Håller på och byter min framvagnsbalk på min Golf II -84, men den gamla och den nya balken ser lite olika ut.
Den gamla balkens bakersta fäste är längre än det på den nya balken. Frågan är om man bara helt sonika ska skita i att skruva fast det bakersta fästet? Som jag har förstått det så är det krängningshämmaren som sitter fast i det blecket på de bilar som är utrustade med krängningshämmare.
Vad säger besiktningen, man vill ju inte får körförbud/ombesiktning nu när man har tagit sig tid och ork att byta balken?
e du helst säker på att de e rätt framvangsbalk du har? för de e inte ja säker på nämligen.
Letade upp en bild på en Golf III balk så jag förstår vad du menar med att det ser ut som en 3:a, men det kan inte vara en 3:a eftersom jag har ju Golf II:ans motorfästen på den som satt där. Pratade med en kille från friman jag köpte balken i från och han trodde att dom kunde ha gjort om balken under årens lopp. Han trodde inte det skulle vara några problem att montera den nya och besikta.
Golf 2 -84 skiljer sig lite mot övriga mk2:or men det är små små skillnader det smidigaste du kan göra är att åka in till vag be dom slå upp om dom gjort förändringar på balken vilket inte är omöjligt....krängningshämmare ska alla mk2 ha dock inte bak men jag tror senare modeller av golf 2 Gti faktiskt här krängare bak...
Måste du byta den?, ser ju fräsch ut du kan ju spara 1500 om du svetsar det du fått klagomål på. Och sedan bara blästrar hela balken och lackar den (måste dock lackas 30min efter blästringen)