire där snackar vi bra musik wink
bmx skrev:
akakaboto skrev:

silverstein,underoath,aiden,hawthorne heights mm!!!lyssnar själv på dom så smile

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

7 100 Inlägg
23 november 2007
Saab-Fredde skrev:
Riktigt bra musik smak där=)
Tycker förövrigt att denna tråd är totalt kass, det ända den gör är att visa hur fördomsfulla folk egentligen är.
/ Fredde
ps. alexisonfire där snackar vi bra musik wink
bmx skrev:
akakaboto skrev:

hehe tackar smile
håller med dej!lägg ner den här tråden!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

257 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
Nä nu skiter vi i emo . var inte detta jag ville få ut av detta . Så nu lägger vi detta åt sidan och lyssnar på slipknot i stället wink

( ta bort tråden )
Senast redigerat av golf_greatpower (23 november 2007)

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

Better than God \o/
1 883 Inlägg
23 november 2007
Pikey skrev:
THEBADGUY skrev:
Lpc skrev:
Precis golf_greatpower du har fel. se vad NiclasT säger tongue

Emo är såna som vill ta livet av sej, tror att alla hatar dom, skär sej i armen.

Va? Ehm ja, så kan man ju också säga.

http://en.wikipedia.org/wiki/Emo

Vem som helst kan skriva saker på wikipedia, kan inte lita på den sidan...

Vem som helst kan skriva här med, varför skulle jag / vi lita på dig / er?   roll

http://en.wikipedia.org/wiki/Emo
http://sv.wikipedia.org/wiki/Emo

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Sök