Founder skrev:
twin_cam skrev:
Founder skrev:
Det stämmer inte, detta är en SAAB från grunden. Utvecklad av SAAB i Trollhättan och Rüsselsheim.
Visst bottenplattan är samma men det är knappast något någon kommer se och så jobbar alla biltillverkare idag... Även Volvo och Ford delar samma bottenplatta idag...
Frågor..
1: När öppnade saab i Rüsselsheim? Där hade ju Opel tillverkning och konstruktionsavdelning... Alltså utvecklad av Saab i Trollhättan i sammarbete med Opel i Rüsselsheim...
2: Om bottenplattan delas är det väll inte en saab
från grunden? Eller?
Skapligt snygg är den i alla fall, och det är trevligt att GM gett dom lite friare tyglar nu i alla fall, så inte misstagen 9-2 och 9-7 upprepas...
Hoppas dom gör den helt färdig också, så dom slipper allvarliga barnsjukdomar... Men dom är ute i god tid så vi hoppas på det bästa
1. SAAB och GM Europa's design och utvecklings center har legat i Rüsselsheim sedan 2004, flera av mina gamla vänner/kollegor arbetar där
. Det är där man designat i samarbete med Trollhättan och Pixbo bland annat nya 9-1 som släpps i mars, nya 9-5 som släpps i september samt nya 9-3 som troligtvis släpps i början av nästa år.
2. Varje biltillverkare idag bygger en standard platta för konstruktion som man sedan bygger upp skalet på. Tex nya 900 som kom -94 delade bottenplatta med opel men är inte en SAAB för det? SAAB 9-3 som byggs idag går på Delta plattformen som är samma som opel Astra använder tex. Den nya bilen ska gå på Epsilon plattformen som ska bli en ny GM standrad för Mid-size klassen.
Okej, så dom har flyttat allt dit
trodde bara det var design som hade flyttat
Kom att tänka på att saab ändå alltid filar på chassit, och då blir den 100% saab
För man vill ju inte att alla bilar ska kännas likadana att köra
Startnyckeln sitter på rätt ställe ser det ut som i alla fall
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!