2825
Sök

Skillnader på 460/440/850?

emil1986
19 december 2007
#41
villon skrev:
båda bilarna har börjat få känna av sin ålder nu, och det är inte posotivt för någon av dem men framför allt inte för 400 serien. Kan säga att du kommer trivas så mycket bättre i en 850 än i en 460. Du kan alltid räkna med att en 400 serie har någon rost på sig.

OCh du kan hitta bra 850 för runt 20000 om du väljer lite av de äldre modellerna.

Sen kan alla bilar kosta, självklart när man rör sig i dessa äldre klasserna så finns det alltid pengar som måste läggas ut.

Sen vill jag bara kommentera någons inlägg om att s/v40 inte var någon bra bil föräns 2001? jag skulle vilja ändra det till 1999 då ganska mycket ändrades, iaf färddatorn och diverse utseende, sen kan jag hålle med om att jag inte hade valt en x40 utan turbo tongue för då är det ingen bil jag skulle vilja ha, men en 2,0t el, t4 från och med 1999 års modell är ingen dålig bil! lite offtopic men men wink

Satsa på en 850 du!

2001 någon gång förbättrades kvaliteten och det blev en okej bil!

18 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
#42
Phaetoon skrev:
Skaffa dig hellre en Volvo Amazon och lek lite.
Hellre det än en bil från 400-serien.

Haha min farbror har faktiskt en amazon fast den har stått i garaget i 10 år så tror den är en aning defekt tongue

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
19 december 2007
#43
John87 skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Men 94 & neråt har lite klenare växellådor ( Rätta mig om ja har fel )

första Volvon med sidokrocksskydd o.s.v.

Hmm, stämmer inte riktigt 940 va första bilen med sidokrocksskydd (SIPS) å jag klassar 940 som äldre bil än 850...


Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
19 december 2007
#44
Xoff skrev:
John87 skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Men 94 & neråt har lite klenare växellådor ( Rätta mig om ja har fel )

första Volvon med sidokrocksskydd o.s.v.

Hmm, stämmer inte riktigt 940 va första bilen med sidokrocksskydd (SIPS) å jag klassar 940 som äldre bil än 850...

740in var första bilen med sips, kom 89 om jag inte minns helt fel.

18 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
#45
kolla in denna skönehten då http://www.blocket.se/vi/14549429.htm?ca=20_s
den ser la bra ut? wink

553 Inlägg
19 december 2007
#46
Xoff skrev:
John87 skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Men 94 & neråt har lite klenare växellådor ( Rätta mig om ja har fel )

första Volvon med sidokrocksskydd o.s.v.

Hmm, stämmer inte riktigt 940 va första bilen med sidokrocksskydd (SIPS) å jag klassar 940 som äldre bil än 850...

940:in kom tidigare - Sant,

Vet att det gick att få sips på 940 -92ans modell, men vet ej om det blev standard förräns -98 (sista modellen) och på 850 blev det standard -95, osäker på när det blev standard på 940 dock.

553 Inlägg
19 december 2007
#47
andy321 skrev:
kolla in denna skönehten då http://www.blocket.se/vi/14549429.htm?ca=20_s
den ser la bra ut? wink

de är ju så FULA !

321 Inlägg
20 december 2007
#48
andy321 skrev:
kolla in denna skönehten då http://www.blocket.se/vi/14549429.htm?ca=20_s
den ser la bra ut? wink

Den såg riktigt fin och fräsch ut! De ska vara 95 - 96 årsmodell då de har vita blinkers runt om. Och vit passar de jäkligt bra i. Köp en sån istället för en 850 då de krånglar mindre och framför allt är mycket snyggare! Fattar inte hur nån som har en 92:ans 850 kan tycka att de är fula då 850 av den årsmodellen ser ut som en mer fyrkantig 940. Visst, 850 Glt har väldigt fin motor men drar betydligt mer än en SE 2.0 400 serie och jag kan lova dig att motorn i 460 håller mycket bättre i längden.

EViLution!

553 Inlägg
20 december 2007
#49
Allx skrev:
andy321 skrev:
kolla in denna skönehten då http://www.blocket.se/vi/14549429.htm?ca=20_s
den ser la bra ut? wink

Den såg riktigt fin och fräsch ut! De ska vara 95 - 96 årsmodell då de har vita blinkers runt om. Och vit passar de jäkligt bra i. Köp en sån istället för en 850 då de krånglar mindre och framför allt är mycket snyggare! Fattar inte hur nån som har en 92:ans 850 kan tycka att de är fula då 850 av den årsmodellen ser ut som en mer fyrkantig 940. Visst, 850 Glt har väldigt fin motor men drar betydligt mer än en SE 2.0 400 serie och jag kan lova dig att motorn i 460 håller mycket bättre i längden.

400 serien är ett jävla rapell hmm tyvärr men det känns inte som någon volvo, och en volvo går långt.. 740, 940, 850, s40, snyggaste modellerna som volvo byggt big_smile eventuellt 240 på ett hörn, jag tycker som jag tycker och sen behöver du inte spekuleria det mer hur jag kan ha en 850 och tycka de är rapliga fula skitbilar, men så är de

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 december 2007
#50
Chrill27 skrev:
Xoff skrev:
John87 skrev:

första Volvon med sidokrocksskydd o.s.v.

Hmm, stämmer inte riktigt 940 va första bilen med sidokrocksskydd (SIPS) å jag klassar 940 som äldre bil än 850...

940:in kom tidigare - Sant,

Vet att det gick att få sips på 940 -92ans modell, men vet ej om det blev standard förräns -98 (sista modellen) och på 850 blev det standard -95, osäker på när det blev standard på 940 dock.

är sips på farsans 740 92!

Jonas

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 december 2007
#51
Volvo__Mannen skrev:
är sips på farsans 740 92!

Men då var det super-ovanligt-tillval.

850 är vad jag vet första med SIPS som standard.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 december 2007
#52
John87 skrev:
Volvo__Mannen skrev:
är sips på farsans 740 92!

Men då var det super-ovanligt-tillval.

850 är vad jag vet första med SIPS som standard.

tror de ingick när man valde SE paketet

Jonas

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 december 2007
#53
Volvo__Mannen skrev:
John87 skrev:
Volvo__Mannen skrev:
är sips på farsans 740 92!

Men då var det super-ovanligt-tillval.

850 är vad jag vet första med SIPS som standard.

tror de ingick när man valde SE paketet

SE-paktet var inget man valde.
740 från 92 tillverkades bara med SE-paketet smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Large Cap
1 816 Inlägg
20 december 2007
#54
Volvo 460 har ett större karossöverhäng bak än Volvo 440 vilket också gör den rymligare.
Motorerna är hämtade från Renault precis som hos föregångaren Volvo 340 och motorerna återfinns i tex Renault 19.

huh?
10 427 Inlägg
20 december 2007
#55
Westie_ skrev:
Motorerna är hämtade från Renault precis som hos föregångaren Volvo 340 och motorerna återfinns i tex Renault 19.

..med tillägget att Volvo 360 har B200-motorer (Mindre variant av B230 alltså). cool


Volvoturbo For Life
366 Inlägg
20 december 2007
#56
andy321 skrev:
Jag har kollat en del på blocket efter en bra bil och har tänkt mig en Volvo av något slag!

Såklart kollar man på priserna och så dyker många 460 upp vid årsmodell 95 ungefär varför är dom så billiga? drar dom mycket soppa eller för jag ser inga vidare fel på dom och dom ser rätt bra ut

så kollar man på  850s där kan man se -90's för 20tusen+ vad är det som gör dom så "Dyra"

Så villl jag gärna ha ett köp tips har ungefär mellan 15-18 tusen att spendera på vilken bil ska man satsa på?

Mvh Andy

Vill du ha en bra, hyfsat billig å snål första bil så ska du helt klart satsa på 460. Går ganska snålt men är åndå ganska pigga.. Jag hade en 460 som första bil. riktigt sköna att åka i!

En gång Volvo, Alltid Volvo

Smålänning
7 887 Inlägg
20 december 2007
#57
John87 skrev:
Volvo__Mannen skrev:
är sips på farsans 740 92!

Men då var det super-ovanligt-tillval.

850 är vad jag vet första med SIPS som standard.

inns många ovanligt 740/940 här hemma då. finns en 945 med SIPS och någon 744. Ett par 944 också.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 december 2007
#58
twin_cam skrev:
John87 skrev:
Volvo__Mannen skrev:
är sips på farsans 740 92!

Men då var det super-ovanligt-tillval.

850 är vad jag vet första med SIPS som standard.

inns många ovanligt 740/940 här hemma då. finns en 945 med SIPS och någon 744. Ett par 944 också.

Maybe.
Kanske många som tänkte på säkerheten redan på den tiden tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

emil1986
20 december 2007
#59
Westie_ skrev:
Volvo 460 har ett större karossöverhäng bak än Volvo 440 vilket också gör den rymligare.
Motorerna är hämtade från Renault precis som hos föregångaren Volvo 340 och motorerna återfinns i tex Renault 19.

Volvo 66-ingen Volvomotor

Tidiga 340-ingen Volvomotor

400 -ingen Volvomotor

emil1986
20 december 2007
#60
Children-Of-Bodom skrev:
emil1986 skrev:
andy321 skrev:

Jo jag tänkte med på 850 som första bil men sen säger polarna att man måste punga ut med 25-30 tusen för att få en bra 850, för dom under 20k är antingen sönderkörda säger dom!

Men vad finns det annars för bra bilar för 15 tusen klassen förutom 740? tongue

Skojjar du eller.
Kolla bara på alla videos under burnout mappen så är 40% volvo 740!!
Har aldrig sett någon som plågat sin bil mer än 850-ägare. Skumt folk...


"Alltid" när man hör däckskrik så är det en 850...


Sök