4122
Sök

_Glenne_´s Sierra 2,8 GHIA -88| nu 8/9 -08, nu är projektet slut, bilen inte längre i min ägo!

2 118 Inlägg
18 maj 2008
haha, kan tänka mig sen när nån frågar hur de gick på bes.. -prickfritt, vadårå ? dom hann inte skriva lol

D.i.l.l.i.g.a.f

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
hahahahaha och där kom nästa skratt attack lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 118 Inlägg
18 maj 2008
hahaha, du var då fan lättroad ikväll ^^

D.i.l.l.i.g.a.f

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 maj 2008
Trådstartare
hahaha jaa, jag är ju som sagt trött, slö, har tråkigt och är lite bakis så då blir man ganska lättroad tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (18 maj 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
vart ingen besikning idag..... belivit or not but the fucking växellåda rasade igen yikes bara 4an kvar som jag fick smyga på hem.... men den där lådan kanske var sliten eftersom den har suttit på min gammla hårdkörda 2,9a... men nu ska jag iaf hämta ännu en låda tongue

379 Inlägg
19 maj 2008
Jävla surt med ytterligare ett ras! Får hoppas på bättre lycka med nästa låda då wink

Tyskstuk är äckligt.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
19 maj 2008
Glenne, den berömda växel-visparn. Snart kan du börja undervisa i växellåds-rasering. tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

7 100 Inlägg
19 maj 2008
haha wtf!!igen tongue

tråkigt du tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
så där ja, nu är jag hemma igen, varit iväg och skruvat lös en låda på den andra reservdels 2,9an jag har... så man får hoppas på bättre lycka med denna.. nu ska jag iväg och på pizzerian och käka sen ska jag väll börja med att riva bil jäveln

smile

Körv
3 535 Inlägg
19 maj 2008
Fyfan, stackars dig! Jävla skitbilar du har sad

Vore jag väldigt rik hade jag köpt dig en hm.. Focus ST220 tongue

Truckdriving Man

2 118 Inlägg
19 maj 2008
hahaha, vafan glenne tongue du vet väl att det finns en koppling man ska trycka in när man ska växla ? smile wink

D.i.l.l.i.g.a.f

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
decib3L: hehe nja bilen är det inget fel på, den är riktigt fräsch, men därimot att jag tog lådan från min gammla hårdkörda 2,9a var väll rätt dumt kanske tongue

NJ_ hehe va?! äre sant? då måste jag kanske prova använda den tongue

aja nu har jag bytt låda igen... så nu rullar bilen... tog ca 3 timmar att byta.. rätt bra tid endå enligt mig tongue

kommer snart en liten uppdate

btw, ny besiknings tid är beställt iaf... imorgon bitti klockan 09:10, hoppas på bättre lycka denna gång tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (19 maj 2008)

2 118 Inlägg
19 maj 2008
bogsera bilen dit, putta in den å be besiktningsmannen ta det JÄVLIGT lugnt under provturen ^^

D.i.l.l.i.g.a.f

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
hehe jo visst tongue

här kommer iaf en liten uppdate som jag lovade.. ni har ju redan fått följt ett växellåds byte på den här bilen därför blir det ingen märkvärdig uppdatering smile

den ANDRA reservdels 2,9an som jag tar lådan av denna gång tongue
http://i28.tinypic.com/2ebcnrt.jpg

här är lådan ur
http://i26.tinypic.com/1zlrrpl.jpg

deffekt VS fungerande tongue
http://i26.tinypic.com/1zgw5qf.jpg

och här står den på hjulen igen och med besiknings däcken bak tongue big_smile
http://i27.tinypic.com/2m47yxh.jpg

så där ja.... tog ganska precis 3 timmar att byta låda, så tiden känner jag mig rätt nöjd med iaf smile

nästa uppdatering blir nog med hur det gick på bes imorgon och sen tänkte jag börja med fälgarna imorgon också eftersom jag inhandlade vit fälg färg idag smile
Senast redigerat av _Glenne_ (19 maj 2008)

7 100 Inlägg
19 maj 2008
gött att den har kommit igång igen smile
lycka till på besigtningen tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
hehe jao, hoppas den håller nu bara tongue

tackar smile

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
20 maj 2008
WTF är du expert på att haverera lådor eller dyligt???

ras efter ras efter ras

lovar inte gott smile

hoppas denna håller "lite" längre än förra nu då

1 944 Inlägg
20 maj 2008
hur gick det på bessen ? smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Körv
3 535 Inlägg
20 maj 2008
Bilen ser jättefin ut! big_smile Lycka till wink

Truckdriving Man

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
BBAD skrev:
WTF är du expert på att haverera lådor eller dyligt???

ras efter ras efter ras

lovar inte gott smile

hoppas denna håller "lite" längre än förra nu då

hehe nja, förra lådan ja bytte var ju från min gammla 2,9a och den var absolut inte lungt körd tongue...

till er som är lite intresserade så håller lådan fortfarande och inga missljud heller big_smile... och hur gick det på bes då? jo helt okej.. 2orna:

1.  positionslykta fram, båda sidor, fel färg (har oranga lampor där och hann inte byta till vita innan bes)
2. däck, fram, båda sidor, nöter mot annan detalj (har för hög profil så däcken ligger lite lätt emot fjäder tallrikarna, eller igentligen så gjorde dom det förut men nu har dom nött till sig men det tyckte inte gubben)

det var allt tror jag, inget bra att veta eller nått smile

men fan va killen såg desperat ut när han inte hittade nån rost eller glapp nånstans... han var fan övertygad om att det skulle va glapp i nån bussning eller att det skulle va rost nånstans bara för att det var en ford, men icke att han hittade nånting så till slut gav han upp och sa att bilen var ovanligt fin för att vara en sierra från 88a hahaha tongue

sen kan jag tillägga att nästa gång jag får pengar så ska jag köpa nya bromsar fram, nya stift, kablar, rotor, fördelarlock, oljfilter samt bensin filter smile
Senast redigerat av _Glenne_ (20 maj 2008)

Sök