3247
Sök

Kan slutsteget dra tjuvström?

70 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
Hejsan
Jag har ett problem med strömmen. Min bil laddar ur sig på bara några dagar, även om jag laddat upp den. Kan det vara slutsteget som drar tjuvström?

Miklen
29 november 2007
Det bör d ju inte göra om inte remoten spökar.. Har du kollat å ställa batteriet utanför bilen ? så d inte laddar ur sig själv..
är vattnet okej ?
Inga glömda lampor du har..

För att testa lossa pluspolen när bilen är avstängd..sen tar du en ampere mätare.. multimeter eller så å kollar hur mycke bilen drar genom att koppla den mellan pluskabeln å pluspolen på batteriet..

Tänk på att bilens elektronik kan va på lite efter bilen vart igång.. men kolla om den verkar dra ovanligt mycke.
Dra inte igång nåt å starta absolut inte bilen för då blåser du amperemetern om den inte tål typ 400ampere smile

307 Inlägg
29 november 2007
Står bilen i någon dag åt gången?
Kan vara så jävligt att nån liten lampa är igång hela tiden ^^
Haft det problemet själv att lampan i handskfacket lyste hela tiden.

70 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
ok ja ska kolla hur batteriet är. Jag är helt säker på att det inte är någon lampa som varit på iaf. Men man tycker ju inte att det kan va stereon som drar så himla mycket ström heller.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
29 november 2007
Min A4a gör också det, och det visade sig vara den splitter nya huvudenheten som drog ström fast den var avstängd :S

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

70 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
ok de kanske är det då ;P hehe men ja få ta och kolla upp det smile

119 Hk/Liter
246 Inlägg
29 november 2007
Kollat så att batteriet är friskt? Tilräckligt med vatten osv?
Jag hade samma problem och det var mitt batteri som spelade på sista versen.
Men kolla strömmen i batteriet med en amperemeter, samt sladdar till slutsteget, så ser du om det drar ström / är dåligt..

MVH Stoffe

Move your mind

70 Inlägg
29 november 2007
Trådstartare
okok  ska ta och göra det smile

Sök