Jag skulle köpt mig en Golf R32 eller en Passat Variant W8 sedan hade jag köpt mig en lägenhet, skämt bort tjejen riktigt ordentligt, gett pengar till familjen sen sparat resten vad de nu blir kvar
Iom att varken jag eller fredda_king bor i STHLM eller GBG eller nån annan storstad så får man faktiskt en riktigt schysst villa där vi bor för en mille, sen kanske ha pengar över till en hyffsad bil. ett hus för ca 5 milj i STHLM går väl på kanske 1-1,5 här. Och lägenheterna i STHLM må vara ett skämt. Köpte en S3 av en kille som bodde på medborgarplatsen typ, va in i hans lgh och den hade han betalat 3milj för. här hade den kanske kostat 100000... helt sjukt. i princip en riktigt skabbig lägenhet.
men å andra sidan behöver han inte pendla 50 mil om dan till vänner o jobb
Men det får han göra när han skall till Gekås...=P
Senast redigerat av Robbin_V90 (12 januari 2008)
Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??
Hmmm med den inkomst man har nu så skulle det ta typ 5-6 år att spara ihop till en mille! och då menar jag spara varenda krona! så 1 mille är bra mycket pengar! 1 mille å du köper fan en herrgård här! Skulle jag haft en mille skulle jag betala av mina lån! köpt mig en fin bil och placera resten av pengarna! lån ca 250k:- bil 150k-200k resten placeras i diverse fonder, aktier osv! naturligtvis skulle mina kids få ca 100k var så att dom har en skaplig grund!
Skulle först inreda ett kontor i mitt rum, ny bärbar dator och allt som ett företag behöver, cirka 40000kr
Sedan bilda eget bolag för 110000Kr, och köpa ett cafe i Stockholm samt för resten cirka 300000kr köpa ett annat framgångsrikt företag. Sedan köpa lönsamma fastigheter. INVESTERA måste man göra, mycket bättre än allla dyra pensionsparande.
Tyvärr räcker inte 300.000 långt om man ska köpa framgångsrika företag. Men en miljon räcker för att du ska starta ett nytt företag och satsa på någon affärsidé som du tror på. Alltid enklare att börja med lite startkapital än att bygga helt från noll.
Jag skulle använda miljonen dels som en grundplåt i ett hus och sätta lite guldkant på tillvaron.
En miljon är ganska mycket om man tänker på hur jobbigt det vore att spara ihop iaf
Sparar du 500kr per dag tar det 5,5 år. Kanske inte så rimligt att man klarar spara det så säg 5000:- per månad i sparande vilket jag tycker är riktigt mycket även det. Då tar det bara 16 år och 7 månader att spara ihop en miljon.
Så jo jag tycker en miljon är riktigt mycket, vad jag skulle gjort med dom? Inte en aning.
De som säger att en miljon inte är mycket, undrar om de nånsin har haft en miljon!?
Jag tycker dock att det är mycket pengar, jag skulle också investera i ett hus, och förhoppningsvis så får man ju tillbaka pengarna när man nångång ska sälja det
skulle se en mille som en möjlighet att investera i fonder och aktier... efter att ha blåst 600kkr+ på den bilen jag grejar med nu så är man lite ånger =/
skulle se en mille som en möjlighet att investera i fonder och aktier... efter att ha blåst 600kkr+ på den bilen jag grejar med nu så är man lite ånger =/
skulle väl räcka med 10 miljoner på ett bra framförhandlat räntekonto för att få ut 300kkr om året... och ett normalt jobb på det landar du kanske på 600kkr per år, räcker mer än nog för att leva över snittet för varje svensson i detta land skulle jag tippa på!