2592
Sök

Skillnad på Saab 9000 2.3T och 2.3Ltt?

2 164 Inlägg
29 april 2008
#21
bumpe skrev:
Fredrik-79 skrev:
De som skiljer är MV och kopplingen.
I kraftöverföringen är de ju medbringare och drivaxlarna som är skillnaden med.

Är de samma drivaxlar på 2.0 ltt som på 2.3 ltt? Hur mkt sklijer det sig i hållbarhet mellan 2.3ltt och ftt?
Fredrik-79 skrev:
Mellan Aero och 200hk är de turbon som skiljer med.
Programvaran skiljer ju men de är lätt att uppdatera.

Grenrör med, aero har mitsu td04 och de andra t25 med undantag om aeron är en automat då den har t25...

Som sagt samma anslutningar förutom olja och vatten rör till turbon på TD04 15T #6.
På kraftöverföringen funkar Ltt upp till strax över 400 hk sen är de dags att byta till Ftt saker även där när de gäller medbringare och drivaxlar.

MVH

F


Bilrekonditionerare
453 Inlägg
3 maj 2008
#22
NeOx skrev:
Vad skulle det kosta att göra om den från ltt till ftt då? *nyfiken* smile

Begagnad styrbox från en FTT ca: 1500kr
Magnetventil ca: 1600kr (ny)

Eller lämna in den för steg 1 chippning så får du betydligt mer effekt än en FTT.
Finns många bra firmor i landet som är specialicerade på Saab.

Lycka till!

MVH Rikard

337 Inlägg
14 juli 2008
#23
vart finns de en magnetventil för 1600 ny?? måste veta smile har letat som fan men den enda ja har hittat kosta strax över 3000 :S

3 liters diesel, mumma!

gruvarbetare
152 Inlägg
14 juli 2008
#24
Rwd skrev:
vart finns de en magnetventil för 1600 ny?? måste veta smile har letat som fan men den enda ja har hittat kosta strax över 3000 :S

http://www.speedparts.se/shop/prod/res_ … iler.shtml
hitta jag en för 1380kr men en likadan för 2300kr på samma sida, ser lika ut båda hmm
/steffe


Sök