2977
Sök

Koppla in 7" lcd-skärm??

392 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Halloj. Skulle behöva lite hjälp med att koppla in mina skärmar. Har en Cd/dvd-spelare med en inbyggd skärm+ att jag ska ha 4st till=)   Men jag undrar om någon vet vad jag behöver för kablar till det? Tänkte mest på kabeln som ger bild.  Ska köpa en förgreningsdosa så att det blir 4 utgångar från cd:n..

Hoppas någon vet!

//Jonte

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!

392 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Ingen som har någe tips på kablar?

Är det dessa som jag ska använda?
http://www.mds.se/?artnr=kav150

Vore jätte bra omn någon kunde svara=)

Går det bara att koppla in så man får bild,  inge ljud??

//Jonte

Adam Opel
35 Inlägg
13 februari 2008
ja du behöver väl 4 st videokablar det använde jag iaf...kopplade video out från spelaren till förgreningsdosan o sen till respektive skärm..inte så svårt bara plug and play ungefär:D

bil intreserad anläggare
467 Inlägg
13 februari 2008
antar att det är rca kablar du ska ha. vilket är samma som lågnivåkablarna som man andvänder. det du behöver då är förgrenigs kabel http://www.mds.se/?artnr=kav150. och sen den längd på kabel du behöver. det kommer  bara skicka bild inget ljud vaad jag vet.

//mackan

392 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Tänkte beställa lite Videokabel från MDS nu, men jag tittade på Skärmarna och då finns det 2st Videokablar ut från skärmen!  En st Video1 och en Video2. Den ena kabeln är en Hona och den andra är en Hane. Är det för att jag ska kunna välja, eller ska båda kopplas in??

Tacksam för lite svar

//Jonte

392 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Nån som vet?

Adam Opel
35 Inlägg
26 februari 2008
nej det är bara den ena du ska koppla. Det är 2 ingångar och då kan du koppla in 2 tillbehör samtidigt tex tvspel eller backkamera.. Alltså Av1 o Av2 så är det på mina skärmar iaf

Sök