Eisenhut skrev:
Okej, here we go.
1. Vikten är ALLT! Du köper inte dig en supra som torr väger 1600kg, och tror den ska gå snabbt.
2. Du köper inte en turbobil av två anledningar. Du vill inte ha en turbokick när du ligger och pressar samt att du kommer få en värmeutveckling som inte är av denna värld om du har börjat höja laddtryck mm. Detta resulterar i 15 min hård körning max, med orginal kylsystem.
3. Du köper en bil med billiga reservdelar. Saker kommer att gå sönder. Varför då köpa en bil som kräver 17" fälgar? skillnaden på R-däck 15" och 17" är 720:- för 15" och 2500 för 17" (räknat på Toyos R888), detta gäller allt, bromsbelägg, koppling mm mm mm... Det kostar.
4. Köp en bil som du vet med dig att du kan pilla med. För enligt punkt 3 så kommer saker att gå sönder. Är du inte miljonär så kommer du inte kunna lämna in bilen för allt som händer.
5. Köp inte en för dyr bil att börja med. Kom ihåg att försäkringen inte gäller för bankörning (i dom flesta fall) och att det är jävligt enkelt att sätta sin bil i ett räcke. Då har du utöver bilens kostnader diverse saker som kanske gått sönder på banan att betala. Jävligt tråkigt om du köper en bil för 150k och smäller direkt. Då står du där... Sen att du vågar köra lite hårdare med en billig bil gör ju inte saken sämre.
När jag funderat igenom allt detta så sålde jag min Skyline och köpte bilen jag har idag. Ångar det inte en sekund, särskilt inte nu när denna är betydligt snabbare än vad Skylinen var.
Hoppas det hjälpte, och kul att fler upptäcker bankörning.