3111
Sök

Hur monterar Dumpventilen på min 940turbo (93a)

2 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Jag undrar hur jag ska monter dumpventilen på 940in?

Förstår inte riktigt vad folk skriver. gör si och så:|.. kan man inte få bilder och bra beskrivning??big_smile

Vore oerhört tacksam!lol

//Christian

73 Inlägg
4 februari 2008
där sitter väl en dump orginal på 940? om det gör det så är det bara att montera den precis som den gammla!

2 Inlägg
4 februari 2008
Trådstartare
Du kan inte mena att det är så enkelt? Det här är en dumpventil med 2 trattar.. kanske inte har nån betydelse men.
Är det bara och byta ut den gammla då?? big_smile

812 Inlägg
4 februari 2008
du har väl åter cirkulerande nu så så kan du plugga hålet som är närmast turbon på tryck röret eller slangen tongue sen sätter du dit den nya där org sitter.. de är de lättaste..  annars åker du och köper ett nytt rör som du har mällan ic och insug och gör ett hål där och monterar dumpen men de är ju lite jobbigare men blir nog bätre ljud av de..  kolla på min sida så ser du vart dumpen sitter org.. har för mej de är samma ställe om du inte har en org dump på turbon.. då är de bara att fixa en rör stump i rätt stl och svetsa fast på ic röret och göra ett hål där oxå så klart tongue dra en vakum slang dit sen är de klart..  lycka till skriv i gb om de är nå du undrar över..

man lever bara en gång..

166 Inlägg
5 februari 2008
verkar vara en öppen dump du har köpt dig om du har en med två trattar, och om det nu är så så brukar det inte fungera så bra då en öppen dump kastar ut luft som lmm har mätt upp och man får ofta problem med tomgången vilket ofta kan leda till motorstopp i stadskörning.

En återcikulerande dump släpper tillbaka luften mellan lmm och turbo så att det fortfarande är den mängd luft som lmm har mätt upp.

mvh

Sök