dbakuten skrev:
På Alla Kicker SX steg så sitter det en DSP. I den så kan man justera vilken ingångs signalstyrka man har. Hifi fantaster sätter den högt för att matcha en kraftfull CDspelare. dBFolket sätter den alltid på 1V för att få ut max effekt. Jäklar skildnad.
Om ni inte fixar det så ring mig.
MVH//Björn
www.dbakuten.se
DSPn har jag full koll på, ingen fara

dock inte riktigt lärt mig vilka frekvenser man är ute efter... Men skitbra att du förklara om signalstyrkan!
Vet du om t.ex stereon tar stryk av att sätta den på 1V?
Håller med dig om att de var skillnad...fy faan

Jag har ju tänkt mig att nosa lite på SQ samtidigt som man vill kräma på lite på nån bra baslåt...kanske man ska serie koppla den och sätta signalen på 1V?
Jag har frågat förut men fick inget svar (just denna fråga kanske är lite dum..kanske bättre me pm..) men basfjärr alternativt SXRC, är det något du kan ta hem?
gurenius skrev:
Stereo/mono på subutgången handlar om innehållet i signalen. Krävs ju självklart att man har två subbar om det ska vara nån poäng (om ens då men det är en annan historia).
Att det inte spelar alls när du kopplar om till 1 Ohm gör mig misstänksam igen... Ta inte åt dig personligen men det är inte första gången någon hävdar att allt är rätt kopplat och så finns det ändå ett slarvfel nånstans.
Nån som har kläm på Stereo/mono inställningen? Det låter ju mer (alltså inte bättre/sämre) när jag har inställt på Stereo, men kan något ta skada beroende på vad det är inställt?
Ang omkopplingen till 1ohm så såg jag när jag tog bort basen igen att ena + kabeln krypit ur...inte lätt att få plats med två st 2,5" kablar....
Mycket tacksam för era svar!