glnrt skrev:
MEN det skulle ha varit bättre och jämföra en 9000 AERO med (225hk) med en 850 T5 (225hk).
Saaben har mer vrid. Så jag skulle nog tro på Saaben.
Vet redan att min 9000 aero "drar" (åker ifrån men knappast jättefort) 850 T5or ifrån ungefär samma "tidsepok".
Mycket nerklankande på saabarna här men vill se den volvo motor dom plockar ur 650hk ur med orginal kolvar och stakar + kammar! vilket gjordes i ett saab labb i trollhättan eller om det var sthlm. (Knappast optimal lösning men det gick, men det är däremot välkänt att Tronic5 motorn (den ja har tex) att stakar kolvar och kammar är goda till 500hk, driftsäkert!
Men ja gillar helt klart volvo med, varit sugen på en 850R till o från. Gillar 90tals bilar, ifrån 93-98 typ, anser att dom snyggaste modellerna gjordes då. Börjar nog bli gammal
Senast redigerat av Hammarslag (7 januari 2008)
Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed