2894
Sök

Hur skall jag ställa in slutsteget?

2 Inlägg
24 februari 2008
En liten sidofråga här....
Hur ställer man in ett helt system? Jag har 2 slutsteg, ett 2 kanals som driver 2st 10", sen så har jag ett 4 kanals som driver 6*9 och ett framsystem som består av 6,5" och skrikare. Hur går jag tillväga när jag ska synka alla högtalare?
Senast redigerat av Sebastian_Kroon (24 februari 2008)

374 Inlägg
24 februari 2008
Sebastian_Kroon skrev:
En liten sidofråga här....
Hur ställer man in ett helt system? Jag har 2 slutsteg, ett 2 kanals som driver 2st 10", sen så har jag ett 4 kanals som driver 6*9 och ett framsystem som består av 6,5" och skrikare. Hur går jag tillväga när jag ska synka alla högtalare?

Om jag var du skulle jag justera gainen på stegen så att det låter som det ligger lika. Det är en bra grund, sen beroende på hur flashig huvudenhet du har så kan du börja labba lite där då.

Se bara till att du inte vrider på gainen för mycket för då låter det bara illa. Volymen höjer du ju på stereon;)

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt

Smålänning
7 883 Inlägg
24 februari 2008
Det viktigaste när man ska justera systemet är att inte ha brottom... Kan lätt ta 2 timmar att få till den "rätta" balansen mellan mid-diskant-bas

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
24 februari 2008
twin_cam skrev:
Det viktigaste när man ska justera systemet är att inte ha brottom... Kan lätt ta 2 timmar att få till den "rätta" balansen mellan mid-diskant-bas

Med andra ord är en stoor laddare att rekommendera, alltså inte biltemas 6/12V på 0.5A...

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
25 februari 2008
bumpe skrev:
twin_cam skrev:

Med andra ord är en stoor laddare att rekommendera, alltså inte biltemas 6/12V på 0.5A...

Ställer du ljudet på maxvolym?

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

2 Inlägg
25 februari 2008
bumpe skrev:
twin_cam skrev:

Golfen klarade sig utan laddning i cirka 2 timmar, och då krämade jag på duktigt!

Sök