AirOne skrev:
Haha nej men vikten på bilarna har väl aldrig varit Volvos starka sida? Förutom 340/360
och liknande så har väl Volvo alltid varit överviktiga?
![smile](img/smilies/smile.png)
Men det jag menar är att R-Sport och R - oavsett tidsålder - båda påminner lite om varandra.
Både utrustningsmässigt och vad dom står för. Visst..det är väl som du säger att R-sport mer
var "Rally" men...ändå. Skulle Volvo få för sig att ställa upp i Rally med modern bil skulle väl
det vara en R de ställer upp med..?
Ungefär som BMW ställer upp med M?
Ja, det är ju inte för inte som dom kallas tegelstenar, stridsvagnar, o.s.v.
![wink](img/smilies/wink.png)
Dom går fort rakt fram.
Om dom skulle ställa upp med en R?
Nja, dom har ju ökat borret på turbomotorerna, S60 T5 äldre än 2005 har ju 2,3 liter, nyare har 2,4, och nyare R har 2,5 liter.
Trimvänligheten är bäst hos 2,3 liters motorerna, tack vare godstjockleken mellan cylindrarna.
På 85x70-forumet försökte en trimma en V70 2,5t AWD, men blocket höll aldrig. Så han köpte en 850 T5 motor och hävde i istället.
Men stock, utan modifikationer, så är det inte alldeles omöjligt att dom skulle använda en R, ja. Det är inte lätt att bedöma hur dom tänker.
![tongue](img/smilies/tongue.png)