4441
Sök

Enkel, gärna billig, god mat? Vad e det? Tipps!

Evolution
1 627 Inlägg
21 januari 2008
pasta  keldas ostsås strimlad skinka   koka pastan värma ostsås och skinka tillsammans  blanda ihop med pastan ät går snabbt är enkelt och gott

Fäll ner pungen och landa

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 januari 2008
Något jag brukar göra hemma smile

Skiva kycklingfile och stek med vitlökspeppar och lite fler random kryddor
Koka upp pasa av valfri sort
När det bara är någon minut kvar så häller du i paprika i stekpannan tillsammans med kycklingen och majs i pastan så den får koka lite sen 2 minuter senare så häller du av pastan så det inte finns vatten kvar så blandar du i en Kelda örtsås (såndär som är färdig och finns bland mejerivarorna) och häller även i kycklingen och paprikan. Detta smakar kanon smile Enjoy

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
23 januari 2008
dusty skrev:
Något jag brukar göra hemma smile

Skiva kycklingfile och stek med vitlökspeppar och lite fler random kryddor
Koka upp pasa av valfri sort
När det bara är någon minut kvar så häller du i paprika i stekpannan tillsammans med kycklingen och majs i pastan så den får koka lite sen 2 minuter senare så häller du av pastan så det inte finns vatten kvar så blandar du i en Kelda örtsås (såndär som är färdig och finns bland mejerivarorna) och häller även i kycklingen och paprikan. Detta smakar kanon smile Enjoy

klart att rekommendera käkade det i måndags, ingen majs dock men ska testa med det med, gott o lätt som fan !

Inspiration comes standard

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
Som sagt många bra tipps! Tack för alla! Tror bestämmt jag skall komma igång o testa på vilt här nu snart! Så får man la kosta på sig några misstag för att ta nya krafttag... Hur mycket brukar en "normal" matkassa per person och månad ligga på för DIG? Kan tänka mig att det varierar mycket men hade vart kul o veta lite vad man ungefär bör hamna på...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
23 januari 2008
v8rickard skrev:
Hur mycket brukar en "normal" matkassa per person och månad ligga på för DIG? Kan tänka mig att det varierar mycket men hade vart kul o veta lite vad man ungefär bör hamna på...

Jag och flickvännen äter upp ungefär 1300kr / månad.
Någon hundralapp plus eller minus smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

12 086 Inlägg
23 januari 2008
Bruna bönor o bacon är skitgött! smile
Steka lite bacon och värma bönerna i micron.

Det äter jag säkert 2-3 ggr i veckan.

435 Inlägg
23 januari 2008
PASTA! sen typ köttbullar eller falukorv smile annars kan man ju alltid åka hem till mamma och äta tongue

No risk, No reward

Avstängd
1 031 Inlägg
23 januari 2008
Falu o pasta är klassiker smile

Sök