3436
Sök

Nu vänder vi på steken. Nämn dem "måste" utrustningen i era bilar

711 Inlägg
24 november 2005
Trådstartare
#1
Jag börjar med E46:an

Förutom de vanliga utrustningen som nästan finns på alla bilar nuförtiden såsom ABS och servo-styrning...så vill jag höja hatten för dessa

Multiratt
ACC
Armstöd
Sportstolar
Avbländningsbar-backspegel
ASC


E38:an

Multiratt
ACC
Navi
Skinn
Elstolar
ASC


Har säkert glömt några, men kommer säkert på i efterhand. Hursomhelst, dessa saker skulle jag ha svårt och vara utan, när jag tänker på "måste" utrustning!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

Envis optimist
454 Inlägg
24 november 2005
#2
ESP till farsans saab... trodde sånt bara va tjoller först men har då räddat mig minst en gång...


12 086 Inlägg
24 november 2005
#3
Har fan ingen superutrustning i min bil.. förutom skin och att allt är elstyrt. Cruisecontroll. Men älskar min bil för de big_smile

Evolution
1 627 Inlägg
24 november 2005
#4
jag brukar vilja ha gas och broms gärna en koppling

Fäll ner pungen och landa

133 Inlägg
24 november 2005
#5
räcker gott o väl me en stol,ratt  och en sjyst motor för min del så är jag nöjd! Tycker att det blivit allt för anvancerat, el upp värmd rattar etc.. för mycke bara..




Karlzzon The One skrev:
jag brukar vilja ha gas och broms gärna en koppling


10 287 Inlägg
24 november 2005
#6
Automatisk elmanövererad förarstol, ratt och speglar med fyra minnen och nyckeligenkänning.
Fattar ni hur jobbigt det är med mig och tre kvinnor i familjen som alla har olika inställningar på stol, speglar och ratt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Rekondare
289 Inlägg
24 november 2005
#7
Elstolar & speglar...DSTC som någon tidigare sa...Bra stereo! smile
Farthållare....har gjort mig till en säkrare förare i alla fall

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

711 Inlägg
24 november 2005
Trådstartare
#8
michael561 skrev:
Elstolar & speglar...DSTC som någon tidigare sa...Bra stereo! smile
Farthållare....har gjort mig till en säkrare förare i alla fall
Farthållare är bland det farligaste som har uppfunnits till en bil. Helt värdelös tycker jag i alla fall. På min 740 som är automat fungerar inte det där med farthållare riktigt bra. Varje gång man vill öka i fart blir det kickdown-effekt på bilen. Alltså, 1. Den sticker som fan (nästan 300hk på bilen) 2. Drar en massa bensin. 3. Farlig för både mig och allmänheten.


Dock känns E46:an bättre än E38:an med farthållare men fortfaradne krånglig och jobbit. Det är heklt enkelt inte värt besväret. smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

Rekondare
289 Inlägg
24 november 2005
#9
Black Knight skrev:
michael561 skrev:
Elstolar & speglar...DSTC som någon tidigare sa...Bra stereo! smile
Farthållare....har gjort mig till en säkrare förare i alla fall
Farthållare är bland det farligaste som har uppfunnits till en bil. Helt värdelös tycker jag i alla fall. På min 740 som är automat fungerar inte det där med farthållare riktigt bra. Varje gång man vill öka i fart blir det kickdown-effekt på bilen. Alltså, 1. Den sticker som fan (nästan 300hk på bilen) 2. Drar en massa bensin. 3. Farlig för både mig och allmänheten.


Dock känns E46:an bättre än E38:an med farthållare men fortfaradne krånglig och jobbit. Det är heklt enkelt inte värt besväret. smile
hmm...okej...för mig var i fallet som så att jag tidigare körde lliiittteee för fort(dock ej inne i stan;vid skolor...jah,ni fattar utan bara på bättre vägar) wink

Men med farthållaren så är jag numera laglydig som en gammal dam tongue
Därav säkarare förare, men visst kanske man blir mindre uppmärksam om man sitter med den 30 mil i sträck...

Sen har jag inte märkt av ditt kickdown problem, använder den mest bara på typ 90/110 vägar och kopplar ur den vid t.ex. omkörning för att få mer kontroll...

PS.när kommer bilder på E38:an...? vill se ju smile DS.
Senast redigerat av michael561 (24 november 2005)

BMW 530iA
Audi 100 2,0E

doktor
10 Inlägg
24 november 2005
#10
turbo. minst en... Helst fler  smile

607 Inlägg
24 november 2005
#11
Farthållare är ett måste för mig, i jobbet iaf. Klart mycke bekvämare att ha under en lång färd efter e4:an. Sen gör den så att man håller lite lagligare hastigheter och de är ju aldrig fel smile

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Säljare
341 Inlägg
24 november 2005
#12
utomhustermometer wink

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
24 november 2005
#13
Bilsterion helt klart!
Hur klarar man sig utan musik?

//Edge

671 Inlägg
24 november 2005
#14
Sharky skrev:
Automatisk elmanövererad förarstol, ratt och speglar med fyra minnen och nyckeligenkänning.
Fattar ni hur jobbigt det är med mig och tre kvinnor i familjen som alla har olika inställningar på stol, speglar och ratt.

/Göran
Det löser du genom att skruva fast stolen och göra en insats till varje familjemedlem som ska köra bilen.

Det viktigaste på min bil är löstagbart ratt, annars kommer man inte i och ur.

1 163 Inlägg
24 november 2005
#15
Viktigaste utrustningen måste la endå vara ett säte? wink hehe..

Ne, men en bra bilstereo är viktigt, och att man sitter skönt och bra, annars bryr ja mig inte så mkt.. smile


12 086 Inlägg
24 november 2005
#16
Black Knight skrev:
michael561 skrev:
Elstolar & speglar...DSTC som någon tidigare sa...Bra stereo! smile
Farthållare....har gjort mig till en säkrare förare i alla fall
Farthållare är bland det farligaste som har uppfunnits till en bil. Helt värdelös tycker jag i alla fall. På min 740 som är automat fungerar inte det där med farthållare riktigt bra. Varje gång man vill öka i fart blir det kickdown-effekt på bilen. Alltså, 1. Den sticker som fan (nästan 300hk på bilen) 2. Drar en massa bensin. 3. Farlig för både mig och allmänheten.


Dock känns E46:an bättre än E38:an med farthållare men fortfaradne krånglig och jobbit. Det är heklt enkelt inte värt besväret. smile
CC på automat är ju skitkul.. när man bromsat in för någon rondell lr liknande o hade 120 på CC innan och sen trycker reset, bilen gasar febrilt upp till 120:D lika kul varje gång.. tongue

Type R
368 Inlägg
24 november 2005
#17
ABS e fan ett måste..

Honda is the shit!

711 Inlägg
24 november 2005
Trådstartare
#18
michael561 //

Bilder på E38:an kommer inom kort. Inte kul och phota med vinterdäck heller.smile

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle

Slacker
59 Inlägg
25 november 2005
#19
värme är skönt på vintern smile

What's your name? What've you had? ....Safe as fuck!

Rekondare
289 Inlägg
25 november 2005
#20
Black Knight skrev:
michael561 //

Bilder på E38:an kommer inom kort. Inte kul och phota med vinterdäck heller.smile
Haha...nej, det är ju sant smile

BMW 530iA
Audi 100 2,0E


Sök