GT-R har faktiskt börjat tillverkas i Japan. Den har kört 7.38 på Nürburgring, vilket är jämförbart med bl.a. Porsche Carrera GT, Bugatti Veyron och andra superbilar. Ganska bra med tanke på att den väger ca 16-1700kg och "bara" har 450hk.
Samma sak gäller C5 vs. R34. Skylinen har ca 300 och Corvetten 350hk. Ska även tillägga att Corvetten väger ett par hundra kilo mindre.
Jänkarna har kraften, men inte teknologin för att utnyttja den fullt ut
Edit: Ska inte störa mer i tråden.
Menvad kostar en sån där maskin då? För sånt har ju med saken och göra åxo. Jag antar att den är byggd i japan där arbetskraften är billig. Så om man kollar på priset så tror jag att Corvetten är fruktansvärt prisvärd. Som Jermey Clakrson sa på top gear när dom provkörde C6:an "Varför köpa 1 Ferrari(575) när man kan köpa 3 Corvetter". De bevisar ju iaf att de är bra väghållning. Men som sagt produktions kostnader på bilarna visar nog varför GT-R kan vara så snabb.
En ny GT-R kostar 700 000 i Japan. Inte så speciellt dyrt tycker jag, sen har ju bilen lite lyx och komfort. Något som Corvette saknar i sin plastiga interiör.
Men kan erkänna att Corvette är bra bilar.
måste rätta ett par saker. nya gt-r kostar ca en halvmille i japan. men när den kommer hit så kommer den kosta närmare 900000-1 miljon. o den har "bara" 480 hästar
men trådskaparens val stod mellan ctr o m3. trots att den nya ctr än fulare än den gamle så är den ändå snyggare än m3. o jag kan hålla med, gammal bil vs ny så hade jag valt ny. speciellt om man inte är så händig. honda är definivt billigare oxå. men den nya ctr är tamare än den gamla. så välj istället nåt år gammal ctr, lågmilad om du hittar
Menvad kostar en sån där maskin då? För sånt har ju med saken och göra åxo. Jag antar att den är byggd i japan där arbetskraften är billig. Så om man kollar på priset så tror jag att Corvetten är fruktansvärt prisvärd. Som Jermey Clakrson sa på top gear när dom provkörde C6:an "Varför köpa 1 Ferrari(575) när man kan köpa 3 Corvetter". De bevisar ju iaf att de är bra väghållning. Men som sagt produktions kostnader på bilarna visar nog varför GT-R kan vara så snabb.
En ny GT-R kostar 700 000 i Japan. Inte så speciellt dyrt tycker jag, sen har ju bilen lite lyx och komfort. Något som Corvette saknar i sin plastiga interiör.
Men kan erkänna att Corvette är bra bilar.
måste rätta ett par saker. nya gt-r kostar ca en halvmille i japan. men när den kommer hit så kommer den kosta närmare 900000-1 miljon. o den har "bara" 480 hästar
men trådskaparens val stod mellan ctr o m3. trots att den nya ctr än fulare än den gamle så är den ändå snyggare än m3. o jag kan hålla med, gammal bil vs ny så hade jag valt ny. speciellt om man inte är så händig. honda är definivt billigare oxå. men den nya ctr är tamare än den gamla. så välj istället nåt år gammal ctr, lågmilad om du hittar
Menvad kostar en sån där maskin då? För sånt har ju med saken och göra åxo. Jag antar att den är byggd i japan där arbetskraften är billig. Så om man kollar på priset så tror jag att Corvetten är fruktansvärt prisvärd. Som Jermey Clakrson sa på top gear när dom provkörde C6:an "Varför köpa 1 Ferrari(575) när man kan köpa 3 Corvetter". De bevisar ju iaf att de är bra väghållning. Men som sagt produktions kostnader på bilarna visar nog varför GT-R kan vara så snabb.
En ny GT-R kostar 700 000 i Japan. Inte så speciellt dyrt tycker jag, sen har ju bilen lite lyx och komfort. Något som Corvette saknar i sin plastiga interiör.
Men kan erkänna att Corvette är bra bilar.
måste rätta ett par saker. nya gt-r kostar ca en halvmille i japan. men när den kommer hit så kommer den kosta närmare 900000-1 miljon. o den har "bara" 480 hästar
men trådskaparens val stod mellan ctr o m3. trots att den nya ctr än fulare än den gamle så är den ändå snyggare än m3. o jag kan hålla med, gammal bil vs ny så hade jag valt ny. speciellt om man inte är så händig. honda är definivt billigare oxå. men den nya ctr är tamare än den gamla. så välj istället nåt år gammal ctr, lågmilad om du hittar
Nu vet jag inte vart du sett att en GT-R kostar 500 000 i japan? Har sett ett par stycken och dem ligger runt 700. Runt 2009, när dem kommer till Europa beräknas dem kosta ungefär 750-850 000kr.
482 bänkade hk förresten om man nu ska vara jätte petig.
Menvad kostar en sån där maskin då? För sånt har ju med saken och göra åxo. Jag antar att den är byggd i japan där arbetskraften är billig. Så om man kollar på priset så tror jag att Corvetten är fruktansvärt prisvärd. Som Jermey Clakrson sa på top gear när dom provkörde C6:an "Varför köpa 1 Ferrari(575) när man kan köpa 3 Corvetter". De bevisar ju iaf att de är bra väghållning. Men som sagt produktions kostnader på bilarna visar nog varför GT-R kan vara så snabb.
En ny GT-R kostar 700 000 i Japan. Inte så speciellt dyrt tycker jag, sen har ju bilen lite lyx och komfort. Något som Corvette saknar i sin plastiga interiör.
Men kan erkänna att Corvette är bra bilar.
måste rätta ett par saker. nya gt-r kostar ca en halvmille i japan. men när den kommer hit så kommer den kosta närmare 900000-1 miljon. o den har "bara" 480 hästar
men trådskaparens val stod mellan ctr o m3. trots att den nya ctr än fulare än den gamle så är den ändå snyggare än m3. o jag kan hålla med, gammal bil vs ny så hade jag valt ny. speciellt om man inte är så händig. honda är definivt billigare oxå. men den nya ctr är tamare än den gamla. så välj istället nåt år gammal ctr, lågmilad om du hittar
Ja vi får väll fortsätta diskutera i nästa tråd eftersom att ingen av bilarna platsar i prisklassen
En ny GT-R kostar 700 000 i Japan. Inte så speciellt dyrt tycker jag, sen har ju bilen lite lyx och komfort. Något som Corvette saknar i sin plastiga interiör.
Men kan erkänna att Corvette är bra bilar.
måste rätta ett par saker. nya gt-r kostar ca en halvmille i japan. men när den kommer hit så kommer den kosta närmare 900000-1 miljon. o den har "bara" 480 hästar
men trådskaparens val stod mellan ctr o m3. trots att den nya ctr än fulare än den gamle så är den ändå snyggare än m3. o jag kan hålla med, gammal bil vs ny så hade jag valt ny. speciellt om man inte är så händig. honda är definivt billigare oxå. men den nya ctr är tamare än den gamla. så välj istället nåt år gammal ctr, lågmilad om du hittar
Nu vet jag inte vart du sett att en GT-R kostar 500 000 i japan? Har sett ett par stycken och dem ligger runt 700. Runt 2009, när dem kommer till Europa beräknas dem kosta ungefär 750-850 000kr.
482 bänkade hk förresten om man nu ska vara jätte petig.
från 450000 i japan, stod i bilsport bland annat. sen vad som finns i tillbehör vet jag inte. men det är skitsamma, för jag har varken 450000 eller 1 miljon. så vi kan sluta förstöra denna tråden.
har du provat någon av bilarna, mr eller ctr ännu?
måste rätta ett par saker. nya gt-r kostar ca en halvmille i japan. men när den kommer hit så kommer den kosta närmare 900000-1 miljon. o den har "bara" 480 hästar
men trådskaparens val stod mellan ctr o m3. trots att den nya ctr än fulare än den gamle så är den ändå snyggare än m3. o jag kan hålla med, gammal bil vs ny så hade jag valt ny. speciellt om man inte är så händig. honda är definivt billigare oxå. men den nya ctr är tamare än den gamla. så välj istället nåt år gammal ctr, lågmilad om du hittar
Nu vet jag inte vart du sett att en GT-R kostar 500 000 i japan? Har sett ett par stycken och dem ligger runt 700. Runt 2009, när dem kommer till Europa beräknas dem kosta ungefär 750-850 000kr.
482 bänkade hk förresten om man nu ska vara jätte petig.
från 450000 i japan, stod i bilsport bland annat. sen vad som finns i tillbehör vet jag inte. men det är skitsamma, för jag har varken 450000 eller 1 miljon. så vi kan sluta förstöra denna tråden.
har du provat någon av bilarna, mr eller ctr ännu?
Nä jag har inte provat någon av bilarna ännu ska göra de så snabbt jag kan.