4978
Sök

Försäkring till skyline

Skyline Stagea Club Sweden
290 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
Tjena!
Jag undrar vad en helförsäkring skulle kosta på en Skyline R33? Den skulle stå på en som är 40 år... Ungefär? bor på landsbygden

mvh
Senast redigerat av toby88 (13 december 2007)

Before anyone did anything, Elvis did everything...

945 Inlägg
13 december 2007
det bästa är att kontakta ditt försäkringsbolag, nästan alla bolag har en funktion på sin hemsida där du med hjälp av reg numret och lite annan info får veta xakt vad det kostar att försäkra bilen.Det skiljer en hel del mellan olika lands ändar, mellan tätort och landbygd etc etc.

blinka blått om du vill rejsa!

290 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
TTTTT skrev:
det bästa är att kontakta ditt försäkringsbolag, nästan alla bolag har en funktion på sin hemsida där du med hjälp av reg numret och lite annan info får veta xakt vad det kostar att försäkra bilen.Det skiljer en hel del mellan olika lands ändar, mellan tätort och landbygd etc etc.

Ja men jag har ju inte köpt bilen än, också ska den inte stå på mig än... Täbkte om det var någon här som hade en skyline som vet

129 Inlägg
13 december 2007
ta reg nr och skriv in på förskringsbolaget sida in uppgifterna på den person som den ska stå på. då får du ju en offert på det

290 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
lelleman skrev:
ta reg nr och skriv in på förskringsbolaget sida in uppgifterna på den person som den ska stå på. då får du ju en offert på det

Bilen ska fortfarande inte stå på mig, och kan inte den personens person nummer

945 Inlägg
13 december 2007
toby88 skrev:
TTTTT skrev:

Ja men jag har ju inte köpt bilen än, också ska den inte stå på mig än... Täbkte om det var någon här som hade en skyline som vet

fixa reg numret och skriv in data på den person som ska stå på bilen bara ju!

945 Inlägg
13 december 2007
toby88 skrev:
lelleman skrev:

men du kanske kan be om den personens födelse nummer, eller?
Finns hur som helst ingen här på sidan som kan ge dig ett vettigt svar. För att ingen här inne vet vad det kostar att försäkra just den bilen där just du bor på just den personen........only försäkringsbolget vet smile

290 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
TTTTT skrev:
toby88 skrev:
lelleman skrev:

Finns hur som helst ingen här på sidan som kan ge dig ett vettigt svar. För att ingen här inne vet vad det kostar att försäkra just den bilen där just du bor på just den personen........only försäkringsbolget vet smile

Sluta gör inlägg, du fattar ju inget ändå... Vill bara veta UNGEFÄR hur mkt det skulle kosta! UNGEFÄR UNGEFÄR, förstår du ? UNGEFÄR
Vill ha svar av skyline ägare

945 Inlägg
13 december 2007
hur vore det om du va lite trevlig istället , när vi e schyssta och berättar för dig hur du ska göra

290 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
TTTTT skrev:
hur vore det om du va lite trevlig istället , när vi e schyssta och berättar för dig hur du ska göra

Ja men tror du jag e efterbliven och inte fattar att man kan kolla upp det, ville bara se om någon som HAR EN SKYLINE kunde svara hur mkt han/hon betalar...

95 Inlägg
13 december 2007
inte för att jag har en skyline men har en japansk sportbil, jag är 27 jag får ge ca 1000 kr i månaden på min.
och har den högsta självrisken man kan ha.

tippar på att ha får ge runt 1000 kr i månaden
mvh Emanuel
Senast redigerat av supra-power (13 december 2007)

varför bromsa när man kan gasa

333 Inlägg
13 december 2007
Jag skulle tippa på nånstans mellan 7000-60000:- per år för en helförsäkring beroende på bolag.
Senast redigerat av yakozan (13 december 2007)

Golle
448 Inlägg
13 december 2007
Jag betalar ca 1100:- i månaden för min helförsäkrad på mig 25 år bosatt i mindre samhälle.

Går inte att få försäkringsuppgifter på den över internet, försäkringsbolagen vill alltid att man ska ringa när det gäller lite ovanligare bilar.
Senast redigerat av WilYawn (13 december 2007)

James May: In other news.... I've fitted a fan!

333 Inlägg
13 december 2007
WilYawn skrev:
Jag betalar ca 1100:- i månaden för min helförsäkrad på mig 25 år bosatt i mindre samhälle.

Går inte att få försäkringsuppgifter på den över internet, försäkringsbolagen vill alltid att man ska ringa när det gäller lite ovanligare bilar.

Yes smile

Å vissa bolag skakar bara på huvudet och säger:
- Det här är ju en sån där värstingbil som kan ha hur många hk som helst, så vi kan bara erbjuda trafikförsäkring för dig för den eminenta summan *

(* infoga valfri direktörsårslön)

kanske lite överdrivet, men det kändes så ibland när jag ringde runt.

En GT-vagn med 250hk är tydligen något som är helt sjukt snabbt på gatan.
Å eftersom man med ett chip kan få 1000hk så finns det ju inga gränser för hur mycket effekt man har wink <--OBS!

152 Inlägg
14 december 2007
Hoppas verkligen inte att du ska köpa bilen och skriva den på någon annan bara.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
14 december 2007
Du ska inte ha en Skyline alltså? Din mamma eller pappa ska ha en...

Har du inte råd att äga bilen så köp något du har råd med. Försäkringsbedräger etc är ett brott precis som att snatta i affärer eller misshandla folk på stan, men det kanske också är ok?

Dax att växa upp lite och ta ansvar för sitt eget liv....
Senast redigerat av MrTurbo (14 december 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
14 december 2007
så länge man bor/är skriven på samma adress som sina föräldrar är det ok enl. de flesta bolag.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
14 december 2007
sir_daniel skrev:
så länge man bor/är skriven på samma adress som sina föräldrar är det ok enl. de flesta bolag.

Definera "ok".
Att det går är inte alltid samma sak som att det är okej.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

609 Inlägg
14 december 2007
sir_daniel skrev:

De flesta bolagen tycker det är ok om är över 24 med. . .

Nej men seröst, försäkringen är nog saftig för en Skyline, det är ju ingen fiat punto vi snackar om...

431 Inlägg
14 december 2007
toby88 skrev:
TTTTT skrev:
toby88 skrev:

Sluta gör inlägg, du fattar ju inget ändå... Vill bara veta UNGEFÄR hur mkt det skulle kosta! UNGEFÄR UNGEFÄR, förstår du ? UNGEFÄR
Vill ha svar av skyline ägare

Jag tror det kommer kosta 125000kr månaden..  Eftersom personen som kommer "äga" bilen är en idiot.

Sök