Oj... på golf-fronten har det inte hänt något på länge.. kanske ska dra lite vad som hänt med bilen! (eller snarare inte hänt)
Körde några underbara månader med golfen (dock med grön huv) och allt har lirat perfekt! bättre bil får man leta efter.
Dock fick jag lapp hem att den skulle besiktigas nån gång i maj..
besiktningen började med mycket berömm om hur fräsch och rostfri den var, men som jag sagt tidigare så fick jag mycket högt hc-värde.
jaha tänkte jag nåt måste ju vara galet, så jag började med att byta olja, filter och allt som man ska göra.. det visade sig att jag fått i något för mycket olja i motorn och genast gick det ju mycket bättre!
Men ändå fick jag ett värde som var fjuttigt över gränsen.. jaha då är det väl bara att byta katalysator då..
Tyvärr hade jag börjat jobba och iom detta var jag tvungen att ha bilen varje dag, och man blev bara latare och latare..
Så det jag gjorde var att ställa in den en helg i garaget................... o sen fick den stå där...? ja jag orkade bara inte anstränga mej att göra det lilla jobbet som krävdes för att få katalysatorn bytt....
o golfens ställe köptes istället en ful opel som fick fungera som bruksbil och ungefär där är vi nu.
dock har jag fått en liten gnista igen att vara ute i garaget o greja, men dock inte med golfen desvärre.. utan med den fule..
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/70314/437947_pnmai3.jpg]()
jaa nu står alltså lilla golfen i ett mörkt båtskjul iväntan på att något skall hända..
Min tanke är att fixa iordning huven och lacka den, ny skylt ifram, reflex högerfram och skaffa listerna som skall sitta på sidokjolarna.
sedan ska den...................................... säljas...
![hmm](img/smilies/hmm.png)
jaa desvärre är jag bara inte sugen på den längre, och det svider ännu mer att den ska stå där ensam och bortglömd på vinterfälgarna i båtskjulet.
Den skrammlande katten får jag se om jag orkar byta, annars får väl nästa lyckliga ägare ta en dag o hiva upp en ny..
så om du är sugen på en golf som är kalas? ta hand om den istället för mig..
slänger in några sista avskedsbilder på den när den är helt klar sedan.
over and out// hasselstrom
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/70314/437976_b73ea9.jpg]()