13 januari 2008
Trådstartare
Nu har jag köpt mig en ny RX7! Fick till slut tag på en som var som jag ville ha den d.v.s. bra i motor och dålig i lack! Det är en vänsterstyrd -93 som hade gått ca 5 mil när jag köpte den. Motorn är renoverad i Sverige av Jörgen Blennow (Rotary Performance) så då vet man att det är ordentligt gjort! Den va även oreggad och helt orginal så nu finns det lite att göra..
Först och främst har jag skaffat komplett 3" från turbo och tänkte använda min Power FC databox som jag köpte till den gula. Kunde även rädda stereobygget från den förra så det slipper jag bygga den här gången. Soppapump ligger och väntar och en Greddy intercooler är på väg hem.
Tänkte även uppdatera till mörka klarglas i fronten samt den nya modellen bakljus som är klart mycket snyggare än den gamla. Byter även backspeglarna mot snyggare diton. Backspeglar och bakljus ligger här hemma medans mörka klarglas till fronten är på väg hem.
Har nu i helgen plockat ner bilen inför lackering så den ska skeppas iväg i början av nästa vecka. Det blir en hellack i en färg som jag fastnade för första gången jag såg den.
Lägger upp lite bilder och uppdaterar så fort den kommer hem från lack igen!
MVH Henke
Senast redigerat av HenkeLindbom (27 maj 2009)