Kör en Opel Calibra -93.. har ett stort problem vad gäller motortemperaturen! När bilen står still på tomgång på sommaren går motorn snabbt upp i 110 grader! och nu på vintern tar det c.a 2 mil för bilen att bli ljummen! och den stannar där.. oavsett om jag kör 10 mil förblir motorn fesljummen ifall det är kallt ute!
Jo men varför blir den då varm på sommaren.. känns som kylningen är kass!
Ja jo, de beror nog på att termostaten inte riktigt öppnar när det behövs.
låter som din termostat gör tvärtemot vad den ska ta ur termostaten och koka den så ser du om den rör sig något och vart den sitter? tja följ lite vattenslangar så hittar du den garanterat...
Jo men varför blir den då varm på sommaren.. känns som kylningen är kass!
Ja jo, de beror nog på att termostaten inte riktigt öppnar när det behövs.
låter som din termostat gör tvärtemot vad den ska ta ur termostaten och koka den så ser du om den rör sig något och vart den sitter? tja följ lite vattenslangar så hittar du den garanterat...
Den ska öppna runt 85-88 grader om du nu tänker köra med termometer
Hade jag varit du så hade jag testat att köra utan termostat ( Ingen som helst fara ) så ser du hur kylingen beter sig då. Blir det bra så köp en ny för under 100kr.
ta ur termostaten och koka den så ser du om den rör sig något och
Orka. En ny kostar typ 70kr på Biltema.
Orka plocka ur termostaten slänga den se den åka iväg med sopbilen hitta en annan bil att ta sig till biltema med och handla termostaten som KANSKE finns på lager har dom ingen får du åka hem och oja dig när du istället kan ta en kastrull vatten låter termostaten ligga i tills vattnet kokat upp med den och häll kall vatten på den och vipps så ser du OM det är termostaten som spökar....
ta ur termostaten och koka den så ser du om den rör sig något och
Orka. En ny kostar typ 70kr på Biltema.
Orka plocka ur termostaten slänga den se den åka iväg med sopbilen hitta en annan bil att ta sig till biltema med och handla termostaten som KANSKE finns på lager har dom ingen får du åka hem och oja dig när du istället kan ta en kastrull vatten låter termostaten ligga i tills vattnet kokat upp med den och häll kall vatten på den och vipps så ser du OM det är termostaten som spökar....
det är laddluften som är kall på vintern och på sommaren är den varm det e typ därför sa iaf min brosa o han jobbar på peugoet värkstad
din brorsa borde söka nytt jobb....nr 1 är att vi inte pratar laddluft utan vatten nr 2 är att även om det så är 40 grader varmt ute ska bilen inte komma upp i 110grader (ajajaj toppen!)
ohh ja det har jag men det hjälper inget dom kan inte lägga undan en del som dom kasnke inte har...tar 5 min och kolla om termostaten är trasig och kostar runt 1.50 inräknat med vatten och el....
ohh ja det har jag men det hjälper inget dom kan inte lägga undan en del som dom kasnke inte har...tar 5 min och kolla om termostaten är trasig och kostar runt 1.50 inräknat med vatten och el....
Jaa men även om den nu hänn är trasig så får han ju likt förbaskat åka iväg eller hur?
ohh ja det har jag men det hjälper inget dom kan inte lägga undan en del som dom kasnke inte har...tar 5 min och kolla om termostaten är trasig och kostar runt 1.50 inräknat med vatten och el....