2512
Sök

Min systers kille, kallar mig omogen för att jag gillar bilar ?

125 Inlägg
2 december 2007
Alecci skrev:
SaabLejon skrev:
Taget lite ur sitt sammanhang dock, men när många inte har en bil med säg +500hk eller en som nu ex "Hübinette och grabbarna" så får man väl passa på och sladda när väglaget matchar motoreffekten.

Dessutom började väl Hübinette med att sladda hemma ute på sjön mm, rätta mig om jag har fel.
Men man måste ju börja någonstans även om man i framtiden jobbar inom just drifting wink

Hur herr Hübinette påbörjade sin driftingkarriär låter jag vara osagt då jag inte är särdeles insatt i ämnet. Intressant att du använder uttrycket "passa på", vilket egentligen torde motsäga påståendet att "drifting" och "ute och sladda" är samma sak. Att "passa på" tyder ju på att man tar ett tillfälle i akt snarare än att man pysslar med det på regelbunden basis för att faktiskt göra något seriöst av det.

De som är riktigt seriösa i fråga om att pyssla med drifting ser nog antingen till att skaffa pengar och därmed pulver som räcker, eller alternativt körskickligheten som krävs även om bilen och/eller vägunderlag inte motsvarar det optimala alternativet.

Det sistnämnda påståendet håller jag med om, finns gott om ordspråk i människans historia som påvisar vikten av detta ("även en 1000-milafärd börjar med ett steg", eller "man bör lära sig krypa innan man lär sig gå", osv), men jämväl har det lite med sidodiskussionens frågeställning - huruvida det är omoget eller inte att ge sig ut och sladda - att göra.

varför i helvete skulle det vara omoget att sladda? var det mest korkade jag hört denna vecka på garaget! Ska man bli framgångsrik inom nån sport så gäller det ju självklart att ta ALLA tillfällen i akt att träna, och då även på allmän väg med en gammal skitbil, tror ingen professionell driftare börjat med en 500hk bil med rätt uppsättning för drifting eller vad tror du? Du säger ju emot dig själv lite här, dom som är proffesionella skaffar sig körskicklighet som krävs och det gör man inte genom att sladda regelbundet då? nä för gör man det på vintervägar eller på asfalt för den delen då är man omogen om man inte är professionell förare? hmm...

956 Inlägg
2 december 2007
hmm din syrras kille lär ju vara blåst helt enkelt..

eldus veldus

Förjaevle Brao
555 Inlägg
2 december 2007
fan, klart man ska sladda för fan, men nu e de inte så att ja sladdar i vartenda gathörn då, men de händer..........

220 Inlägg
2 december 2007
Absolut inget fel i all sladda lite, så länge man väljer plats och tillfälle med omdöme. smile
Ett exempel på mindre begåvat val av plats och tillfälle för att sladda runt/drifting är bilparkering med mycket bilar och folk i rörelse.. då skulle jag vilja säga att omdömet är omoget på gränsen till omdömeslöst! mad

Skit i svågerns åsikt, han har uppenbarligen andra intressen..

Har haft både bak- och framhjulsdrivna bilar tidigare och då är lite spontan drifting ett bra sätt att lära känna bilens egenskaper.

Om man ser till driftingen som sport så är det som i vilken annan sport som helst dvs träna, träna och åter träna. Och nånstans måste man ju fan börja, så sladda på du!

Tur att det inte är som golf var i början, köpa klubbor, bli medlem i nån klubb för att få chansen att spela på bana för att till sist se om golf överhuvudtaget är nåt kul att hålla på med!

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
2 december 2007
Det ÄR omoget att vara ute och sladda och leka.
Många här inne ÄR omogna på div olika sätt.

Men alla har väl rätt att vara omogen / mogen på sitt vis? Att vara ute och sladda / leka på vägarna är absolut inte min grej, tycker inte sådant är okej alls.

Å andra sidan gillar jag att bränna gummi / lägga rökridåer i trafikljus, korsningar etc. Hur moget är det då? En tvåbarns far på över 30bast som njuter av gummirök?

Bilintresse är inget omoget, många av oss kommer leva med det livet ut. Min far är över 70år och jag har sett honom göra en handbromsvändning på en parkering med sin gamla 245. Han spann även 10 meter, dubbla, svarta streck med min og900 Aero. Skyllde på sinterlamellen men varför släppte han inte gasen efter två meter tro...

Summan blir att när man leker i trafiken är det väl mer omoget än när man ägnar sig åt lekar som inte utsätter andra för fara...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

2 072 Inlägg
2 december 2007
bry dej inge om han snack..
jag e 24 gift och har 2 bakhjuls bilar big_smile
NJUT av din hobby...

lycka till

Sandzoo i da house

Muttley
2 december 2007
oggy_swe skrev:
tkd_rille  bara för du har slö bil som du tycker det inte finns nått kul i det wink säkert samma med denna mysko snubben som påstår att vi är omogna. kankse jag är men har jävligt skojj som omogen i sånnafall

Bilen är inte slö, funkar väldigt bra till det jag använder den, dvs arbetet och ta mig från a-b.
Du hoppas på min bil när den är snabbare än din som ligger uppe de är ju faktiskt väldigt dålig stil!

1 703 Inlägg
2 december 2007
TheFinnishFlash skrev:
Alltså fan vad irriterande detta är, kan inte ni skriva lite i tråden så ska jag visa dumhuvudet det..han säger hela tiden "du har inget liv, du e bara ute och sladdar" och när jag säger att jag gillar bakhjulsdrift mer en fram hjulsdrift säger han "du växer med upp ska du se" samma sak med billjudet "du växer i från det ska du se" han verkar inte förstå vad en Hobby är ? jag kommer nog gilla bilar tills den dagen jag dör...personen är 27år..sen när jag säger ja men alla personer på garaget då, är dom oxå lika omogna..då får jag till svar "jo men alla äv väl 15 år där" iofs det kanske stämmer vad vet jag

Låt han hållas, han tröttnar nog snart. Men eftersom du tar åt dig så hårt så tycker han antagligen att det är skitkul att reta dig!
Visa honom att du är mogen och kan ta lite skit. Vad spelar det för roll vad han tycker?

1 019 Inlägg
2 december 2007
Han kan inte va sandvikenbo va? ;D Sladdkungarnas paradis här ju vid bilprovningen big_smile

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Smålänning
7 887 Inlägg
2 december 2007
Känns lite som att han är en sån som får storpanik om bilen kränger till ovanligt mycket.
Ni skulle ju kunna ge er ut på den eventuella sjöisen som förhoppningsvis kommer iår och se vems om hanterar bilen på rätt sätt om den skulle sladda...
Övning ger färdighet wink

Men men, jag är väll också omogen då, för jag gillar också att sladda och skruva smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

76 Inlägg
2 december 2007
det är inget fel att tycka det är kul att sladda..jag gör själv det och jag älskar bil ljud...han kanske bara e avensjuk...Han behöver nog mogna lite själv när han sitter och klankar på dig...säg bara  jag vet va du tycker men håll det för dig själv

375 Inlägg
2 december 2007
skulle kalla det livsnjutning big_smile Vissa dricker fina viner, vi sladdar. samma sak enligt mig. Sen är det klart att man ska välja sina platser som med allt annat för sin och andras säkerhet.
Jag ser även sladdandet som jävligt bra körträning. Bättre sätt att lära sig hantera en bil i svåra situationer finns inte.

Dra mig i draken!!!
616 Inlägg
2 december 2007
Alla är vi omogna vi är omogna i bilar men han e omogen i dator,spel, porr, mm.mm
så vart ligger problemt?

27 år? bebis  jag är 29  år och pillar på bil o e helt frälst i bil utställningar
alla har vi olika hobbys det är bara för han att acceptera att vi inte gillar samma saker...

o det är inte bara 15åringar här han kankse skulle ta o besöka sidan o vara en mogen kille på 27 o titta sig om kring  innan man bildar sig förutfattade meningar..

tanke på att det finns vissa som har bilar värda mer en huset här inne så  så jävla omogna kan dom inte vara eller har ja fel???

Mvh// Okim // Jocke

1 396 Inlägg
2 december 2007
Om han inte kan acceptera att du och många med dig har ett annat intresse än vad han har så är det han som är omogen.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

blacken
2 december 2007
Det är bara att tycka synd om honom, så mycket kul han missar i livet.  Men vem vet han kanske kommer till sans och vaknar upp en dag.

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 december 2007
det är nog din syrras kille som är djävligt omogen i det här fallet

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 december 2007
det är nyttigt att sladda

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

maskinförare
125 Inlägg
2 december 2007
de finns inget roligare än att vara ute och sladda. gjorde av med ett X antal däck förra sommaren.

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)

Colaberoende
1 219 Inlägg
2 december 2007
Alla har vi väl olika intressen och här på garaget är vi ju över 66 000 som delar detta intresset med bilar.

Det finns säkert saker som han är intresserad av också som skulle kunna få oss att antingen skratta eller gråta och kalla honom omogen för.

Självklart måste man få leka av sig lite och förbereda sig inför vintern med lite sladdar och sånt. Det är ju bara kul.

/Ena

524 Inlägg
2 december 2007
Visst e de kul å sladda lite men kolla själv när du blir 25-30, har bra inkomst, familj med mera, då kan du nog också tycka att det är rätt så omoget...

Sök