Testar o lägga upp en projkttråd jag me, verkar det inte som nån e intresserad så försvinner den nog lika fort.
Så nu e vintern här o då finns det mkt tid att fräscha upp kärran. Bilen har rullat i borås i några år och dom 2 tidigare ägarna e polare till mej.
Jag köpte den i våras och har haft den lite som en rullande renovering. Skaffat paneler och kjol till vänstersidan, ett dimljus som saknades o sånt pill som jag har kunnat fixa sammtidigt som jag har kört me den.
Men nu ska det hända större grejjer!
Tanken är att få till en cleen e30 med gött stuk helt enkelt. Det ska inte på några fula plastkit och en hög med dekalerl!! Och turbomotorn får vänta ett tag till.
*Motorn ska bytas till en som har gått 10k mil mindre.
*All rost som e på nu ska bort
*Stötdämpare o bussningar ska bytas
* Alla karossdetaljer ska passas in så det inte glipar olika mycket överallt.
*Hellack! imolarot II
*Ett litet och mkt diskret sterobygge ska dit( Focal 2-vägssystem, Phase Linear Rs4 slutsteg
och dls r1070 i hatthyllan
*Troligen orginalbakljus då jag inte tycker det finns några snygga eftermarknads. Fram e inte bestämt.
*Byta till svart innertak.
*nytt avgassystem
*Bromsar behöver bytas ut alltihop.
*Delar av inredningen ska kläs om
*Fälgar kan bli dom som sitter på nu fast omlackade till svart med röd kant, eller om jag ha råd med ett gäng andra fälgar. Det kommer senare
*Tona rutor.
Det kan väl säkert hända att planerna ändras på vägen men så ser det ut nu i alla fall. Ska försöka fylla på med bilder och grejjer under projektets gång.
Såhär ser den ut nu:
Svårt att få en bra färgåtergivning på det röda men såhär ser delar av inredningen ut nu.
Nu ska motorn ur strax så jag kan lacka motorrummet oså