3888
Sök

Hjälp min b230fk går på 3 cylindrar

48 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
Hej! jag har en b230fk som går på 3 cylindrar, jag har bytt tänkablar och den går fortfarande på 3 cylindrar.. är det någon som vet vad det kan vara??

tacksam för snabba svar

den som ingen turbo har får åka utan bar :)

Reparatör
630 Inlägg
9 februari 2008
volvo740_racing skrev:
Hej! jag har en b230fk som går på 3 cylindrar, jag har bytt tänkablar och den går fortfarande på 3 cylindrar.. är det någon som vet vad det kan vara??

tacksam för snabba svar

Har du kollat stiften ? Om du flyttar tändkabeln från cylindern som inte funkar : följer felet efter då eller är det kvar ? Fördelarlocket ?? Hur ser det ut då ??

Hur uppkom felet från början ??

48 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
stiftena är nya.. den går inte på tvåans cylinder så om jag lyfter bort tändkabeln från stiftet så går den fortfarande på tre men den får gnista till stiftet, och jag har gjort komp prov och det var bra..

förs gick den på tre när den var kall sen gick den på fyra när den blev varm och gick bra!

The one and only
1 091 Inlägg
9 februari 2008
öppnar tvåans spridare som den ska?

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

48 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
jag har provat med olika spridare och det blir ingen skillnad..

1 418 Inlägg
9 februari 2008
komptest?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

48 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
det har jag gjort och det var bra.. men jag ryckte bort spridar kontakten nyss när bilen var igång och det blev ingen skillnad..

29 Inlägg
9 februari 2008
kolla så det är rätt avstånd på stifetet. om inte gnisan hoppar rätt längt så går den inte. kolla vad det ska vara för mått orginal och så kollar du med ett bladd måt  om det stämmer eller är fel big_smile

Den som ingen turbo har, får åka utan bar!

48 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
okej det ska jag göra. men var ute nyss i garaget och startabilen och tog bort spridar kontakten på tvåans cylinder och det blev ingen skillnad.

90 Inlägg
9 februari 2008
kolla fördelalocket ! o kolla tänspolen med !  kolla så att  tängensfölden stämmer !

48 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
dvorg skrev:
kolla fördelalocket ! o kolla tänspolen med !  kolla så att  tängensfölden stämmer !

det ser bra ut och täningsföljden är som den ska vara..

48 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
nån mera som har nå förslag på vad det kan vara??

volvoraggare
4 776 Inlägg
9 februari 2008
stiften rotorn kan vara smuts vid insprutningen också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

812 Inlägg
9 februari 2008
mät kabeln så du har igenom rätt spänning så de inte är kabel brott nånstans eller stiftet som andra säger men kolla även så du har ström fram till spridaren så de inte är så att du har ett brott till den..  lycka till

man lever bara en gång..

48 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
pimpad740 skrev:
mät kabeln så du har igenom rätt spänning så de inte är kabel brott nånstans eller stiftet som andra säger men kolla även så du har ström fram till spridaren så de inte är så att du har ett brott till den..  lycka till

okej men det kommer ström till stiftet, och det är ström till spridarna.

48 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
glömde att säga att det är en volvo 740 gl års 90. som jag har bytt motor i till en b230FK.

812 Inlägg
9 februari 2008
okej har du kollat avståndet på stiften? vad har du för stift?

man lever bara en gång..

48 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
pimpad740 skrev:
okej har du kollat avståndet på stiften? vad har du för stift?

stiftena är nya så det läre vell vara det avstånd som det ska vara? märket på stiftena är bosch super plus.

812 Inlägg
10 februari 2008
okej d¨vette fan va de kan vara..

man lever bara en gång..

48 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
pimpad740 skrev:
okej d¨vette fan va de kan vara..

Näe för föst när jag satte i motorn så gick den bra, men sen hängde jag av turbon å ic:n  för jag skulla besikta då gick den bra, men sen satte jag tillbaka det och  sen dess har den inte gått bra alls.. för föst när jag satte i motorn gick den på 3 när den va kall sen när den blev varm så gick den på alla 4, men nu gör den inte äns det..

Sök