3222
Sök

Ska skaffa PS3, vad tycker ni om konsolen?

3 722 Inlägg
19 december 2007
Jag är asnöjd med min PS3'a. Klart den bästa maskinen på marknaden idag!. Alla tänkbara funktioner m.m. Spelen är mycket bra. Äger endast 3 än så länge. Call of Duty 4, The Darkness och Resistance Fall of Man. Mycket grymma spel!, men spelen blir mycket bättre! Next-Gen spelen som kommer!, blir hur häftiga som helst!

Fotograf
966 Inlägg
19 december 2007
Nån som vet när den här jävla ISO Loader eller va den heter kommer ut? Så man kan ladda ner spel från internet och lägga in i PS3an?
Senast redigerat av MickeTuncer (19 december 2007)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
19 december 2007
FireTraXX skrev:
En enkel grej är ju att visa denna bilden ifall folk inte är övertygade än om att PS3 är överlägset både Wii och 360.

Klicka här för stor bild: -->http://i77.photobucket.com/albums/j63/b … e-full.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j63/b … e-full.jpg

Dock så ska det tilläggas att det numera finns skakfunktion till PS3, vilket inte finns med på denna listan eftersom att det inte fanns från början.

Överlägsen rent tekniskt ja. Spelmässigt, nej. Iofs så är den inte helt överlägsen tekniskt ändå. Wiis handkontroll > sonys 10 år gamla skitkontroll.

Whine whine!

DFFL
9 020 Inlägg
19 december 2007
Urkas skrev:
FireTraXX skrev:
En enkel grej är ju att visa denna bilden ifall folk inte är övertygade än om att PS3 är överlägset både Wii och 360.

Klicka här för stor bild: -->http://i77.photobucket.com/albums/j63/b … e-full.jpg

Dock så ska det tilläggas att det numera finns skakfunktion till PS3, vilket inte finns med på denna listan eftersom att det inte fanns från början.

Överlägsen rent tekniskt ja. Spelmässigt, nej. Iofs så är den inte helt överlägsen tekniskt ändå. Wiis handkontroll > sonys 10 år gamla skitkontroll.

Det handlar ju om att behålla "rötterna" eller vad man ska säga.
Fastän den är ganska liten så gillar jag den just på grund utav att den ser ut som den gjorde för X år sedan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Byfåne
368 Inlägg
19 december 2007
Urkas skrev:
FireTraXX skrev:

Vad har Wii som inte PS3n har? Har kört ganska mycket flyg spel på PS3an och jag tycker att sonys 3-axis är mycket bättre än Wiis.

DFFL
9 020 Inlägg
19 december 2007
Bubbaman skrev:
Urkas skrev:
FireTraXX skrev:

Vad har Wii som inte PS3n har? Har kört ganska mycket flyg spel på PS3an och jag tycker att sonys 3-axis är mycket bättre än Wiis.

6-axis tongue (För båda)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

terazzi
19 december 2007
Älskar playstation 3 wink hade jag haft råd hade jag redan haft en wink
Motorstorm
Assins creed
Need For Speed:Prostreet

Men ska ha pengarna till 200sx'ns intercooler istället wink haha

470 Inlägg
19 december 2007
Köpte ett exemplar på realeas dagen Stod mest och samla damm!

Spela nog på det tre gånger på två månader tror sen sålde jag av skiten...

Tycker xbox 360 är mer värt pengarna sen finns det bättre spel till det!

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

4 571 Inlägg
19 december 2007
Lägg ner snacket med piratkopiering annars låses tråden.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
19 december 2007
Sån stor grafisk skillnad är det inte på ps3 å 360 som de ser ut nu..så att den e tekniskt bättre, mja...vad spelar de för roll när de inte kan utnyttja de å utbudet av spel är mindre.
Valde 360n bara för utbudet av spel och onlinemöjligheterna är bättre.
Sen har jag aldrig gillat Playstations kontroll och deras rumble som bara känts som nå konstigt parkinsonanfall..men som sagt, vill man ha konsollen till o se film (blu-ray) o inte bara spela, kör på. Men för o spela finns det bättre alternativ som är bra mkt billigare.

8 156 Inlägg
19 december 2007
Man kan inte jämföra MHz på Wii och PS3. Dom är nog jämförbara i hastighetsavseende.
Men att Wii skulle ha så lite internminne? Hur är deras spel uppbyggda egentligen?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Byfåne
368 Inlägg
19 december 2007
Phaetoon skrev:
Man kan inte jämföra MHz på Wii och PS3. Dom är nog jämförbara i hastighetsavseende.
Men att Wii skulle ha så lite internminne? Hur är deras spel uppbyggda egentligen?

Tycker inte vi ska blanda in Wii alls. Kan inte ta ifrån Nintendo att dom har gjort en underhållande spelkonsol men prestanda mässigt ligger inte Wii i samma klass.

410 Inlägg
19 december 2007
Mortalis skrev:
Hehe gillar en dels argument här om att spelen är så grymt bra till ps3, får ju samma spel till 360n...nfs prostreet o cod4 å colin dirt, gta4 osv, enda som 360n inte har är gt5 då, men har ju forza2 istället.
Varför har inte ps3an vibrationer i kontrollerna kan ja undra.
Ska man spela är ju inte ps3an nåt å ha jämfört med konkurrenterna, isf köper man den för blu-rayspelaren..

anledningen till att PS3 inte har är för att dom blev stämda i usa av nått skitföretag som påstod att dom hade snott vibratordelen från deras produkt. Sony förlorade och blev tvingade till att betala miljonbelopp för varje dag som PS 2 säljs i USA så det var därför dom vänta med det tills dom var helt säkra på att inte bli stämda igen. Stämningen kom in 2006 så det var precis innnan PS3 skulle släppas.

804 Inlägg
19 december 2007
Köpte med 40gigaren, lätt prisvärdaste maskinen på marknaden, kraftigaste konsollen, med blue-ray, wlan osv för 4papp, motsvarande 360 med wlan och hd-dvd är en del dyrare.
Nu saknas bara ett par speltitlar så man inte bara startar den för att uppdatera maskinvaran och kolla ps store. tongue

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
19 december 2007
köpte min PS3 80gb i staterna med några spel och extra handkontroll för straxt under 4000... ser fram emot när den kommer om någon dag (via min sambos bror som bor i staterna men som kommer över i jul) sedan köpte jag några spel från någon asiatisk butik. halva priset mot sverige INKL. frakt big_smile

RE-雨宮
481 Inlägg
19 december 2007
sir_daniel skrev:
köpte min PS3 80gb i staterna med några spel och extra handkontroll för straxt under 4000... ser fram emot när den kommer om någon dag (via min sambos bror som bor i staterna men som kommer över i jul) sedan köpte jag några spel från någon asiatisk butik. halva priset mot sverige INKL. frakt big_smile

Hur tänkte du göra med trafot, Har för mig att den Japanska versionen har en kabel med samma sorts trafo som en bärbar dator, men jag är osäker på om det går att tvinga in 220v i den.. Den svenska versionen kör ju med en kabel direkt in i ps3an.. Jag är lite halvsugen på att köpa en i Japan då språket inte är något problem. Men Usa varianten är ju bättre med tanke på region1 låsningen på filmerna. Region 2 är så larvigt mkt sämre när de gäller DVD, lär va samma sak på Blueray.

Ang spelutbud så går det inte att säga att det finns mkt mer spel till 360 då det funnits ett bra mkt längre tag. Spelen till PS3 i Japan är långt många fler än i EU, och tror ni själva att det kommer komma färre spel ju längre det beger sig. Nu ska det inte bli nån 360vsps3 tråd då det bara blir ändlöst dravel.

Wii har många spel, vist. Men dom är ju knappast revolutionerande när det gäller grafik. Och därför är det mkt mkt mkt lättare att producera fler av dom, och snabbare.  Nu kastar jag absolut inte skit på Wii, dom är LARVIGT underhållande. Men det är somsagt en helt annan sak. Jag kommer äga båda när tid och engegemang finns att lägga pengar på annat än bilen. tongue

Å återigen, GT5. tongue
Senast redigerat av chrno (19 december 2007)

RE-Amemiya Kitted FD3S

8 156 Inlägg
19 december 2007
Själv så har jag en dator...
Synd bara att dom inte ger möjligheten att använda deras OS på min PC.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Jag är ju självklart insnöad Playstation-are wink Och att spelutbudet är litet i början krävs ju ingen direkt einstein att komma fram till. Jag har testat kompisens ps3 en gång men jag är så grymt ovan med att spela just nu.
Spelen jag är sugna på för tillfället är ju NFS & Skate, dom lät lovande på första svaret smile Någon som har något att tillägga om dom?
Hade inte tänkt köpa nå Xbox eller nå sånt men vill veta om det är värt att köpa konsolen även om man inte nöter sönder spelet första veckan wink
Tack för alla svar.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

945 Inlägg
19 december 2007
Mäki skrev:
Jag är ju självklart insnöad Playstation-are wink Och att spelutbudet är litet i början krävs ju ingen direkt einstein att komma fram till. Jag har testat kompisens ps3 en gång men jag är så grymt ovan med att spela just nu.
Spelen jag är sugna på för tillfället är ju NFS & Skate, dom lät lovande på första svaret smile Någon som har något att tillägga om dom?
Hade inte tänkt köpa nå Xbox eller nå sånt men vill veta om det är värt att köpa konsolen även om man inte nöter sönder spelet första veckan wink
Tack för alla svar.

Du kommer hata Skate, för att sedan vilja slänga kontrollen i tv:n... För att sedan inte kunna sluta spela...
Det är en given grabb förfest med Kalla öl och Skate numera.
Det räcker som betyg för det spelet va?
Sen online spelandet är riktigt underhållande med.
Finns massa filmer och sånt som folk laddat upp, bara det gör spelet köpvärt!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Sir_x skrev:
Du kommer hata Skate, för att sedan vilja slänga kontrollen i tv:n... För att sedan inte kunna sluta spela...
Det är en given grabb förfest med Kalla öl och Skate numera.
Det räcker som betyg för det spelet va?
Sen online spelandet är riktigt underhållande med.
Finns massa filmer och sånt som folk laddat upp, bara det gör spelet köpvärt!

Haha, låter väl bra då wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök