Jag hittade ett video klipp på en strokad LS6 med mycket gjort åt jäkla vilket ljud.. och alla build specs finns på en länk på klippet. Sök på 383 Z06 på youtube, första klippet som kommer upp.
Nice! Ja priset har ju skjutit i taket! Ligger ju kring 8kr nu!!!! Det är nice på vettarna när avgassystemet går i tunneln.. det hade jag behövt på camaron.. men det funkar inte lika bra på dem.
Boff! Nice som fan i varje fall! Jag körde budget varianten använde mina LTH och byggde en ny bättre ypipa och nytt avgas i rostfritt ända bak till ljuddämparen.
Kände att jag behövde muntra upp mig själv så jag satt mig ner vid datorn och började surfa runt på olika Corvette-sajter för att till slut beställa lite godis till bilen enligt följande lista:
LG Motorsport Pro Longtube Headers Kommer bli ett gött ljud plus 30 hk till!
LG Motorsport Cage Båge till bilen, styvar upp den samt gör det möjligt att montera fyrpunktbälten. Gör att borttagningen av airbagen känns ok + att skulle vi välta så gör det inget att man sitter fast i 4-punktsbältena, helt i enlighet med Bilportförbundets regler!
LG Motorsports Tunnel Plate Kommer styva upp karossen ytterligare + sänka temperaturen inne i kupén.
Pfadt Race Engineering Competition "Pfatty" Sway Bar Kit Feta krängningshämmare blir det, fullt justerbara. Kör redan med Z-51 men dessa är dubbelt så tjocka!
Pfadt Race Engineering Sway Bar Pillow Blocks Fetare fästen till krängningshämmarna, kommer göra bilen ännu styvare när det svänger!
Pfadt Race Engineering Camber Kit Fetare fästen för fjädringen som kommer göra att vi kommer kunna köra med med mer camber på bilen utan att tappa geometrin när det svänger.
Pfadt Race Engineering Control Arm Bushing Kit - Poly/Aluminum Sleeves Nya hårdare bussningar till hela bilen, hårdare, styvare = snabbare!
Pfadt Race Engineering Engine Mounts Fetare motorfästen som kommer hålla motorn stilla vilket gör att med kraft kommer till bakhjulen. Originalfästena har svårt att hänga med, titta på filmen nedan så ser du att det är ganska å stor skillnad!
Sedan blev det lite smågodis så som en ny växelspaksknopp. Med andra ord blir det full fart i garaget i vinter, har du tråkigt är det bara att komma upp och tjabba lite - nu ska jag åka gokart, tja-ba!
Fan va coolt, kommer garanterat förbi någon dag o kollar att du sköter dig!
Lugnt - jag kommer ut någon dag och kränger av däck, har fixat bilen idag så nu sprutar det inte hydral-olja när jag kör så kan vi kika på all den där ballasten du stoppat in och jämföra telefoner
Damn... Man blir ju salig för mindre!! Vill också göra ett liknande inköp! Men då var det ju de där med riksdalerna.. Håll oss updaterade på installationen!!