2426
Sök

har besiktnings männen missat något för er?

16 197 Inlägg
7 januari 2008
#21
själv har man ju inte de där problemet va gäller besiktningar.. kör ju alltid me körförbud.. wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mr White
1 072 Inlägg
7 januari 2008
#22
evilaudio skrev:
Robban 245 skrev:
evilaudio skrev:

haha.. skulle ALDRIG låta en brud besikta min/mina bilar...
Beror väll på hur mycke man kan lite på dom;)
kan man lita på nåt som blöder en vecka i månaden utan att dö?? HAHA
LÄTT smile Beror väll hur uppfostrad dom är å vem som uppfostrar dom lol


Gammelbilsnörd
450 Inlägg
7 januari 2008
#23
Har bes en jävla massa bilar hittils o fler lär det väl bli... Bes en sunkig gammel 740tic med dyngrötna trösklar. handbroms kass mm Skiten gick igenom med blankt papper:D Polaren bes en gammel ford där golvet var tämmligen genomrostat, inge bra o veta på det ens. Känns oftast som ett stort jävla lotteri när man bes bilar, tycker de borde göra något åt hela bes organet. Få det lite mer samspelt, inte nödvändigtvist hårdare. De flesta anmärkningar är ju fan bara småskit som oftast inte påverkar säkerheten ens...

Mest irriterande var nu i fredags när jag missuppfattat  min bes tid o kom 4 min försent. Gubben vägrade släppa in mig o det var surt, speciellt när man åkt extra till en annan stad för det :@ Men men , han ville la ha helg troligen o sluta tidigare med 20 min fick han ju göra så...


16 197 Inlägg
7 januari 2008
#24
Robban 245 skrev:
evilaudio skrev:
Robban 245 skrev:

Beror väll på hur mycke man kan lite på dom;)
kan man lita på nåt som blöder en vecka i månaden utan att dö?? HAHA
LÄTT smile Beror väll hur uppfostrad dom är å vem som uppfostrar dom lol
tveksamt..wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mr White
1 072 Inlägg
7 januari 2008
#25
evilaudio skrev:
Robban 245 skrev:
evilaudio skrev:

kan man lita på nåt som blöder en vecka i månaden utan att dö?? HAHA
LÄTT smile Beror väll hur uppfostrad dom är å vem som uppfostrar dom lol
tveksamt..wink
Beror hur kärringaktig man själv eller hur lol


16 197 Inlägg
7 januari 2008
#26
Robban 245 skrev:
evilaudio skrev:
Robban 245 skrev:

LÄTT smile Beror väll hur uppfostrad dom är å vem som uppfostrar dom lol
tveksamt..wink
Beror hur kärringaktig man själv eller hur lol
HAHA jo e kanske e så.. big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
7 januari 2008
#27
hör kanske inte hit men dom visste inte hur man satte på min dragkrok och det var mor som var med bilen där då jag jobbade. så hon kom hem och sa att bilen inte gick igenom. jag fick åka tillbaka och visa hur man satte på dragkroken tongue


neckwomen_88
7 januari 2008
#28
måste besikta beemern nu i jan/feb och hoppas på att dom missar del grejer xD

lättare att komma igenom som tjej?  roll

16 197 Inlägg
7 januari 2008
#29
neckwomen_88 skrev:
måste besikta beemern nu i jan/feb och hoppas på att dom missar del grejer xD

lättare att komma igenom som tjej?  roll
ofta e de mycke lättare som brud.. tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Makaronborrare
993 Inlägg
7 januari 2008
#30
Hade en petig dansk som besiktningsman en gång när jag besiktigade min gamla E28 sista gången innan den gick till skrot. Han anmärkte på skitgrejer som felriktat dimljus (använde aldrig dimljuset ändå) och vassa skärmkanter. Fick 8 st 2or. Det han missade var att avgasupphängningen var väldigt bristfällig och dessutom var det ganska rostigt. Någon vecka senare när jag drog bilen till varvstoppet blev den en liten avgasknall som räckte för att hela bakre ljuddämparen skulle lossna tongue


Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
7 januari 2008
#31
evilaudio skrev:
Robban 245 skrev:
evilaudio skrev:

haha.. skulle ALDRIG låta en brud besikta min/mina bilar...
Beror väll på hur mycke man kan lite på dom;)
kan man lita på nåt som blöder en vecka i månaden utan att dö?? HAHA
Vad är det roliga?


Men iaf,vet inte hur många gånger dom har missat styrleder på min bil. Eller enbart hittat på ena sidan när det är på båda sidorna.

Whine whine!

4 299 Inlägg
7 januari 2008
#32
Bakre delen på mitt avgasrör låg på bakaxeln för att de inte fanns kvar några fästen. Helljuset å varningsblinkersen funkade inte heller (fast dom kanske inte måste funka hmm ) Den anmärkningen jag fick va hö handbroms ur funktion. De va nåt mer som inte funkade som han missade, men kommer fan inte på va de va.


16 197 Inlägg
7 januari 2008
#33
Urkas skrev:
evilaudio skrev:
Robban 245 skrev:

Beror väll på hur mycke man kan lite på dom;)
kan man lita på nåt som blöder en vecka i månaden utan att dö?? HAHA
Vad är det roliga?


Men iaf,vet inte hur många gånger dom har missat styrleder på min bil. Eller enbart hittat på ena sidan när det är på båda sidorna.
nån som e grinig?? tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Smålänning
7 882 Inlägg
7 januari 2008
#34
Sist jag besiktade så sket gubben i att kolla bätena bak bara för att han inte orkade (kunde?) fälla fram sätena...

Däremot så påpekade han två bromsslangar som myckelgrepper rostat runt, men de inte va nå fel på i övrigt...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

143 Inlägg
7 januari 2008
#35
besiktade en bil som hade drag på men aldrig blivit besiktad med det. Det roligaste var att besiktningsmannen knackade på dragbalken efter rost men tänkte nog inte vad det stog i regbeviset på bilen. Sen är det väl några mindre saker dom kan ha missat men tycker dom oftast gör ett bra jobb.


95 Inlägg
7 januari 2008
#36
evilaudio skrev:
Robban 245 skrev:
Sist ja skulle bes så var de tjejen som gjorde det me ton ruter enda fram..Gick igenom endå..Var väll kanske på grund av klädsevalet big_smile
haha.. skulle ALDRIG låta en brud besikta min/mina bilar...
Lite offtopic, men är lite nyfiken.. Vad tror du att skulle kunna hända? tongue

553 Inlägg
7 januari 2008
#37
Skulle besikta min bil, visste om att handbromswiren på höger sida var helt slut men hade inte hunnit byta den.. på vägen ner så slutar spolarvätskan att matas så klart.. fick igenom den ändå utan att det fungerade, - pratade bort det big_smile dock så fick jag ombesiktning på handbromsen wink

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
7 januari 2008
#38
evilaudio skrev:
Urkas skrev:
evilaudio skrev:

kan man lita på nåt som blöder en vecka i månaden utan att dö?? HAHA
Vad är det roliga?


Men iaf,vet inte hur många gånger dom har missat styrleder på min bil. Eller enbart hittat på ena sidan när det är på båda sidorna.
nån som e grinig?? tongue
Inte direkt, men jag förstår verkligen inte det roliga. Iofs förstår jag inte mycket du säger alls tyvärr.. ;\

Whine whine!

blacken
7 januari 2008
#39
Mortalis skrev:
o automatlådor har ju inga kopplingar i sig dum di dum dum tongue
Den innehåller ändå "x" antal lameller.

.......
2 655 Inlägg
7 januari 2008
#40
neckwomen_88 skrev:
måste besikta beemern nu i jan/feb och hoppas på att dom missar del grejer xD

lättare att komma igenom som tjej?  roll
ska du besikta mej? big_smile... tongue...


Sök