4064
Sök

frisuren blev för mycket för chefen

1 703 Inlägg
29 november 2007
volvoh8er skrev:
FireTraXX skrev:
jonesono skrev:

Men röka på/ta droger funkar fint?
(Refererar till drog-tråden)

Självklart finns det gränser om man har "ansiktet utåt".. men jag har nog sett värre hårfärger på tanter med högre positioner än denna filur. Och de blir ej ifrågasatta!

Vad de gör på fritiden struntar jag fullständigt i.
Sålänge det inte påverkar firman negativt, vilket det gjorde i detta fallet eftersom att kunder ringt och klagat.

Asså, ta din Audi och typ försvinn eller nåt? L0l. Min frisyr e emo all night long. Tokio Hotel - Monsoon, bästa låten nånsin. EMO FO LAJF
Jag har jobb och kunderna älskar min freaky frisyr. Så det så. N00b

Vart jobbar du? På zoo?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
Det är klart att om man jobba som frisör, det kan vara positiv, men jag skulle aldrig tillåta honom att jobba i min kök där det finns mycket kund kontakt. dom skulle direkt ringa till hälsovårdsnämnden.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
29 november 2007
JapMax skrev:
En försäljare som ser ut som han i det här fallet skulle skrämma iväg mig.
lr kanske inte skrämma iväg, men jag skulle ju reagera negativt. Kan va för att jag är borgare och associerar honom med kommunism och anarki.

Intressant, men jag är inte förvånad.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

12 086 Inlägg
29 november 2007
henkebenke skrev:
volvoh8er skrev:
FireTraXX skrev:

Vad de gör på fritiden struntar jag fullständigt i.
Sålänge det inte påverkar firman negativt, vilket det gjorde i detta fallet eftersom att kunder ringt och klagat.

Asså, ta din Audi och typ försvinn eller nåt? L0l. Min frisyr e emo all night long. Tokio Hotel - Monsoon, bästa låten nånsin. EMO FO LAJF
Jag har jobb och kunderna älskar min freaky frisyr. Så det så. N00b

Vart jobbar du? På zoo?

Ja, kom inte hit o va spydig! Då åker du på dirr

Inte du henke smile

263 Inlägg
29 november 2007
Är man företagets ansikte utåt så får man tänka lite på hur man ser ut på jobbet, dedär med jämställdhets fråga är ju löjligt, hade en tjej färgat håret rött eller grönt tex så hade nog chefen reagerat på samma sätt. Om han hade färgat håret i nån diskret färg så hade de ju inte vatt nån fara.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
jonesono skrev:
JapMax skrev:
lr kanske inte skrämma iväg, men jag skulle ju reagera negativt. Kan va för att jag är borgare och associerar honom med kommunism och anarki.

Här har jag en gramatisk fråga som jag inte vet själv svaret.
du skriver: "jag är inte förvånad." (jag är) anser jag det som positiv, därefter "inte" som är negativ, kan man skriva först en positiv och där efter en negativ för att förklara en mening?
Jag skulle skriva: jag inte är förvånad,
vad är det som är rätt? roll

DFFL
9 020 Inlägg
29 november 2007
alain skrev:
jonesono skrev:
JapMax skrev:

Här har jag en gramatisk fråga som jag inte vet själv svaret.
du skriver: "jag är inte förvånad." (jag är) anser jag det som positiv, därefter "inte" som är negativ, kan man skriva först en positiv och där efter en negativ för att förklara en mening?

"Jag är inte förvånad" är rätt.

"Jag inte är förvånad" är helt fel.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
29 november 2007
John87 skrev:
BadGirl_854T5 skrev:
Löjligt man ska få se ut hur man vill tycker jag.

Till vardags ja.

Men i detta fallet så gav hans utseende ett negativt intryck av företaget och eftersom han var en representant av företaget mot kunder så tycker jag att chefen gjorde rätt.

Vi får inte klä oss eller se ut hur vi vill på mitt jobb heller.

nej det klart har man en klädkod där man jobbar så då ska man ju ha det som alla andra har och så. men det hade väl inte dem..?

Samma sak med dem där mesiga cheferna som inte anställer folk med piercingar i ansiktet utbota löjligt. men jobbar man på resutang så SKA man ju plocka ur dem men annars är det ju bara fjantigt...

Vihar också en klädkod eller vad man ska kalla det på mitt jobb. svarta byxor och en tröja med företagagets namn på men hur jag ser ut i huvudet och ansiktet det spelar ingen roll liksom, bara man är trevlig så löser det sig oftast. Men folk har ju den inställningen att "OMG! han/hon har piercingar och vilken konstig frisyr! nej, dem måste vara hur otäck som helst hej då!" ha ha typ.

Nu är det mat time smile Gött, herrå.

I do it my way

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
alain skrev:
jonesono skrev:
JapMax skrev:

Det är lite fel att fråga just det här men jag en gramatisk fråga som jag inte vet själv svaret och behöver lilla hjälpen utan att du blir arg på mig. cool

1 217 Inlägg
29 november 2007
Alltså, killen jobbar med reklam. Reklam går ut på att fånga så många som möjligts uppmärksamhet. Eller hur? (För att sedan hoppas att dem köper vad det nu är reklam för).

Varför skall han då inte få folk att hajja till lite genom sitt egna utseende?

Det borde ju fånga folks uppmärksamhet och göra folk nyfikna och däremed har han ju större chans att visa upp att de faktiskt KAN fånga uppmärksamhet.

Vore inte detta BRA för just ett företag i reklambranchen?

Luktar diskriminering och 60+ chef lång väg.

Maizer
29 november 2007
JapMax skrev:

Var det töntigaste jag läst. Så om man är borgare så associerar man allt rött till vänstern? Snälla nån.
Iaf så tycker jag det var helt rätt av arbetsgivaren, ser man inte presentabel ut ska man heller inte ha ett jobb. Mer stil åt folket.

DFFL
9 020 Inlägg
29 november 2007
Ksj skrev:
Alltså, killen jobbar med reklam. Reklam går ut på att fånga så många som möjligts uppmärksamhet. Eller hur? (För att sedan hoppas att dem köper vad det nu är reklam för).

Det borde ju fånga folks uppmärksamhet och göra folk nyfikna och däremed har han ju större chans att visa upp att de faktiskt KAN fånga uppmärksamhet.

Men ifall man har en policy att alla ska se städade och ordentliga ut så är det det som gäller.
Oavsett åldern på chefen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
29 november 2007
alain skrev:
alain skrev:
jonesono skrev:

Det är lite fel att fråga just det här men jag en gramatisk fråga som jag inte vet själv svaret och behöver lilla hjälpen utan att du blir arg på mig. cool

"Jag är inte förvånad." Se det som en negativ bemärkelse.

Edit: Säger mer om honom själv, än om den han betraktar.
Nu kanske det blev lite lättare att förstå.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 217 Inlägg
29 november 2007
FireTraXX skrev:
Ksj skrev:

Men ifall man har en policy att alla ska se städade och ordentliga ut så är det det som gäller.
Oavsett åldern på chefen.

Jag måste ha missat den biten i artikeln eller var det bara så att det inte stod där?

Klädkoder och liknande på just reklamföretag tycker jag personligen känns väldigt föråldrat.

Enligt min åsikt är det bara gamla regler som lever kvar i nuet, precis som många lagar i vår gamla lagbok.

DFFL
9 020 Inlägg
29 november 2007
Aftonblaskan skrev:
Vad är vårdat yttre?

– Det är sunt förnuft som gäller.

Facket håller inte med.
En jämställdhetsfråga

– Min tydliga uppfattning är att det inte går att åberopa den klausulen i det här fallet. Hans hårfärgning ska inte vara en sak för att skicka hem honom, säger Jan Nordström, ombudsman på Grafiska förbundet i Helsingborg.

Policyn kom till efter att arbetsgivaren reagerat på Markus avancerade piercings. Facket kom fram till att arbetsgivaren hade rätt att kräva av Markus att dölja sina ansiktssmyckningar.

Förstår inte hur man kan färga sitt hår illrött när man redan blivit varnad p.g.a. sina piercings.
Han måste ju ha gjort det enbart för att reta upp.

Russel Crowe, Gladiator.

1 217 Inlägg
29 november 2007
FireTraXX skrev:
Aftonblaskan skrev:
Vad är vårdat yttre?

Facket håller inte med.
En jämställdhetsfråga

– Min tydliga uppfattning är att det inte går att åberopa den klausulen i det här fallet. Hans hårfärgning ska inte vara en sak för att skicka hem honom, säger Jan Nordström, ombudsman på Grafiska förbundet i Helsingborg.

Policyn kom till efter att arbetsgivaren reagerat på Markus avancerade piercings. Facket kom fram till att arbetsgivaren hade rätt att kräva av Markus att dölja sina ansiktssmyckningar.

Förstår inte hur man kan färga sitt hår illrött när man redan blivit varnad p.g.a. sina piercings.

Eller för att han har en stil han tycker om och skiter blankt i vad andra tycker:)

DFFL
9 020 Inlägg
29 november 2007
Ksj skrev:
FireTraXX skrev:
Aftonblaskan skrev:
Vad är vårdat yttre?

Facket håller inte med.
En jämställdhetsfråga

Eller för att han har en stil han tycker om och skiter blankt i vad andra tycker:)

Då får han ju skylla sig själv om han tar ett jobb där den stilen inte accepteras.

Russel Crowe, Gladiator.

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
29 november 2007
Dolly är...? Bilmekaniker. wink

Gynter är också bilmekaniker.

Dolly har; Svart hår med lila slingor i.
Svarta byxor och även tröjan är svart med ett tryck där det står "Lick me" =P
Dolly är piercad i ögonbrynet, läppen och näsan har töjda hål i öronen.

Dolly är grym på att laga bilar och har gått fordonsprogrammet har goda referenser.

Gynter har; Jenas en tråkig gul tröja.
Inget utstickande utseende alls.
Gynter tror sig kunna skruva och laga bilar.
Ingen utbildning och skit kassa referenser.

Dem  får göra varsitt oljebyte =P på samma sorts bilar.
Dolly är överdrivet bra. Gynter  är kass.

Dem får även peka ut olika delar på bilen samma sak där, Dolly bäst Gynter kass.

DU jobbar på en bilmekfirma vem anställer du?

I do it my way

DFFL
9 020 Inlägg
29 november 2007
Dolly, varför skulle jag välja Gynter när han suger?
Är det bara för att du ville att jag skulle svara det så du skulle kunna skriva: "DISKRIMINERING!!!!!!!"?

Russel Crowe, Gladiator.

1 217 Inlägg
29 november 2007
FireTraXX skrev:
Ksj skrev:
FireTraXX skrev:

Då får han ju skylla sig själv om han tar ett jobb där den stilen inte accepteras.

Eller så kallar man det diskriminering..
Skulle han våga focka en utlänsk käring med slöja då måntro? Det är ju exakt samma sak

Sök