Alla lär sig på olika sätt. Själv tycker jag det är enklasta att lära mig saker genom att just göra sakerna. Så om du känner att en matlagningskurs kan funka för dig o din (blivande) sambo så tycker jag du/ni skall prova det. Allt e lätt när man kan sakerna men hemligheten med att lyckas i köket är att lära sig grundrecepten och sedan ge dem en personlig prägel genom att smaka av dem på olika sätt. Som du skriver så gillar du att krydda o enligt min åsikt har du kommit halva vägen då.. bara ut i köket o experimentera. Det kan ju inte bli värre än oaptitligt
![smile](img/smilies/smile.png)
Kan du göra köttbullar så kan du gör allt med köttfärs. Järpar, biffar, handburgare, bitt lindström allt har samma grundrecept bara olika kryddningar.
Ett gott festrecept som som e både billigt o enkelt e falsk fläskfile
Tag lagom mycket färs (400g till 2p kanske). (nötfärs rekomenderar jag)
krydda med aromat o rulla ihop till en lång korv (eller fläskfile) o släng in i frysen kan du göra kvällen innan ifall du vill men det räcker att rullen e i frysen några timmar
Stek lite svamp o lök o bottna i en ugnsfast form
Tag ut korven o skiva den i skivor som med en fläskfile o stek på detta lägg det med i formen.
Undertiden som sambon steker kan du röra ihop en sås av grädde salt o ppr o något rött typ chilisås, pure elr ketchup ska bara bli råsa typ. Häll såsen så det täcker köttet o gratinera i ugnen med ett lager ost över i 170g i tills såsen kokar o osten smält kanske tar en kvart eller 5 min så håll lite koll.
Servera med Hasselbackspotatis, tagliteller eller vad ni e sugna på