3269
Sök

Hur få loss dörrsidor på audi s4??

Maskinförare
72 Inlägg
14 december 2007
Trådstartare
Hur gör man för att få loss dörrsidorna på min audi s4 -93??
Borde väl se likadant ut på audi 100, a6, s4 och s6 så om nån vet så får de gärna dela med sig av sina kunskaper..

Har sökt men inte hittat något..

Jag kan inte få sparken, slavar måste säljas...
Vorsprung durch tecknik-Försprång genom teknik

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
15 december 2007
hmm.. på audi sitter det ju skruv lite var stanns... vet inte helt hur det sitter på s4. men när du har lossat alla skruv så ska du dra dörrsidan uppåt.. sitter i typ plast hakar i dörrarna.. så har de vart på dom audi jag skruvat inreding på.. Audi a4, Audi 100 ... och på a6 är det klipps man rycker ut bara.. men skulle  till att det är som på a4
Senast redigerat av Superdtm (16 december 2007)

1 Inlägg
3 januari 2008
Så här gjorde jag på min gamla 100 C4.

Om jag inte har glömt så finns det ett litet hål under dörrhantaget på insidan. Där finns en spärr för att dela handtaget. Under ytterdelen finns 2st skruvar. Lossa dem och ta bort handtaget, plasten framför öppningshandtaget lossnar också. Lossa samtliga skruvar som finns runt dörrsidan. Osäker på om det finns skruvar bakom högtalaren, men det är ju lätt att kolla. Skjut dörrsidan uppåt och haka av.

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
4 januari 2008
Vet inte om jag gör nåt regelbrott här i forumet nu men jag tror på migsjälv och kör iaf tongue

Hur du får loss dörrsidan har dom beskrivit skitbra på Nordicaudi.com

gå in på http://www.nordicaudi.com sen FAQ sen chassi sen "Justering av förardörrens fönsterram i A4 för att undvika vindbrus"

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

Sök