Hejhej. Jo jag har en aftermarket laddtrycksmätare som visar att min bil bara laddar 0.4 typ. Förut laddade den ca 1.1bar . Bilen går lika bra men ja undrar om de typ kan vara hål på slangen som går till mätarn eller om om det är mätarn som e trasig? Hur kan man se det isf?
Hejhej. Jo jag har en aftermarket laddtrycksmätare som visar att min bil bara laddar 0.4 typ. Förut laddade den ca 1.1bar . Bilen går lika bra men ja undrar om de typ kan vara hål på slangen som går till mätarn eller om om det är mätarn som e trasig? Hur kan man se det isf?
(bilen är en SAAB 9-3 2.0T)
ta loss mätaren dra en ny slang bara ut från motorutrymmet in i kupén och kör? blir det annat ladd på mätaren så är det ju den första slangen du dragit som är trasig =/ skulle iofs kolla resterande slangar ifrån sammansättningen så dom inte är dåliga
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Hejhej. Jo jag har en aftermarket laddtrycksmätare som visar att min bil bara laddar 0.4 typ. Förut laddade den ca 1.1bar . Bilen går lika bra men ja undrar om de typ kan vara hål på slangen som går till mätarn eller om om det är mätarn som e trasig? Hur kan man se det isf?
(bilen är en SAAB 9-3 2.0T)
ta loss och provtryck med kompressor, dock inte för mycket nu.
du kanner väl skillnad på 0,4 och 1,1 bar? går den som förut så är de ju mätaren
vet dårå inte om det stämmer helt men om du har ett hål i slangen nära mätaren så kommer den inte visa exakta trycket och därav sjunger ju den medans den inte kommer påverka såmycket på något annat efter som det är en relativt lång slang?
MEN hur ofta går en slang som inte rör sig sönder det är ju ändå ganska hårda slangar man får med så det lär ju vara mätaren som leker
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Hejhej. Jo jag har en aftermarket laddtrycksmätare som visar att min bil bara laddar 0.4 typ. Förut laddade den ca 1.1bar . Bilen går lika bra men ja undrar om de typ kan vara hål på slangen som går till mätarn eller om om det är mätarn som e trasig? Hur kan man se det isf?
(bilen är en SAAB 9-3 2.0T)
ta loss mätaren dra en ny slang bara ut från motorutrymmet in i kupén och kör? blir det annat ladd på mätaren så är det ju den första slangen du dragit som är trasig =/ skulle iofs kolla resterande slangar ifrån sammansättningen så dom inte är dåliga
Ja men det är inte jag som har dragit den som sitter i nu så ja vet inte riktigt hur den e dragen och vart den går?? men kanske finns nån som kan förklara för mig vart den är ansluten i andra änden om man säger så
Ja men det är inte jag som har dragit den som sitter i nu så ja vet inte riktigt hur den e dragen och vart den går?? men kanske finns nån som kan förklara för mig vart den är ansluten i andra änden om man säger så
Följ slangen ifrån tryckklockan tills du kommer till ett T-kors sen är expeditionen slut
Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
Ja men det är inte jag som har dragit den som sitter i nu så ja vet inte riktigt hur den e dragen och vart den går?? men kanske finns nån som kan förklara för mig vart den är ansluten i andra änden om man säger så
Följ slangen ifrån tryckklockan tills du kommer till ett T-kors sen är expeditionen slut
hehe okej de låter ju lätt får prova med det imorgon då!
hehe okej de låter ju lätt får prova med det imorgon då!
Vem har dragit mätaren då? och blev det ifrån 1.1 B till 0.4 bara sådär?
de hade han gjort som ägde bilen innan mig. Nee jag tror det blev när jag bytte motor.. har kört med den ett tag men har inte tänkt på de förrän nu. men ska kolla upp det imorgon iaf
Skulle tro att den går på GLT (GrundLaddTryck) vilket brukar vara runt 0.4 på saabarna. Anledning till detta kan vara trasig säkring, trasig magnetventil, trasig bromskontakt, m.m...
Skulle tro att den går på GLT (GrundLaddTryck) vilket brukar vara runt 0.4 på saabarna. Anledning till detta kan vara trasig säkring, trasig magnetventil, trasig bromskontakt, m.m...
Okej, hur kollar man upp det på lättast sätt isåfall?