2113
Sök

Efterlyst (Programmet på TV3)

Fotograf
966 Inlägg
9 februari 2008
#241
evilaudio skrev:
MickeTuncer skrev:
evilaudio skrev:
anser fortfarande att man skulle stängt gränsen för länge sen så hade de inte blivit som de e i sverige nu..
Hur tror du att Sverige skulle sett ut om inte det skulle finnas invandring, bortsett från den kriminella sidan..
vet iaf att vi hade sluppit mycke av de problem vi har idag..


sen hade de kanske funnits mer resturanger me svensk mat smile smile
Problem..? det ända jag kan tänka mig som är problemet är d här just med kriminallitetet..

Hehe det finns nog s.ka Svenskt mat på dom flesta resturangerna..wink
Senast redigerat av MickeTuncer (9 februari 2008)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
9 februari 2008
#242
MickeTuncer skrev:
richardoo290 skrev:
MickeTuncer skrev:
Ooja! Det håller jag med om att dom borde göras! För att det finns alltid nån/några som förstör för alla..
Om en, ta tex EN Turk, rånar/mördar någon/några så ska då inte alla andra TURKAR få den rånar/mördar stämpeln! Alla är inte lika. Jag vet inte hur jag ska förtydliga mig men hoppas ni förstår vad jag försöker mena här..
ja fattar, shysta invandrare borde verkligen inte behöva bli trakasserade eller få en råna/mörda stämpel.
därför kan man kicka ut de som begår  brott och behålla de skötsamma?

det lönar sig för dem snälla invandrarna och det lönar sig för svenskar som e trött på våld.
tack, nån som förstår iallfall..
yes, det är så jag tänker o funkar därför röstar ja på SD, för så funkar dem med..
irreterande att man blir kallad för racist då.. men du måste förstå att jag inte är rasistisk av mig utan jag vill se en lösning på problemen som finns idag.

skulle invandringen minska och de miskötande utvisas skulle ju racismen i sverige minska drastikskt.
villket leder till att de skötsamma invandrarna har det bra och trivs. samt att svenskar inte behöver stå ut med våld runt omkring dessa ghetto platser,

ursäkta stavfel såhär mitt i natten :S
Senast redigerat av richardoo290 (9 februari 2008)

16 197 Inlägg
9 februari 2008
#243
MickeTuncer skrev:
evilaudio skrev:
MickeTuncer skrev:

Hur tror du att Sverige skulle sett ut om inte det skulle finnas invandring, bortsett från den kriminella sidan..
vet iaf att vi hade sluppit mycke av de problem vi har idag..


sen hade de kanske funnits mer resturanger me svensk mat smile smile
Problem..? det ända jag kan tänka mig som är problemet är d här just med kriminallitet..

Hehe det finns nog s.ka Svenskt mat på dom flesta resturangerna..wink
tycker de e typ omöjligt att hitta svensk mat..sad  de e kebab,falafel,konstiga korvar,pizza å annat ÖVERALLT..

tacka vet ja kroppkakor me smällt smör å lingonsylt..big_smile

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Fotograf
966 Inlägg
9 februari 2008
#244
richardoo290 skrev:
MickeTuncer skrev:
richardoo290 skrev:

ja fattar, shysta invandrare borde verkligen inte behöva bli trakasserade eller få en råna/mörda stämpel.
därför kan man kicka ut de som begår  brott och behålla de skötsamma?

det lönar sig för dem snälla invandrarna och det lönar sig för svenskar som e trött på våld.
tack, nån som förstår iallfall..
yes, det är så jag tänker o funkar därför röstar ja på SD, för så funkar dem med..
irreterande att man blir kallad för racist då.. men du måste förstå att jag inte är rasistisk av mig utan jag vill se en lösning på problemen som finns idag.

skulle invandringen minska och de miskötande utvisas skulle ju racismen i sverige minska drastikskt.
villket leder till att de skötsamma invandrarna har det bra och trivs. samt att svenskar inte behöver stå ut med våld runt omkring dessa ghetto platser,
Oja jag förstår precis.. Jag är inte den som går och kallar "Svenskar" som sjunger nationalsången och har Svenska flaggar hemma på väggen för rasister..

Jag lyssnar själv på en massa s.ka "rasistiska" musik, bla Thule och Völundsmed..
Är jag rasist för det? Tror knappast. Tycker att det finns några sköna låtar faktiskt som går att lyssna på..

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

Fotograf
966 Inlägg
9 februari 2008
#245
evilaudio skrev:
MickeTuncer skrev:
evilaudio skrev:

vet iaf att vi hade sluppit mycke av de problem vi har idag..


sen hade de kanske funnits mer resturanger me svensk mat smile smile
Problem..? det ända jag kan tänka mig som är problemet är d här just med kriminallitet..

Hehe det finns nog s.ka Svenskt mat på dom flesta resturangerna..wink
tycker de e typ omöjligt att hitta svensk mat..sad  de e kebab,falafel,konstiga korvar,pizza å annat ÖVERALLT..

tacka vet ja kroppkakor me smällt smör å lingonsylt..big_smile
Ja jo det är en massa sånna här åxå där jag bor.
OT: Driver själv en Sibyllakök..=p Och där har jag faktiskt Pytt i Panna, Falukorv, Köttbullar m.m.m...wink hehe..
Kroppkakor me smällt smör och lingonsylt vore nånting på en Resturang..=p

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
9 februari 2008
#246
MickeTuncer skrev:
richardoo290 skrev:
MickeTuncer skrev:

tack, nån som förstår iallfall..
yes, det är så jag tänker o funkar därför röstar ja på SD, för så funkar dem med..
irreterande att man blir kallad för racist då.. men du måste förstå att jag inte är rasistisk av mig utan jag vill se en lösning på problemen som finns idag.

skulle invandringen minska och de miskötande utvisas skulle ju racismen i sverige minska drastikskt.
villket leder till att de skötsamma invandrarna har det bra och trivs. samt att svenskar inte behöver stå ut med våld runt omkring dessa ghetto platser,
Oja jag förstår precis.. Jag är inte den som går och kallar "Svenskar" som sjunger nationalsången och har Svenska flaggar hemma på väggen för rasister..

Jag lyssnar själv på en massa s.ka "rasistiska" musik, bla Thule och Völundsmed..
Är jag rasist för det? Tror knappast. Tycker att det finns några sköna låtar faktiskt som går att lyssna på..
om du förstår varför är de då så svårt för reinfeldt att förstå?
du är invandrare och förstår mig, han är svensk och stämplar mig som rasist... hmm

helsjukt egentligen men de är bra att vi förstår varandra smile

16 197 Inlägg
9 februari 2008
#247
MickeTuncer skrev:
evilaudio skrev:
MickeTuncer skrev:

Problem..? det ända jag kan tänka mig som är problemet är d här just med kriminallitet..

Hehe det finns nog s.ka Svenskt mat på dom flesta resturangerna..wink
tycker de e typ omöjligt att hitta svensk mat..sad  de e kebab,falafel,konstiga korvar,pizza å annat ÖVERALLT..

tacka vet ja kroppkakor me smällt smör å lingonsylt..big_smile
Ja jo det är en massa sånna här åxå där jag bor.
OT: Driver själv en Sibyllakök..=p Och där har jag faktiskt Pytt i Panna, Falukorv, Köttbullar m.m.m...wink hehe..
Kroppkakor me smällt smör och lingonsylt vore nånting på en Resturang..=p
mmm vill ha mer riktig mat smile  inte en massa rå "kinafisk",italienska grönsaker å annat tjaffs..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Fotograf
966 Inlägg
9 februari 2008
#248
richardoo290 skrev:
MickeTuncer skrev:
richardoo290 skrev:

yes, det är så jag tänker o funkar därför röstar ja på SD, för så funkar dem med..
irreterande att man blir kallad för racist då.. men du måste förstå att jag inte är rasistisk av mig utan jag vill se en lösning på problemen som finns idag.

skulle invandringen minska och de miskötande utvisas skulle ju racismen i sverige minska drastikskt.
villket leder till att de skötsamma invandrarna har det bra och trivs. samt att svenskar inte behöver stå ut med våld runt omkring dessa ghetto platser,
Oja jag förstår precis.. Jag är inte den som går och kallar "Svenskar" som sjunger nationalsången och har Svenska flaggar hemma på väggen för rasister..

Jag lyssnar själv på en massa s.ka "rasistiska" musik, bla Thule och Völundsmed..
Är jag rasist för det? Tror knappast. Tycker att det finns några sköna låtar faktiskt som går att lyssna på..
om du förstår varför är de då så svårt för reinfeldt att förstå?
du är invandrare och förstår mig, han är svensk och stämplar mig som rasist... hmm

helsjukt egentligen men de är bra att vi förstår varandra smile
Hur menar du nu?

Ja det är bara att lyssna på varandra, reda ut och respektera varandra så kommer man långt..smile
Tänk om alla kunde göra det? va allting vore lättare och bättre.. men tyvär..neutral

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
9 februari 2008
#249
MickeTuncer skrev:
Ja jo det är en massa sånna här åxå där jag bor.
OT: Driver själv en Sibyllakök..=p Och där har jag faktiskt Pytt i Panna, Falukorv, Köttbullar m.m.m...wink hehe..
Kroppkakor me smällt smör och lingonsylt vore nånting på en Resturang..=p
köttbullar e väll inte svenskt? tongue  och ja har för mig att pytt i panna e från danmark fast de heter annorlunda där tongue
Senast redigerat av richardoo290 (9 februari 2008)

Fotograf
966 Inlägg
9 februari 2008
#250
richardoo290 skrev:
MickeTuncer skrev:
Ja jo det är en massa sånna här åxå där jag bor.
OT: Driver själv en Sibyllakök..=p Och där har jag faktiskt Pytt i Panna, Falukorv, Köttbullar m.m.m...wink hehe..
Kroppkakor me smällt smör och lingonsylt vore nånting på en Resturang..=p
köttbullar e väll inte svenskt? tongue  och ja har för mig att pytt i panna e från danmark fast de heter annorlunda där tongue
Köttbullar förekommer i olika former i många länder, men maträtten "svenska köttbullar" är svensk.smile

Pyttipanna, eller "pytt i panna" (=småsaker i panna) är en maträtt som brukar räknas som svensk husmanskost.smile

Pyttipanna är samma rätt som den danska biksemad, förutom att i biksemad är potatisen och köttet inte tärnat:)
Senast redigerat av MickeTuncer (9 februari 2008)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
9 februari 2008
#251
MickeTuncer skrev:
richardoo290 skrev:
MickeTuncer skrev:
Ja jo det är en massa sånna här åxå där jag bor.
OT: Driver själv en Sibyllakök..=p Och där har jag faktiskt Pytt i Panna, Falukorv, Köttbullar m.m.m...wink hehe..
Kroppkakor me smällt smör och lingonsylt vore nånting på en Resturang..=p
köttbullar e väll inte svenskt? tongue  och ja har för mig att pytt i panna e från danmark fast de heter annorlunda där tongue
Köttbullar förekommer i olika former i många länder, men maträtten "svenska köttbullar" är svensk.smile

Pyttipanna, eller "pytt i panna" (=småsaker i panna) är en maträtt som brukar räknas som svensk husmanskost.smile

Pyttipanna är samma rätt som den danska biksemad, förutom att i biksemad är potatisen och köttet inte tärnat:)
haha kollade wikiepedia, .. tog du det möjligtvis därifrån? tongue

Fotograf
966 Inlägg
9 februari 2008
#252
richardoo290 skrev:
MickeTuncer skrev:
richardoo290 skrev:

köttbullar e väll inte svenskt? tongue  och ja har för mig att pytt i panna e från danmark fast de heter annorlunda där tongue
Köttbullar förekommer i olika former i många länder, men maträtten "svenska köttbullar" är svensk.smile

Pyttipanna, eller "pytt i panna" (=småsaker i panna) är en maträtt som brukar räknas som svensk husmanskost.smile

Pyttipanna är samma rätt som den danska biksemad, förutom att i biksemad är potatisen och köttet inte tärnat:)
haha kollade wikiepedia, .. tog du det möjligtvis därifrån? tongue
Haha jajjamensan!big_smile
Vart lite osäker själv åxå när du sa att det inte var någon svenskt husmanskost=)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

265 Inlägg
11 februari 2008
#253
alla invandrare ska bli straffade på något sätt om dom gör ett brott......! asså alla invandrare i deras släkt

bästa är å dra in bidrag så släkten blir drabbat... samma med svenskar big_smile

nu med 470 hk

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
11 februari 2008
#254
X40Mackan skrev:
alla invandrare ska bli straffade på något sätt om dom gör ett brott......! asså alla invandrare i deras släkt

bästa är å dra in bidrag så släkten blir drabbat... samma med svenskar big_smile
Fortfarande är kollektiv bestraffning något vi inte tillämpar här.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

219 Inlägg
11 februari 2008
#255
jonesono skrev:
X40Mackan skrev:
alla invandrare ska bli straffade på något sätt om dom gör ett brott......! asså alla invandrare i deras släkt

bästa är å dra in bidrag så släkten blir drabbat... samma med svenskar big_smile
Fortfarande är kollektiv bestraffning något vi inte tillämpar här.
Genomtänkt?


417 Inlägg
11 februari 2008
#256
lite off-topic kanske, men det va med en V70R eller T-5R (minns inte riktigt) för några år sedan. Vårdslös körning osv. Körde ifrån polisen. Nå´n som vet vem som körde? =P

mvh//

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
11 februari 2008
#257
Kim2000 skrev:
jonesono skrev:
X40Mackan skrev:
alla invandrare ska bli straffade på något sätt om dom gör ett brott......! asså alla invandrare i deras släkt

bästa är å dra in bidrag så släkten blir drabbat... samma med svenskar big_smile
Fortfarande är kollektiv bestraffning något vi inte tillämpar här.
Genomtänkt?
Inte vidare nej.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
12 februari 2008
#258
de e mycket man tänker om sånt

Nissan Silvia

265 Inlägg
12 februari 2008
#259
men det är ju så det  får bli om det om man ska ta in mera folk i landet sånna som kommer hit får la sköta sig anars så åker alla ut så jävla rätt är det

nu med 470 hk

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
12 februari 2008
#260
Sverige har spårat ur för länge sen o värre kommer de bli..... Tyvär

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...


Sök