4078
Sök

Byte av A4 1995 orginal högtalar

6 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Hej!
Jag undrar om ni möjligtvis vet hur jag gör för att ta bort orginal högtalarna i framdörren på en A4 -95,
måste jag ta bort hela dörrsidan eller bara högtallargallret hmm .
Svara bara om ni är helt säker för vill inte skada bilen annars.tongue
Var kan jag hitta nya orginal högtalargaller (skicka gärna en länk), mina har en spricka sad eller är det lättast att skaffa på en bilskroten.
Hade varit bra att veta innan men började hur stora orginalhögtalarna e också.

Tack på förhand MVH Ranggren
Senast redigerat av Ranggren (6 februari 2008)

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
6 februari 2008
Man måste ta bort hela dörrsidan! inredningen!

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
6 februari 2008
Tjenare har skruvat av dörrsidorna 45 gånger på min A4a känns det som, går på 2minuter när man väl lärt sig, sitter en skruv i "kurvandtaget, som du skrivar loss, få får du bort den lilla panelen och där bakom sitter det 2st skruv, sen sitter det 1skruv längst upp på varje kortsida !

Högtalaren som sitter där är typ 4½ " och sitter med 3st skruv, vilket gör att du inte kan byta rakt av, men med en addapterring för typ 80kr så lös det sig, jag valde att även plasta fast hela skiten i dörren.

Med addapterna får du plats med 5,25"

mvh Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
6 februari 2008
sitter skruvar runt dörrsidan, bakom fönstervev om så finns, bakom dörrhandtaget som man tar i när man ska kliva ur, så sitter det 2 skruvar med, sen ska dörren lyftas uppåt när alla skruvar är borta, underlättar då om du kan låsa bilen så lås knoppen är i ner fällt läge, samt att rutan är nedvevad! jag vet vad jag pratar om! vet inte hur många gånger jag har haft borta min dörrsida!! om du tittar på mina bilder så ser du om det är samma dörrsida som du har!!!
Lycka till!

6 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
Jag tackar för den hjälpen jag har fått, så nu blir det till att skruva i helgen

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
6 februari 2008
håller med TSDI det går verkligen på någon minut om man vet var skruvarna sitter!! lycka till

Hårdrockare - Ärkemupp.
270 Inlägg
6 februari 2008
Gjorde ett byte av mina originalhögtalare i helgen, hade dock inga adapterringar så fick tillverka egna.
Men som sagt, dörrsidan kommer av på minuten när man väl gått igenom proceduren några gånger.

Zack de la Rocha @ Rock Am Ring: Anybody else than me that thinks that President Bush should be executed?
What? The land of the free? Whoever told you that is your enemy!

Sök