2989
Sök

GPS ska övervaka exakt !! Hur fort du kör. Riskera annars TIOTUSENTALS kr i böter vid ev olycka...

RE-雨宮
481 Inlägg
10 december 2007
cherylee skrev:
detta e fan d löjligaste jag vart med om... d komemr bli omöjligt att köra bil eller jävligt dyrt.. isf borde vi gå tillbaka till stenåldern o leva på hästar eller ngt.. o göra oss av me alla bilar om d ska bli så här strängt o köra bil.. allvarligt.. den dagen detta systemet kommer in i sverige lägger jag mitt körkort på bordet

Nejnejnej, har du inte hört att Kossor,(Hästar är ju nästan samma sak) släpper ut massor med koldioxid å gör jorden helt förstörd. Tror du allt får springa runt som ett fån när du ska nånstans.

Jag håller dock med om delen med körkort, eller så skaffar man ngt som gör att den inte funkar. Gps'en alltså. Sånt kommer alltid att finnas.

RE-Amemiya Kitted FD3S

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 december 2007
TLO skrev:
Sverige = Den sista Sovjetstaten....  snart är det lag på att alla skall ha röda Ford Ficus Miljöbilar om detta får fortsätta?.   När skall Svensken protestera???

Jag vet att det är snart jul, men du får inte tror på tomte för det.
Protestera?, det finns inte i den Svenska kultur. jag tittade nyss på FR tv, lastbilar har startat nu en protest i syd Frankrike mot bensin pris, blockerar vägar, stor kaos.
JAG kallar det protest.
NÄR ska Svenska folk vakna för göra likadant.
Senast redigerat av alain (10 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 062 Inlägg
10 december 2007
Håller med dig helt och fullt, alain!

"You Go, we go!"

294 Inlägg
10 december 2007
Investera dessa pengar till alkoholmätare i varrenda bil...

för det värkar ju som dom vill sätta dit det för att förhindra dödolyckor, å enligt vad jag har för mig så är det alkoholen i trafiken som står för en stor del av dessa olyckor..

Det skulle gett resultat ska jag be att få tala om.

Tror till och med att det skulle bli billigare för dom att sätta in alkoholmätare i varenda bil än koppla in dyr gps utrustning..

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

DFFL
9 020 Inlägg
10 december 2007
alain skrev:
TLO skrev:
Sverige = Den sista Sovjetstaten....  snart är det lag på att alla skall ha röda Ford Ficus Miljöbilar om detta får fortsätta?.   När skall Svensken protestera???

Protestera?, det finns inte i den Svenska kultur. jag tittade nyss på FR tv, lastbilar har startat nu en protest i syd Frankrike mot bensin pris, blockerar vägar, stor kaos.
JAG kallar det protest.

Jag tycker dock inte att man ska strejka för ALLT som man gör i Frankrike.
Är det inte lastbilar så är det flyget...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
10 december 2007
alain skrev:
TLO skrev:

JAG kallade protest.

Jag får nog hålla med här.
Jag efterlyser lite jävlarannama i Sverige. Lite stake att stå upp för sin sak och inte bara böja sig fram och ta emot.
Jag älskar mitt land men blir frustrerad många gånger när vi som folk inte kan stå enade och stå upp för vad vi tycker. Bara då finns en chans till förändring. Protestera mera!!!

blacken
10 december 2007
Är det någon som läst "1984", om inte gör det. Det börjar att likna det mer och mer.
Passa på att läsa "Djurfarmen" också. Grymma likheter med vårat samhälle som vi har idag.

Körv
3 535 Inlägg
10 december 2007
Tega skrev:
alain skrev:
TLO skrev:

JAG kallade protest.

Jag efterlyser lite jävlarannama i Sverige. Lite stake att stå upp för sin sak och inte bara böja sig fram och ta emot.
Jag älskar mitt land men blir frustrerad många gånger när vi som folk inte kan stå enade och stå upp för vad vi tycker. Bara då finns en chans till förändring. Protestera mera!!!

Vi saknar en ledare som kan stå upp för våran sak.

Men om man kollar tillbaka i tiden så gjorde Hitler samma sak. Och kolla vad som hände.

Truckdriving Man

RE-雨宮
481 Inlägg
10 december 2007
Tacka vet jag dom franska brandmännen, när polisen skulle skingra dom tog dom till sin lilla vattenkanon.. Å då svarade brandmännen med.... Precis.. Deras brandslangar. tongue

Nej, det är svårt att vädra gemene mans åsikt i sverige, och när man gör det så är det ingen som lyssnar av politiker oavsett färg. Dom stänger av å kör på sitt väldigt ofta.

RE-Amemiya Kitted FD3S

blacken
10 december 2007
ghost_boy83 skrev:
de skjuts för lite politiker roll

"Frihet är inget som man kan ta för givet.  Frihet måste man kämpa för varje dag.  Men om man med våld frihet tar, våldsam frihet man får."

4 506 Inlägg
10 december 2007
ghost_boy83 skrev:

^^

Kan du andas kan du dö.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
10 december 2007
30.000 i böter?
Ska det kosta mer att köra för fort än att misshandla någon nästan till döds?
Förresten, hur många dödsolyckor sker vid för höga hastigheter? Knappt 10% va?

Tror inte detta handlar ett dugg om trafiksäkerhet utan bara att få in mer pengar.
Fan Sverige är en liten fis i världen när det gäller utsläpp ju, "vi vill tänka på miljön" , jävla bullshit

DFFL
9 020 Inlägg
10 december 2007
Alecci skrev:
Any society that would give up a little freedom, to gain a little security, will deserve neither, and lose both.

Tycker att Alecci sa det mesta i det inlägget...

Utåt kanske det är miljön och dödsfall de vill bekämpa.
Men för oss som inte sitter i regeringen så är det friheten vi måste kämpa för.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Stövarn
225 Inlägg
10 december 2007
ghost_boy83 skrev:

oja:D

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
10 december 2007
Alkolås kan ja gå med på, de gör ju trotsallt mer nytta än skada, men de här?! Hur lång tid tror dom de tar innan alla sitter med nått skit så att dom inte har nån nytta av sina nya fina gps'er?
Å vill dom göra nått åt miljön så borde dom kolla mer på flygtrafiken än på oss bilister...

Opelfreak
431 Inlägg
10 december 2007
ghost_boy83 skrev:

där sa du nått...

"Egentligen borde alla köra Opel"
Opel Corsa A 1,8i 16v wide -90 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=87942
Opel Rekord D diesel -76 http://www.garaget.org/?car=53095

321 Inlägg
10 december 2007
Allt handlar bara om pengar. Tänk hur många liv som skulle räddas genom bättre vägar och högre hastigheter samt mer sjukhus m.m. Det dör minst 10 gånger fler bara av att ambulansen inte hinner fram till den skadade. 700 kameraskåp som kostar miljarder ska rädda 150 liv om året, HA HA HA.

EViLution!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
10 december 2007
Tega skrev:
alain skrev:
TLO skrev:

JAG kallade protest.

En liten parentes här är ju att många gånger när folk går ut och demonstrerar (ja vi har faktiskt demonstrationsfrihet), så häcklas dem för att vara kommunister, parasiter osv osv.
Dessa har ju något som de vill få fram (obs! syftar INTE på stenkastare/kaosstartare nu. Det är bara de som inte sköter sig som syns i medierna) och varför är det inte fler som gör det, fast för andra intressen?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 062 Inlägg
10 december 2007
Tycker det är, och har varit LÄNGE, hög tid att samla upp en massa bilar/lastbilar/bågar osv från klubbar, forum osv, för en rejäl manifestation i Stockholm mot all jävelskap vi ständigt straffas med!!  Alla lägger sig bara o cruisar fritt i stan, med vimplar/dekaler whatever o talar om varför vi alla "är o åker här"....skulle bli totalt trafikkaos inom bara nån timme, varpå en sådan manifestation skulle få medial uppmärksamhet.

För det bubblar inte bara hos bilfolket, utan hos lastbilsfolket, och knuttarna med.....alla som har detta som intresse

* Odemokratiska biltullar
* Soppaskatt som inte har det minsta med att rädda miljön att göra
* Höjda försäkringar trots att den enskilde kan ha varit skadefri i massa år
* Mer och mer småaktigheter riktade mot bilister

........detta är bara en bråkdel, men tillräckligt för mig att koka när jag ser vissa politiker stå i TV o flina, att det är "helt i folkets vilja"

"You Go, we go!"

SLK
610 Inlägg
10 december 2007
I Sverige är det politikerna som styr oavsett vad vi tycker och tänker. Skulle alla billister rösta för att sänka bensinskatten skulle ändå inget hända. Samma sak blir det med dessa GPS, vill de ha sånt system kommer vi bli tvingade att acceptera det!!!!!

Samma sak är det med SverigesRadio/TV avgiften. Hur många är det som kollar på , SVT2 och TV4 ?? Har du en TV ska du betala för skiten!

Enda sättet blir väl att protestera och skapa kaos i Sverige för att de (politiker) skall fatta att systemet suger!

Sök