hej jag har precis köpt ett kicker slutsteg för at driva mina rockford 12"are.. men jag har ett problem var ska man koppla remoten jag vet att den ska sitta nånstans på huvudenheten men var? och om man inte har remoten startar väl inte steget överhuvudtaget? snälla hjälp mig har aldrig installerat ett slutsteg förrut.
ok för jag har inte de där kopplinsschemat till min mp3 och då e det inte så lätt att veta om man inte har hållt på med billjud innan .men tack ska du ha
är bara å mäta på kablarna om den nu inte skulle va blå och vit.. vilken som de är plus på när du starta cd å inte när den är avstängd.. troligen har du ju remot om du har lågnivoutgång annars går de med en vanlig kabel med 12 volt + i.. som du bryter me en strömbrytare.. men de ska inte behövas
klart de är en kabel i lågnivokablen:P men den ska väll kopplas nån stans hehe! sen finns det troligen både en remot å en elanten! använd inte elantänens strömsladd då den kan ge strömtoppar lr va fan de va:P använd den som är remot...
Hejdu, vart kan man inhandla remotekabel? På min lågnivkabel gåtr det 2 kablar och sen en lite pytte kabel imellan dom utan någon sorts tråd i, vad är detta?
Den lilla kabeln som du har kan/ska användas kan remote! Och det går egentligen med vad som helst för sladd till remoten, för det ska bara gå en liten strömstöt i den och meddela förstärkaren att den ska slås på
Hejdu, vart kan man inhandla remotekabel? På min lågnivkabel gåtr det 2 kablar och sen en lite pytte kabel imellan dom utan någon sorts tråd i, vad är detta?
Remotekabel kan du köpa var som helst där det säljs kablar. Det behöver inte vara någon specifik kabel, den behöver inte heller vara grov räcker gott och väl med 1,5mm2, eftersom att den ström som går i kabeln endast är en liten styrström. På vissa lågnivåkablar finss remotem mellan de två signalkablarna. Du har förmodligen en kabel som det inte är så på. Då är det som sagt bara att köpa vanlig t.ex. 1,5mm2 kabel och använda.
Remotekabel kan du köpa var som helst där det säljs kablar. Det behöver inte vara någon specifik kabel, den behöver inte heller vara grov räcker gott och väl med 1,5mm2, eftersom att den ström som går i kabeln endast är en liten styrström. På vissa lågnivåkablar finss remotem mellan de två signalkablarna. Du har förmodligen en kabel som det inte är så på. Då är det som sagt bara att köpa vanlig t.ex. 1,5mm2 kabel och använda.
M.v.h/ Erik
Det är ju precis där imellan som jag har denna lilla kablen, men jag tyckte inte att det var någon kabel i, bara jag som är tokig? Tror jag ska prova koppla på lite ström på ena sidan och sen känna om det kommer fram nå ström, isf borde väll allting vara som det ska? eller?
M.v.h/ Erik
Det är ju precis där imellan som jag har denna lilla kablen, men jag tyckte inte att det var någon kabel i, bara jag som är tokig? Tror jag ska prova koppla på lite ström på ena sidan och sen känna om det kommer fram nå ström, isf borde väll allting vara som det ska? eller?
Men jag tyckte att du sa att det inte fanns nån tråd i den? Aja, men om det finns det så kan du använda den.
skulle avråda dig från att använda den med en enda anledning.. den är för tunn.. tänk på risken för att den kan komma iklämm eller dras av.. om bara tillverkarna kunde förstå att den är för tunn och gjort den lite tjockare så hade lösningen vart kanon..
skulle avråda dig från att använda den med en enda anledning.. den är för tunn.. tänk på risken för att den kan komma iklämm eller dras av.. om bara tillverkarna kunde förstå att den är för tunn och gjort den lite tjockare så hade lösningen vart kanon..
Beror iof lite på hur man drar den. Men som du säger den är väldigt känslig för draglaster. Det hade räckt med bara lite tjockare kardeler så hade det vart bra:)