Tjena jag har ett stort problem med att få bort mina bromsok på en toyota celica -88. jag hittar inga skruvar eller nått som man kan lossa det med. snälla hjälp. hur gör man??
Tjena jag har ett stort problem med att få bort mina bromsok på en toyota celica -88. jag hittar inga skruvar eller nått som man kan lossa det med. snälla hjälp. hur gör man??
a nu har jag fått bort oket och det är la ett steg för att kunna bytta bromsbeläggen till handbromsen?? men hur gör jag sen för att komma innanför bromsskivan??
a nu har jag fått bort oket och det är la ett steg för att kunna bytta bromsbeläggen till handbromsen?? men hur gör jag sen för att komma innanför bromsskivan??
Då måste du ha bort "bygeln" där beläggen sitter, den sitter med 2skruv en uppe & en nere,sen äre bara plocka bort skivan o börja riva där bakom med alla fjädrar o shit. OBS! tänk på att du EV. måste släppa spänningen på handbromsen(vajrarna) då de ofta blir en rostkant "bakom" handbromsbeläggen,då kan hålla på i evigheter o slita o dra.! lycka till iaf.
ps,aldrig hållt på med just en celica men borde ju vara som vilken bil som hellst med skivbroms så.?!.
m ja tror det är så med men dem muttrarna sitter rätt så hårt och är inte långt ifrån att bli runda men jag får la fortsätta att försöka... tack för svaren iaf