3205
Sök

Svetsa fast kapade fjädrar?

9 Inlägg
20 december 2007
Trådstartare
Var och besiktade vinterbilen idag och fick nerslag för att fjädrarna inte satt "fast"!
Dom är kapade 2 varv och risken är att i stora gupp så hoppar dom ur lägget.
Men då undrar jag om jag måste köpa nya fjädrar eller om dom godkänner att man svetsar fast dom i hållaren?
har läst några trådar där de nämns om slangklammer men de låter inte som en bra ide när man fått nerslag en gång!

Mvh

Kommer bilder på bilen nån dag framöver!

Audi a4 tdi+

Volvoskadad
6 017 Inlägg
20 december 2007
risken är att svetsfogen inte håller, bästa är ju att köpa kortare stötdämpare

Jonas

DIESEL är fränt
28 Inlägg
20 december 2007
jodå.. slangklämmor funkar eller värre saker. har det på min men mina hade hoppat ur läge i överkant så ja har satt en U-bult runt fjädern och upp i fjädertornet å skruvat fast... så nu rör sej aldrig dom fjädrarna big_smile

226 Inlägg
20 december 2007
men, varför inte köpa en sänkningssats bara? smile

9 Inlägg
20 december 2007
Trådstartare
Haha då blir de fram med svetsen och lägga en liten loppa!

Jag ids inte lägga pengar på en sänkningssats när jag bara ska köra i vinter!

Audi a4 tdi+

102 Inlägg
21 december 2007
svetsa det det håller ..å icohmed att du bara ska ha bilen i vinter å sen skrota/sälja den så mata å redigt med svets så dom inte klagara tongue .. för det e ju endå inte du som ska byta fjädrar nästa gång om du nu bara ska ha den vintern ut smile ... tycker det e så stört löjligt att dom sejjer att dom kan ramla ur ...bilen måste lätta helt från marken å stanna där nåra sec för att det ska ramlla ur ...haha redigt rally hopp så kanske tongue

2 230 Inlägg
21 december 2007
svetsa fast:) kan ju inte få mer än en nedslag:P hehe
lånar din tråd lite men tänkte på en sak..
då jag bytte fjädrar så var dom längre än orginal fjädrarna syndes väl att domv ar längre... är det så eller var mina org bara väldigt slitna?
(sorry för lite OT)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Bärs!
3 456 Inlägg
21 december 2007
fishn skrev:

blir ju inte tillräkligt lågt, då måste man ändå kapa i dom!
nää, då kan man ju lika gärna skita i det! wink
Senast redigerat av Aga_Diff (21 december 2007)

Garaget.org peakade 2008.

YeahLow_88
3 januari 2008
om du ska svetsa fjädern så svetsa på insidan fjädern så dom inte ser på besiktningen för om dom gör de så blir dom inte glada . klammor funkar väldigt bra de med. men ja brukar svetsa så de inte syns smile

YeahLow_88
3 januari 2008
och risken att dom hoppar ur läge är väldigt liten

246 Inlägg
4 januari 2008
Varför inte vara seriös ..
Riktiga fjädrar..

Bärs!
3 456 Inlägg
4 januari 2008
speedshop skrev:
Varför inte vara seriös ..
Riktiga fjädrar..

Aga_Diff skrev:
fishn skrev:

blir ju inte tillräkligt lågt, då måste man ändå kapa i dom!
nää, då kan man ju lika gärna skita i det! wink

Garaget.org peakade 2008.

140 Inlägg
4 januari 2008
"riktiga" fjädrar duger ju inte om han vill ha höjden han har nu? isåfall får han ju ha mjukare och längre fjädrar, o mjukare fjädrar vill man väl inte ha. Som sagt, borra 3 hål i varje fjädertallrick (om de inte redan finns fungerande hål av nån anledning) och fäst fjädrarna med slangklämmor. Hörde från någon att besiktningen inte skulle gilla det, men dom på min besiktning tyckte det såg jättebra ut, en strålande idé, särskillt då dom var rostfria också!

Gasar till det rasar

YeahLow_88
4 januari 2008
varför ska alla tjata om den där sänknings satsen som gör 40 mm bara . när man kan kapa o sätta fast med klämmor, billigare , snyggare o enklare

16 197 Inlägg
4 januari 2008
Turbo-142 skrev:
varför ska alla tjata om den där sänknings satsen som gör 40 mm bara . när man kan kapa o sätta fast med klämmor, billigare , snyggare o enklare

A.K.A luffarmeck??

köp coilovers...

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
4 januari 2008
Sen är det ju inte säkert att man tycker den blir tillräckligt låg med sänkningssats. Så då får man kapa wink Satta fast fjädrarna med avgasklämmor eller rejäla slangklämmor funkar fint wink

Coilovers har ju kanske inte alla råd med wink

Sök