3449
Sök

SAAB 9-4X riktiga bilder...

1 414 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
http://www.trollhattansaab.net/wp-content/_9-4x%20on%20stage.jpg
http://www.trollhattansaab.net/wp-content/_Saab%209-4x%20front%20qtr.jpg
http://www.trollhattansaab.net/wp-content/_Saab%209-4x%20front%20grille.jpg
http://www.trollhattansaab.net/wp-content/_9-4x%20rear%20interior.jpg
http://www.trollhattansaab.net/wp-content/_9-4x%20rear%20tray%20out.jpg
http://www.trollhattansaab.net/wp-content/_Saab9-4x%20Ski%20rack.JPG
http://www.trollhattansaab.net/wp-content/_Saab%209-4x%20dashboard.jpg

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

Fotograf
1 000 Inlägg
14 januari 2008
såå läcker bilen är:P

RANI GILIANA
AUTOMOTIVE PHOTOGRAPHER
WWW.RANISFOTO.SE
Flickr

Fotograf
166 Inlägg
14 januari 2008
Gött med riktiga bilder, äntligen! Är kär i den bilen, bara att börja spara pengar, den beräknas börja säljas om ca 2 år! big_smile Bra jobbat SAAB! SAAB kan, de vill! roll

SAAB - Move Your Mind.

2 751 Inlägg
14 januari 2008
FAn va lik q7 den e framifrån..!!!

Who Djaa bless no man curse

136 Inlägg
14 januari 2008
Den var ju riktigt fin, kanske en framtida bil för mig :D

Jag kör "svenskt" och jag gillar det!

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
14 januari 2008
Vacker <3

men har för mig att det ska vara nån omsminkad cheva eller nåt hmm samma som med saab 9-2 fast med imprezan.

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

1 414 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
Scorn89 skrev:
Vacker <3

men har för mig att det ska vara nån omsminkad cheva eller nåt hmm samma som med saab 9-2 fast med imprezan.

Det stämmer inte, detta är en SAAB från grunden. Utvecklad av SAAB i Trollhättan och Rüsselsheim.

Visst bottenplattan är samma men det är knappast något någon kommer se och så jobbar alla biltillverkare idag... Även Volvo och Ford delar samma bottenplatta idag...

- www.bmwb.se

195 Inlägg
14 januari 2008
snygga som fan vill ha den åhh!!!!!

Avstängd
1 031 Inlägg
Smålänning
7 883 Inlägg
14 januari 2008
Founder skrev:
Scorn89 skrev:
Vacker <3

Det stämmer inte, detta är en SAAB från grunden. Utvecklad av SAAB i Trollhättan och Rüsselsheim.

Visst bottenplattan är samma men det är knappast något någon kommer se och så jobbar alla biltillverkare idag... Även Volvo och Ford delar samma bottenplatta idag...

Frågor..
1: När öppnade saab i Rüsselsheim? Där hade ju Opel tillverkning och konstruktionsavdelning... Alltså utvecklad av Saab i Trollhättan i sammarbete med Opel i Rüsselsheim...

2: Om bottenplattan delas är det väll inte en saab från grunden? Eller?

Skapligt snygg är den i alla fall, och det är trevligt att GM gett dom lite friare tyglar nu i alla fall, så inte misstagen 9-2 och 9-7 upprepas...

Hoppas dom gör den helt färdig också, så dom slipper allvarliga barnsjukdomar... Men dom är ute i god tid så vi hoppas på det bästa smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 414 Inlägg
14 januari 2008
Trådstartare
twin_cam skrev:
Founder skrev:
Scorn89 skrev:
Vacker <3

Frågor..
1: När öppnade saab i Rüsselsheim? Där hade ju Opel tillverkning och konstruktionsavdelning... Alltså utvecklad av Saab i Trollhättan i sammarbete med Opel i Rüsselsheim...

Skapligt snygg är den i alla fall, och det är trevligt att GM gett dom lite friare tyglar nu i alla fall, så inte misstagen 9-2 och 9-7 upprepas...

Hoppas dom gör den helt färdig också, så dom slipper allvarliga barnsjukdomar... Men dom är ute i god tid så vi hoppas på det bästa smile

1. SAAB och GM Europa's design och utvecklings center har legat i Rüsselsheim sedan 2004, flera av mina gamla vänner/kollegor arbetar där smile. Det är där man designat i samarbete med Trollhättan och Pixbo bland annat nya 9-1 som släpps i mars, nya 9-5 som släpps i september samt nya 9-3 som troligtvis släpps i början av nästa år.

2. Varje biltillverkare idag bygger en standard platta för konstruktion som man sedan bygger upp skalet på. Tex nya 900 som kom -94 delade bottenplatta med opel men är inte en SAAB för det? SAAB 9-3 som byggs idag går på Delta plattformen som är samma som opel Astra använder tex. Den nya bilen ska gå på Epsilon plattformen som ska bli en ny GM standrad för Mid-size klassen.
Senast redigerat av Founder (14 januari 2008)

- www.bmwb.se

Meister
6 763 Inlägg
14 januari 2008
Jag vet ju inte om den va så snygg kanske. Och man får ju hoppas att den är bra utanför vägarna till skillnad mot XC90. Men de är ju en GM-produkt så den är nog kanon big_smile

OEM <3
6 957 Inlägg
14 januari 2008
Founder skrev:
twin_cam skrev:
Founder skrev:

Frågor..

1. SAAB och GM Europa's design och utvecklings center har legat i Rüsselsheim sedan 2004, flera av mina gamla vänner/kollegor arbetar där smile. Det är där man designat i samarbete med Trollhättan och Pixbo bland annat nya 9-1 som släpps i mars, nya 9-5 som släpps i september samt nya 9-3 som troligtvis släpps i början av nästa år.

2. Varje biltillverkare idag bygger en standard platta för konstruktion som man sedan bygger upp skalet på. Tex nya 900 som kom -94 delade bottenplatta med opel men är inte en SAAB för det? SAAB 9-3 som byggs idag går på Delta plattformen som är samma som opel Astra använder tex. Den nya bilen ska gå på Epsilon plattformen som ska bli en ny GM standrad för Mid-size klassen.

Varför ifrågasätter man dig ens? lol

OEM <3

Smålänning
7 883 Inlägg
14 januari 2008
Founder skrev:
twin_cam skrev:
Founder skrev:

Frågor..

Okej, så dom har flyttat allt dit smile trodde bara det var design som hade flyttat smile
Kom att tänka på att saab ändå alltid filar på chassit, och då blir den 100% saab smile

För man vill ju inte att alla bilar ska kännas likadana att köra hmm

Startnyckeln sitter på rätt ställe ser det ut som i alla fall smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

huh?
10 427 Inlägg
14 januari 2008
Man tänker väl inte Saab direkt när man ser den, även om den har looken smile

Ser ju bra mycket bättre ut än Volvo XC90 eller den där kommande läskiga XC60.. tongue

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
14 januari 2008
Njaaa... Inte fan var den snygg... hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
14 januari 2008
Irmscher Vectra skrev:

Alla nya SUV:ar oavsett märke ser ut som rymdskepp, iaf i prototypstadiet. Var finns dden mer stilrena och lite lugna designen på bilar nu för tiden?

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

V-Power
1 186 Inlägg
14 januari 2008
Dave_C70 skrev:
Irmscher Vectra skrev:

Alla nya SUV:ar oavsett märke ser ut som rymdskepp, iaf i prototypstadiet. Var finns dden mer stilrena och lite lugna designen på bilar nu för tiden?

Jag håller me dej, var finns den?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

226 Inlägg
14 januari 2008
visst visst, utsidan är väl helt okej, men som andra säger.. ser ut som rymdskepp =/ iallafall inuti

V-Power
1 186 Inlägg
14 januari 2008
fishn skrev:
visst visst, utsidan är väl helt okej, men som andra säger.. ser ut som rymdskepp =/ iallafall inuti

Jag mena mest utsidan, jag mena oxå samtliga bilmärken.

Tycker bilar va snyggare för, gillar 90-talet smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Sök