2645
Sök

Halvljus-automatik, hur fungerar?

12 086 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
Jag skulle vilja koppla ur min halvljus-automatik. Jag är helt lost på hur, är de någon standardlösning lr är de olika beroende på bil? Eftersom de flesta länder inte har halvljus-automatik känns de som de borde va någon efterkonstruktion som ganska lätt borde kunna kopplas ur.

Någon som vet? För tillfället gäller det min Ford.

EDIT: Lilla blå relät på position "B" är halvljusautomatiken på Ford Sierra, om någon mer vill veta! wink
Senast redigerat av JapMax (27 januari 2008)

33 Inlägg
24 januari 2008
vet att på en del bilar är det kopplat från tändningslåset till lysknappen

Kodknäckare
82 Inlägg
24 januari 2008
Sierra, testa o kolla bakom säkringsdosan till vänster under ratten (standard för ford). om inte, så kan du kolla bakom där din säkringsdosa sitter. där finns relät som styr automatiken. Finns även fler relän. Hänvisar resten till din instruktionsbok. I instruktionsboken finns nämligen listan över vilka relä som sitter där. Sidan bakom säkringsinformationen.
Senast redigerat av iNFiNiTi (24 januari 2008)

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

12 086 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Får kolla de där, att det är något relä kan jag med räkna ut men de finns lixom en del relän.
Ska jag va ärlig har jag inte änns kollat, men får väl ta fram voltmetern och börja testa smile
Tack för svaren

Kodknäckare
82 Inlägg
25 januari 2008
JapMax skrev:
Får kolla de där, att det är något relä kan jag med räkna ut men de finns lixom en del relän.
Ska jag va ärlig har jag inte änns kollat, men får väl ta fram voltmetern och börja testa smile
Tack för svaren

det står ju som sagt i instruktionsboken vilket relä de är

Smart. Beautiful. iNFiNiTi.

12 086 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
iNFiNiTi skrev:
JapMax skrev:
Tack för svaren

det står ju som sagt i instruktionsboken vilket relä de är

Men det stod inte "halvljusautomatik" Det stod "Varselljus, dimljus bak, extraljus"
Men som sagt det är löst nu.

Sök