alain skrev:
Hej Enrik och välkommen på garaget.
Som du säger, nu är du 26 och har mer hår på bröstet.
M3 eller M5? båda är finna leksaker, det beror på hur mycket du vill kosta på dig, en M5 med 400hk är helt ok för min del, men tänk att dessa är inget familjbilar i fall att du också önskar skaffa det.
Det finns en annan model som är mycket väl godkännt, det är den bavaria med 4,6l motor, en riktigt leksak med.
jag är medlem på en sajt som är enbar för BMW som du kan titta på, det finns mycket att ser och jämföra. (
www.autopower.se)
Och varför skulle inte t.ex. en M3a kunna vara familjebil? Våran är och har faktiskt inte haft en bättre familjebil.(Haft kombi, sedaner, halvkombi) Tackvare att det är en coupé så kan man stå inne i baksätet när det regnar och sätta fast knodden i bilstolen(Jag är 1.83m lång), bagaget räcker till de flesta barnvagnarna samt lite extra för shoppingturen. Det finns bättre plats för barnstolen där bak än i andra bilar då sätena är djupa så det är gott om benutrymme både bak och fram. Sedan känns den en hel del säkrare än de flesta "familjeskåpen" som rullar på vägarna tackvare sin M diff plus all effekt under huven så blir omkörningarna snabba och smärtfria.
Fattar faktiskt inte varför alla som skaffar familj måste vara inbitna på att man skall ha kombi alt. större bil? Visst, om du har fem unger eller dylikt kanske det blir lite svårt med en m3a, men 1-3 ungar + frugan så är det inga problem.
![smile](img/smilies/smile.png)
Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra