Kan väl börja med att presentera bilen. Det är en VW JETTA årsmodell -85, det e 75 hästars motorn (tror jag). Fick bilen gratis av en bekant eftersom han skulle skrota den. Först tänkte jag att det bara skulle va o fixa småfelen där va: Frambromsar fram ska bytas, handbromsvajern, avgassystemet e av och rost i ena tvärbalken. Tänkte tja varför inte ta den när man kan tjäna en slant på det.. Ahh men när jag började slipa lite på bagageluckan för där va lite rost, ja det hela slutade med planer planer planer, så till nu har jag för många känns det som.. men en sak e bestämt det ska inte läggas ner mycket pengar på denna bilen!
Detta e första gången jag gör sånt här.. har själv inte så höga förhoppningar men gör självklart mitt bästa!
Ska försöka uppdatera så ofta som möjligt men hinner inte jobba med bilen varje dag! Hoppas det e lite intressant iaf, kommentarer vore sjyst. Har ni frågor så besvarar jag dom gärna.
NERLAGT PÅ BILEN ÄNSÅLÄNGE Bil 0kr Emblemlösgrill 0kr Golf lampor etc... 0kr Spackel 120kr Slippapper 80kr 90ans kofångare, breddningskit 500kr
TOTALT (ÄNSÅLÄNGE) 700kr
PLANER: (X)Slipa till hela bilen ( )Lacka den Mattsvart ( )Mörk Gråa viperstripes ( )Vinge mörk grå (X)Golf front ( )Angeleyes (hemmagjorda) (X)90ans kofångare fram bak ( )Sportfilter ( )Tona rutorna (X)Breddningskit ( )Tona Baklampor ( )Spackla ihopa breddarna o lacka ( )Singeltorkare ( )Dörrar ska bytas till enkelruta
Bilder på liket innan ingrepp
Börjat slipa lite
Spackel
Nya grillen
Hämtade 90ans kofångare fram o bak idag och breddare
abs plast är "fet" så svårt att få o fästa på samt att det rör sig ganska mycket....
ok.. finns det nåt sätt att fixa de på? om man t.ex. skulle täcka breddarna med glasfiber? då blir det ju inte flexibelt.. svårt o få det att se bra ut då dock..
Herregud!! Min Golf som jag har som andra bil är ju bättre i skick,och inte den blekaste eller sjukaste tanken skulle få mej att lägga pengar i den eller försöka fixa upp den...
Varför limma fast plast på bilen,modellbilar finns väl i affären?
tack alla för tips osv.. man får ju mer motivation till o jobba mer med bilen , blev sen dag på jobbet så jag hann inte göra något idag.. men imorrn då jävlar hehe
Cheva87 skrev:
Herregud!! Min Golf som jag har som andra bil är ju bättre i skick,och inte den blekaste eller sjukaste tanken skulle få mej att lägga pengar i den eller försöka fixa upp den...
nehe kul för dig då.. e det lönt o ge sån kommentar överhuvudtaget?.. tänk så har inte alla samma intressen som dig
sir_daniel skrev:
då är det enklare att gjuta av dem, eller köpa andra breddare som redan är i glasfiber, kanske G60?
ja det blir nog o gjuta av dem isåfall.. köpa nya vill jag inte göra..vill helst undvika o köpa massa dyra grejer till jettan lägger pengarna på rexen istället.. detta e mer för skojs skull
Nej faktiskt inte,men ni svenskar verkar verkligen inte ha några mått på hur rutten en bil får vara för att ens komma på att börja göra nånting på den..
Nej faktiskt inte,men ni svenskar verkar verkligen inte ha några mått på hur rutten en bil får vara för att ens komma på att börja göra nånting på den..
Ska man tolka det som något negativt? Kör på bara!
Faktiskt så vet jag inte själv vad man skall tolka det som,förstår folk som börjar med en rostig jänkkebil som kanske är sällsynt eller dom bara vill rädda den från skroten. Men en vanlig bil "vardagsmat" som står här å var är väl inte det första man tänker på. Okej detta är ju ett budgetbygge men näe,ja förstår bara inte varför?!
Faktiskt så vet jag inte själv vad man skall tolka det som,förstår folk som börjar med en rostig jänkkebil som kanske är sällsynt eller dom bara vill rädda den från skroten. Men en vanlig bil "vardagsmat" som står här å var är väl inte det första man tänker på. Okej detta är ju ett budgetbygge men näe,ja förstår bara inte varför?!
Du behöver inte förstår, det är lugnt. Huvudsaken är ju att Marven finner glädje i det han gör, jag tror det blir bra!
Lycka till Marven, ska bli intressant att se en lite "hetare" Jetta!
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
Om jag säger att jag gör detta mest för att lära mig, det e därför jag kallar det för "budget styling", fick som sagt bilen gratis o de flesta delarna kostar inte mycket pga kontakter osv. o jag gör hellre fel på en bil som e "vardagsmat" än någon dyrare/finare bil. och eftersom du har kritiserat mig nu så vill jag bara säga såhär att jag hade aldrig heller kunnat tänka mig att laga en rostig jänkebil eller överhuvudtaget börja göra nånting på en jänke bil. det e samma sak. ge dig nu
Android skrev:
Huvudsaken är ju att Marven finner glädje i det han gör, jag tror det blir bra!
Lycka till Marven, ska bli intressant att se en lite "hetare" Jetta!
ja jag finner mycket glädje i det jag gör, annars hade jag inte orkat med det.. tack för komplimangerna..