Hej!
Bil ska köpas nu i mars månad, vilket inte är så länge kvar. Har nästan bestämt mig vilken bil av dessa två jag ska ha, budgeten är densamma som förut 50000:-
Jag är ute efter är eran åsikt om vilken av dessa två bilar ni hade valt och varför.
Köper jag en Golf VR6 så är det första jag ska göra är att renovera motorn och byta koppling. Kommeratt byta det mesta som går när det gäller motorn. Har hittat en del fräscha VR6:or på blocket som kostar 35000:- + går säkert att pruta ner lite, men pengarna som blir över går till renoveringen av motorn.
Det är FWD jag ska ha på VR6:an och inte Syncro så alla vet
Polo GTI finns det inte så många av på blocket, men finns en del som kostar 55000:- + som ser riktigt fräscha ut.
Jag tycker att båda bilarna ser ok ut orginal, sen så finns det många möjligheter att göra dom snyggare med
VR6 har ju 174hk och GTI har 125hk vilket skiljer sig en del, men det är inte hästarna som gör de svåra för mig att välja någon av dessa bilar. Golf är ju ganska så gammal bil, kan bli mer problem med tiden med en sådan. GTI är betydligt nyare och säkert stabilare när det gäller krångel/reparationer i framtiden.
Vad hade ni gjort i mitt läge? Valt en äldre eller nyare bil och varför?
Mvh Pappi
P.S: Ska sluta med mina köpråds trådar haha D.S: