4086
Sök

Val av bas

5 Inlägg
31 december 2007
Trådstartare
Rekomenderar ni en aktiv GAS A112-BP, eller en gas ALPHA110 med ett slutsteg till. (Finns med tillhörande slutsteg i ett paket på brl). Jag tycker det är viktigare att basen är snabb och tight än att den låter jätte djupt och mycket.

Eller är det någon som har något annat tips på bra bas och slutsteg eller en aktiv bas för max 1500:- Vet att det inte är så mycket pengar men har inte lust att lägga mer just nu..

Tack smile

1 058 Inlägg
31 december 2007
tjimfindus skrev:
Rekomenderar ni en aktiv GAS A112-BP, eller en gas ALPHA110 med ett slutsteg till. (Finns med tillhörande slutsteg i ett paket på brl). Jag tycker det är viktigare att basen är snabb och tight än att den låter jätte djupt och mycket.

Eller är det någon som har något annat tips på bra bas och slutsteg eller en aktiv bas för max 1500:- Vet att det inte är så mycket pengar men har inte lust att lägga mer just nu..

Tack smile

kan du lägga en hundring mer ungefär så finns en ruskig kombo för dig som gillar snabb bas! och jag lovar, den kan spela högt och djuuuupt!

http://www.webshop.bertilssonautoelectr … uctid=1116
http://www.webshop.bertilssonautoelectr … ductid=377

PS, döm den inte efter storleken! den kan spela otroligt djupt och högt i en minimal låda!

PoLoud =D

2 Inlägg
31 december 2007
om du gillar snabb bas så rekomderar jag gas silver 10" dom ger snartig bas å dessutom så blir flera snabba lite djupare bas.. har själv haft 3st sånna dunkade på rätt kraftigt å så köper du enn monoblock steg som e 1ohm stabilt(finns billiga som ligger på drygt 1000watt) å serie kopplar basarna så får du ner ohm talet därigenom får du mer kraft till basarna(te.x 3st basar me 4ohm blir 1.33 ohm om du seriekopplar dom)

Lycka till

Mvh PatrikJohansson

Audi 100

16 197 Inlägg
31 december 2007
PatrikJohansson skrev:
om du gillar snabb bas så rekomderar jag gas silver 10" dom ger snartig bas å dessutom så blir flera snabba lite djupare bas.. har själv haft 3st sånna dunkade på rätt kraftigt å så köper du enn monoblock steg som e 1ohm stabilt(finns billiga som ligger på drygt 1000watt) å serie kopplar basarna så får du ner ohm talet därigenom får du mer kraft till basarna(te.x 3st basar me 4ohm blir 1.33 ohm om du seriekopplar dom)

Lycka till

Mvh PatrikJohansson

seriekopplar du 3st 4ohms basar så får du 12ohm..

man ska parellelkoppla dom..wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 Inlägg
31 december 2007
kom på att jag skrev fel när jag hade skrivit de

Audi 100

Sök