Hejsan! Tänkte höra om det är någon som vet om det finns någon ombyggd Daf 66 eller Volvo 66 i Sverige och om det finns någon fakta om denna kreation ?
Stackars flicka? Råaste (Volvo) som finns ju Det hade varit riktigt hårigt faktiskt. I morgon skall i alla fall en Daf 66 inhandlas vad som händer sedan kan bara tid och pengar utvisa. Men det kommer i alla fall bli riktigt rått.
Håller på med ett bygge faktist. Baserat på en Volvo 66 kombi. Planen är att använda så mycket Volvo komponenter som möjligt. Bygget skall innefatta en 960 motor med automat och en kortad 740 axel upphängd i 4-link. Sedan får man se vad som händer!!!
Varför vara som alla andra när man kan vara sig själv :)
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Låter ju riktigt nice detta. Nu har i alla fall en Daf 66 Kombi - 74 inhandlats och skall rensas på det mesta. Receptet för den lille hjälten är väl ungefär:
B230FK/FT motor. Till en början blir det bara pystrim så man får allt att lira. 2/7/900 bakaxel, inkl. kortad, balanserad kardan. Blir antagligen förstärkt M90 låda till en början. Framvagn har vi inte riktigt listat ut ännu. Men ev. 240 framvagn med vissa modifieringar. Sedan blir några häftiga bromsar och andra diverse små pill. Bur skall nog också hitta sig in i den lille hjälplöse.
Har 3 stycken så jag tyckte att jag kunde offra en
Nej! Ursäkt godtas icke. hehe
Även fast projektet låter spännande så håller jag med dig om att de ska bevaras original. De är jävligt ovanliga. Men men... Lycka till med projektet ändå!
Låter ju riktigt nice detta. Nu har i alla fall en Daf 66 Kombi - 74 inhandlats och skall rensas på det mesta. Receptet för den lille hjälten är väl ungefär:
B230FK/FT motor. Till en början blir det bara pystrim så man får allt att lira. 2/7/900 bakaxel, inkl. kortad, balanserad kardan. Blir antagligen förstärkt M90 låda till en början. Framvagn har vi inte riktigt listat ut ännu. Men ev. 240 framvagn med vissa modifieringar. Sedan blir några häftiga bromsar och andra diverse små pill. Bur skall nog också hitta sig in i den lille hjälplöse.
Ska det bli en sleeper? Det är ballt!
Jomen, det är tänkt att bli en sleeper. Vill gärna hålla utsidan så orginal som möjligt. Endel saker som kan tänkas ändras på utansidan är ungefär större fälg/däck (plåtisar), diskret breddning för att få lite mer utrymme och toning av bakrutor för att dölja ev. bur. Mer än så tror jag inte att jag vill ändra på den.
Varför ska ni stympa dom? Sätta normala lådor på remjohan? Då är det ju inte någon remjohan.. Nee vässa ordentligt och åk med remdrift
Här skall ingenting stympas, bara förbättras. Nej, det som är lite tanken med projektet är ju att röra upp folks känslor. Skall bli kul att se minen på daf älskarna när man rullar henne till startlinjen.