Jappsdämpare på volvo s70

Carris Cable Guy
25 januari 2008 · 23 Inlägg

jag tänkte jag skulle montera en jappsdämpare på min s70 2,5t. tänkte jag skulle köpa en från stylingbutiken.se.
ska jag sattsa på en med 2,5" anslutning eller 3" anslutning? vill ju ha den som låter goast!smile
blir det för stort med 4,5" utblås?

jag tänke montera den på mitt orginal system, det är väll 2,25" på det eller har jag fel?

Frosted
25 januari 2008 · 1 878 Inlägg

på din s70 bör du väl redan ha 2½ original (kan ha fel) annars köper du bara en stegmuff. så funkar det.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Carris Cable Guy
25 januari 2008 · 23 Inlägg

ja jag hade tänkt sätta en stegmuff så långt e jag med men är det ng större skillnad på ljudet på en 2,5" dämpare och en 3" dämpare??

Squadron
25 januari 2008 · 1 833 Inlägg

Brukar man inte (på en volvo 5a) bara slopa sista burken och köra rakt rör ut med ett snyggt utblås?

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
T200
25 januari 2008 · 83 Inlägg

O jag som tänkte sätta volvo dämpare på min supra....  big_smile  (Skojjar bara, jag är inte mycket för Japs på varken Vovlo eller Saab..)   Men det är ett fritt land. smile

Turbo X
Xoff Volvo tönt... =)
26 januari 2008 · 2 344 Inlägg

Inte japps på volvo... sad dom hör hemma på japanarna! smile

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Carris Cable Guy
26 januari 2008 · 23 Inlägg

jag tog bort sissta burken på min 940 men på s70 sitter det ingen burk därbak. jag frågade inte om det passade med japps på volvo eller saab för det tycker jag att det gör jag vill bara ha svar på vilken man skulle välja.

ironhead volvoraggare
26 januari 2008 · 4 776 Inlägg

inte  japs på en volvo men vad tusen  smaken är som baken men heller att man kör tomma burkar i stället

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Carris Cable Guy
26 januari 2008 · 23 Inlägg

d va ju nått av d fulaste jag har sätt men så hade inte jag tänkt montera på min isåfall det hoppas jag ni förstår!!! tongue grehjen e att jag vill ha ett stort utblås och en gött ljud, tills jag skaffar ett 3" system....

Johankocken
26 januari 2008 · 529 Inlägg

ser för jävligt ut  jädra hemsnickeri,   ska man tvunget ha en sån på volvo så får det ju precis sticka ut vid kofångaren.  inte hänga så där fult

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
Marcus_89 Biltokig elektriker
26 januari 2008 · 3 352 Inlägg

Carris skrev:
d va ju nått av d fulaste jag har sätt men så hade inte jag tänkt montera på min isåfall det hoppas jag ni förstår!!! tongue grehjen e att jag vill ha ett stort utblås och en gött ljud, tills jag skaffar ett 3" system....

Om det är det enda kravet du har så finns det ju billigare sätt att lösa det på wink Slopa en dämpare och köp något snyggt stort utblås.

birka76 BASS GLAD
26 januari 2008 · 1 381 Inlägg

du mommer inte få mer ljud i den för du sätter ditt en japps dämpare ...
för då måste du ta bort orginal burken som sitter undra bilen först ..
annars så sätter du ju ditt en dämpare till ju smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
Rillbur
26 januari 2008 · 33 Inlägg

Tycker som många andra att japsdämpare inte kommer göra sig något bra på din volvo.. men det är ändå du som väljer i slutänden vad du tycker är snyggt och vad du vill ha på din kärra smile Amit, hahaha vilken bild du fick!

Volvo 740 "Jumbi" (1989)
WaoW ClubJDM
27 januari 2008 · 531 Inlägg

jag har japps på min s70. dock måste du ta bort den stora ljuddämparen efter katten annars låter det inget. kolla filmen om du vill veta lite hur de låter

Mitsubishi Evolution X "Work Meister" (2008)
Mr_EmCom Med.lem
27 januari 2008 · 3 759 Inlägg

Jag har det på min volvo, visst det är en rak 6:a så det är ju inte helt fel tongue dock har jag ingen bild, men en film när ja gasar lite big_smile

http://www.blocket.se/vi/14878894.htm?ca=8_s
OBS TITTA INTE PÅ ANNONSNEN! bara på filmen, kollar ni på annonsen bryter jag mot anonnseringsregeln, jag har bara filmen där så... sad
@ moderator. ne jag blir inte arg om du tar bort mitt inlägg. Men var snäll smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Saabnorden lastbils chaffis......
27 januari 2008 · 299 Inlägg

T200 skrev:
O jag som tänkte sätta volvo dämpare på min supra....  big_smile  (Skojjar bara, jag är inte mycket för Japs på varken Vovlo eller Saab..)   Men det är ett fritt land. smile

hehe jaså har ju japps på min saab 99  wink dock inte på bild än men de kommer...

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
derfla_
27 januari 2008 ·

har raka rör 2.5 tum från catten å bakåt å längst bak sitter japsdämpare me 5 tums utblåsbig_smile å d e en volvo 850 glt:D

T200
1 februari 2008 · 83 Inlägg

Saabnorden skrev:

T200 skrev:
O jag som tänkte sätta volvo dämpare på min supra....  big_smile  (Skojjar bara, jag är inte mycket för Japs på varken Vovlo eller Saab..)   Men det är ett fritt land. smile

hehe jaså har ju japps på min saab 99  wink dock inte på bild än men de kommer...

Lika illa..  O jag gillar saab så i detta fallet är det verkligen förbjudet smile

Turbo X
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang