2519
Sök

mustang gt eller 350z?

1 754 Inlägg
20 januari 2008
#41
kohler skrev:
Holiace skrev:
Detta är en intressant strid. 350z vs Mustang GT.

Jag skulle välja Mustangen, byt avgasystem för att den ska låta ännu bättre och var beredd på att betala bensinen, den drar nog mer än en 350z

håller med dej... när det gäller en sportbil / nöjesbil så e ju förbrukningen mindre viktig...

Såklart, men om man ska ha den varje dag så...

Mustang: Ljudet, 0-100 och det är ju en ikon.

350z: Väghållningen antar jag.

Jag hade valt Mustangen. S2000 varvar men mustangen är snabbast.

Jag kan inget om allt.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 januari 2008
#42
Hampusd skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Hondan är ju förmoodligen slöast

350z lite snabbare

Mustangen snabbast.. (tror jag iaf)

Jag hade tagit 350z för den är lagom stor och lagom snabb lagom sportig.. Hondan känns lite väl liten o skrikig.. medans 350 känns som en bra kombination.. Mustangen känns stor o klumpig..

Men det bästa jag kan rekomdera dig till är ju att test köra alla 3 och välja den som faller dig på hjärta bäst!

Oj oj... Där blåste du dina chanser att komma ner till vårt garage. wink

Nä men skämt åsido att kalla nya GTn för klumpig så är man ute och cycklar.
Betänk att vårt senaste GTbygge körde 1.25:35 i superstage.

Detta med relativt små modifikationer. Filter och avgas enda motormodifikationen.

Jag skulle lätt köra på mustangen. det är en modern v8. Den går att köra billigt om man vill. Jag drog 0.76 på motorväg. snittfart 130 kanske.
Finns massvis med eftermarknadsdelar. Sen finns det mer erfarenhet i sverige av mustangen än av nissan.

Hehe! Men.. Mustangen måste väl vara klumpig jämtemot 2 små ettriga japsar? Den kanske inte är klumpig som i klumpig.. men klumpig igemfört med s2000? wink Men jag gissar bara.. Aldrig kört nån musse! men du lär ju ha lite erfarenhet utav dom så om du säger att den inte är klumpig så tror jag dig!


Bmw osv..

1 255 Inlägg
20 januari 2008
#43
Jag hade gått på 350Z ja menar effekten i dom är näst intill samma fast väghållningen är ju förmodligen bättre i 350Z fast vet inte har inte kört någon av dom men topgear sågade ju Mustangen rätt hårt när de kom till väghållningen iallafall.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 januari 2008
#44
Anubis skrev:
Jag hade gått på 350Z ja menar effekten i dom är näst intill samma fast väghållningen är ju förmodligen bättre i 350Z fast vet inte har inte kört någon av dom men topgear sågade ju Mustangen rätt hårt när de kom till väghållningen iallafall.

Och dom sågade 350z rätt hårt när det kom till kvalitet.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

7 120 Inlägg
20 januari 2008
#45
John87 skrev:
Anubis skrev:
Jag hade gått på 350Z ja menar effekten i dom är näst intill samma fast väghållningen är ju förmodligen bättre i 350Z fast vet inte har inte kört någon av dom men topgear sågade ju Mustangen rätt hårt när de kom till väghållningen iallafall.

Och dom sågade 350z rätt hårt när det kom till kvalitet.

Det var inte ens den färdiga 350z:an som Top Gear testade. Fifth Gear prövade den lanserade modellen och gav nästan bara bra kritik.

Jag hade valt 350in iallafall..

Meister
6 763 Inlägg
20 januari 2008
#46
Aerodynamik skrev:
John87 skrev:
Anubis skrev:
Jag hade gått på 350Z ja menar effekten i dom är näst intill samma fast väghållningen är ju förmodligen bättre i 350Z fast vet inte har inte kört någon av dom men topgear sågade ju Mustangen rätt hårt när de kom till väghållningen iallafall.

Och dom sågade 350z rätt hårt när det kom till kvalitet.

Det var inte ens den färdiga 350z:an som Top Gear testade. Fifth Gear prövade den lanserade modellen och gav nästan bara bra kritik.

Jag hade valt 350in iallafall..

Nu ljuger du allt  wink


1 255 Inlägg
20 januari 2008
#47
Något ja inte förstår riktigt är hur man kan stå i val mellan just dom 2 bilarna de är ju ändå 2 helt olika typer av bilar hade vart en sak om de va mellan 350z och S2000 eller mustang och en GTO men kanske bara ja som tycker så tongue

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

2 655 Inlägg
20 januari 2008
#48
Jag lägger min röst på Mustangen.. Lite lättade andningsvägar räcker för att man ska få gåshud.. smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
20 januari 2008
#49
Topgears testar ska man inte ta allt för mkt på allvar tongue är jermey clarkssons personliga åsikt om bilen man för höra... han försöker dra en drift i kurvan och får dåligt häng o slår i huvudet i taket för han är 2,30 lång och bilen blir klassd som värdelös o gärna en pik om att den är som fransmännen.


Bmw osv..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 januari 2008
#50
UseDubbelTurbo skrev:
Topgears testar ska man inte ta allt för mkt på allvar tongue är jermey clarkssons personliga åsikt om bilen man för höra... han försöker dra en drift i kurvan och får dåligt häng o slår i huvudet i taket för han är 2,30 lång och bilen blir klassd som värdelös o gärna en pik om att den är som fransmännen.

Är bilen brittisk så blir den historiens bästa bil tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

165 Inlägg
20 januari 2008
#51
Frågan är om inte 350z är törstigare än mustangen..i alla fall om du inte tok gasar..
Min polare säger att den oftast tar över 1,5liter/milen
Senast redigerat av amby (20 januari 2008)


400 Inlägg
20 januari 2008
#53
350z lätt big_smile en gång japanare alltid japanre big_smile haha tongue

transportkonsult
284 Inlägg
20 januari 2008
#54
Anubis skrev:
Något ja inte förstår riktigt är hur man kan stå i val mellan just dom 2 bilarna de är ju ändå 2 helt olika typer av bilar hade vart en sak om de va mellan 350z och S2000 eller mustang och en GTO men kanske bara ja som tycker så tongue

Rätt lika bilar. Ungefär samma prestanda. Ungefär lika stora. Men mustangen har lite mer baksäte.


Gton är däremot en glidare.

Bottles are for babys. Real men get blown.

1 255 Inlägg
20 januari 2008
#55
Hampusd skrev:
Anubis skrev:
Något ja inte förstår riktigt är hur man kan stå i val mellan just dom 2 bilarna de är ju ändå 2 helt olika typer av bilar hade vart en sak om de va mellan 350z och S2000 eller mustang och en GTO men kanske bara ja som tycker så tongue

Rätt lika bilar. Ungefär samma prestanda. Ungefär lika stora. Men mustangen har lite mer baksäte.


Gton är däremot en glidare.

Glidare? GTO går la bättre än både 350Z och Mustang eller?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

transportkonsult
284 Inlägg
20 januari 2008
#56
Anubis skrev:
Hampusd skrev:
Anubis skrev:
Något ja inte förstår riktigt är hur man kan stå i val mellan just dom 2 bilarna de är ju ändå 2 helt olika typer av bilar hade vart en sak om de va mellan 350z och S2000 eller mustang och en GTO men kanske bara ja som tycker så tongue

Rätt lika bilar. Ungefär samma prestanda. Ungefär lika stora. Men mustangen har lite mer baksäte.


Gton är däremot en glidare.

Glidare? GTO går la bättre än både 350Z och Mustang eller?

Gton är som en mercedes E55a. Ett motorvägslok. Den är underbar på motorväg. Du åker tyst, fort och bekvämt.

Men ingen sportbil inte.

Vu hade en 04a gto hemma förra vintern. Som är såld till skåne om jag inte missminner mig.

Bottles are for babys. Real men get blown.

1 255 Inlägg
20 januari 2008
#57
Hampusd skrev:
Anubis skrev:
Hampusd skrev:

Rätt lika bilar. Ungefär samma prestanda. Ungefär lika stora. Men mustangen har lite mer baksäte.


Gton är däremot en glidare.

Glidare? GTO går la bättre än både 350Z och Mustang eller?

Gton är som en mercedes E55a. Ett motorvägslok. Den är underbar på motorväg. Du åker tyst, fort och bekvämt.

Men ingen sportbil inte.

Vu hade en 04a gto hemma förra vintern. Som är såld till skåne om jag inte missminner mig.

Ok men de är la fortfarande mer kräm i en sån en tex:Mustang o 350Z?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

transportkonsult
284 Inlägg
20 januari 2008
#58
Anubis skrev:
Hampusd skrev:
Anubis skrev:

Glidare? GTO går la bättre än både 350Z och Mustang eller?

Gton är som en mercedes E55a. Ett motorvägslok. Den är underbar på motorväg. Du åker tyst, fort och bekvämt.

Men ingen sportbil inte.

Vu hade en 04a gto hemma förra vintern. Som är såld till skåne om jag inte missminner mig.

Ok men de är la fortfarande mer kräm i en sån en tex:Mustang o 350Z?

Jo det är mera kräm. Därför jag gjorde kopplingen till E55an. Mycket muskler. Men inte så mycket lekpotenial.

Bottles are for babys. Real men get blown.

7 120 Inlägg
20 januari 2008
#59
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:
John87 skrev:

Och dom sågade 350z rätt hårt när det kom till kvalitet.

Det var inte ens den färdiga 350z:an som Top Gear testade. Fifth Gear prövade den lanserade modellen och gav nästan bara bra kritik.

Jag hade valt 350in iallafall..

Nu ljuger du allt  wink

"Lite kanske" wink

Haha, nedå. Det var iaf vad jag såg/hörde på programmen. big_smile

Drifttekniker VA
580 Inlägg

Sök