3953
Sök

Reg. skylt?

1 639 Inlägg
15 december 2005
Håller med ovanstående...
Hur kan någon tycka det är snyggare att ha en stor skylt ligga innanför vindrutan i kupén och dessutom slåss med näbbar och klor för rätten att få göra sin bil fulare och konstigare i 99% av beskådarnas ögon ?
Skaffa en laglig liten skylt i stället och sätt den på rätt ställe så blir det ju i alla fall inte fult och konstigt.... *doh* som Homer skulle sagt ! Vad kommer härnäst ?  Singeltork på insidan av rutan kanske ? En del gör fan i mig vadsomhelst hur jävla fult,dumt eller korkat det än är för att följa något som dom tror är "trendigt"
Ganska kul iof, man får mycket att skratta åt....
Senast redigerat av mrcelica (15 december 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

4 571 Inlägg
15 december 2005
tycker man att skylten är ful och förstör fronten på nått vis så skit i att ha den alls! man får ju knappast mindre böter om den ligger i rutan och man säger: "men jag visste inte"  eller försöker läxa upp snuten men massa paragrafer vilket mycket sällan lyckas

alternativ 1) ha kvar skylten

alternativ 2) lägg den i rutan vilket ser ännu konstigare ut och hoppas på att det är en snäll snut som stoppar dig eller betala 400:-

alternativ 3) skit i att ha den alls och bara betala 400;- för varje tillfälle du blir stoppad

1 639 Inlägg
15 december 2005
Som sagt, bra mycket bättre att inte ha nån skyllt alls än att göra något så obegripligt som att lägga den inne i kupén, det kan väll aldrig bli snyggare än att ha den där den ska vara ?!?!?!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

533 Inlägg
15 december 2005
f'låt mig ,rejält off topic, men måste bara säga.. så här på tal om koder på böteslappen.
Jag var i Karlstad i helgen med jobbet och en kollega åkte på 930A.. 500:-

930A = Förargelseväckande beteende genom offentlig urinering

30 meter från vårt hotell dessutom... Världsklass, ha ha ha

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

533 Inlägg
15 december 2005
bmw750 skrev:
ja men mannen då, ha ha ha... såg dom dig eller??

Jag var på hotellet och kollegan stod med flera andra från jobbet i för att köpa lite nattakäk.. Jävla dyr hamburgare...

Sorry...OT igen..

Nåja, personligen tycker jag att det är extremt fult med en regskylt i framrutan.. Fattar inte hur man kan tjafsa om just ett sånt "enkelt" case.. låt skylten sitta och gå lös på resten av bilen.

Jag köpte en ny skylthållare från www.autopower.se där skruvarna på skylten inte syns..och en ny skylt från VV för 60 spänn så är det ju så snyggt det kan bli..lagligt alltså..

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se

Fiat Coupe 16vt
71 Inlägg
15 december 2005
mrcelica skrev:
Håller med ovanstående...
Hur kan någon tycka det är snyggare att ha en stor skylt ligga innanför vindrutan i kupén och dessutom slåss med näbbar och klor för rätten att få göra sin bil fulare och konstigare i 99% av beskådarnas ögon ?
Skaffa en laglig liten skylt i stället och sätt den på rätt ställe så blir det ju i alla fall inte fult och konstigt.... *doh* som Homer skulle sagt ! Vad kommer härnäst ?  Singeltork på insidan av rutan kanske ? En del gör fan i mig vadsomhelst hur jävla fult,dumt eller korkat det än är för att följa något som dom tror är "trendigt"
Ganska kul iof, man får mycket att skratta åt....

Skaffa en liten LAGLIG skylt? Lycka till! Är det någon som vet hur berätta
gärna för det känns dom jag har försökt på alla sätt som finns men icke
sa nicke....
Så istället blir det utan skylt...lätt värt 400kr....

81 Inlägg
16 december 2005
Haha. Lever denhär tråder fortfarande big_smile

Enligt vad jag fått höra så ligger det till såhär, rätt mig om jag har fel.

Liten skylt = urkundsförfalskning (inte så bra)

Skylt i framrutan = 300:- (dock så får man ha den utanpå rutan?)

Ingen skylt = 600:-

Själv så kör jag faktiskt med den i rutan nu. Just för att jag verkligen inte vill ge mig på och borra i fronten.
Skall dock snart fästa den med lite rejäl självhäftane tejp. Även fast det inte känns helt 100% säkert.

Fiat Coupe 16vt
71 Inlägg
16 december 2005
Jag åkte fast för ingen skylt i somras...då kostade de 400kr...

355 Inlägg
16 december 2005
ja 400 kr är det.

Mvh Jonas

Mvh Jonas

781 Inlägg
16 december 2005
300 kr fick jag för olovlig numerplåt! läste lite här va ni skrivit å de stämmer att skylten ska vara synlig å de där.. men ni glömde att det står nåt i lagboken någonstans att den inte får monteras innanför en ruta.. fast kan inte svära på det! LGF skylt på en epa eller nummerplåt på en Epa är det så på iallafall.. och lika dant övningskörningsskylt.. så troligen kan de kanske stå som en reg plåten på en bil me? låter rätt logiskt?

81 Inlägg
16 december 2005
Det stämmer, läste här nu "Du åker ungefär lika hårt som på urkundsförfalskning"

Det har jag ju absolut ingen lust med.

Ska ut i farbror blå täta Karlstad ikväll så nu sitter plåten med clips i grillen big_smile

458 Inlägg
16 december 2005
Trådstartare
Många olika svar asså! hehe.. men jag tror det räker med svar iaf.. tack så mycket!

21 761 Inlägg
16 december 2005
Men jag har då inte fått svar på min fråga.
Varför ska man ha skylten i fönstret istället för på den plats som den normalt sitter på?
Jag har kanske missat något men brukar inte skylten redan sitta på kofångaren eller är den ett extra tillbehör som följer med bilen och monteras av bilägaren?

Fiat Coupe 16vt
71 Inlägg
16 december 2005
Drönirettab skrev:
Varför ska man ha skylten i fönstret istället för på den plats som den normalt sitter på?
Jag har kanske missat något men brukar inte skylten redan sitta på kofångaren eller är den ett extra tillbehör som följer med bilen och monteras av bilägaren?

Det finns två anledningar att inte ha reg plåt alls:
1 (Min anledning): Det är så ruggigt fult med reg plåt så den kan lika med ligga hemma i garaget....
2 (vanlig anledning): Hastighetskameror....

Men varför ha den i rutan som nästan är lika olagligt och dessutom nästan lika fult förstår jag inte heller....
Senast redigerat av Painadict (16 december 2005)

21 761 Inlägg
16 december 2005
Jaha, kan bara konstatera att jag måste vara lite annorlunda än andra.

Jag bryr mig inte ett dugg om hur regskylten ser ut och när det gäller hastighetskamera så kan jag erkänna att visst kör jag för fort då och då, men det är medvetet och då får jag skylla mig själv. Enkelt!

sixten
252 Inlägg
16 december 2005
när jag blev av med körkortet så hade inte jag nån nummerplåt på bilen, gör bara fina skruvhål å måla lite brunt i dem så säger ni bara att skruvarna har rostat av och att du har skylten i bakluckan tongue de var precis så jag så... och de var lite rostbrunt i framskärmen... tongue

81 Inlägg
17 december 2005
Antagligen så blev han INTE av med körkortet pga nummerplåten.

Jag hade tur som hade plåtad bil i afton iaf, stötte på snuten inte mindre än 6ggr.

Skälet till att jag inte har plåten fram som normala människor är att jag verkligen inte vill borra i min frontkjol som inte är orginal med plats för nummerskylt.

458 Inlägg
17 december 2005
Trådstartare
Drönirettab skrev:

För att man antagligen tyckler att den är ful.. men ta och gör en egen tråd istället för att skriva i min tråd om något som inte rör denna tråd så är du snäll.. där kan du skriva dina egna åsikter och läsa andra som skriver i din egna tråd..

Tycker det var lite små tyket det där inlägget! så stick och gör en egen tråd!

355 Inlägg
17 december 2005
Kojloj skrev:
Drönirettab skrev:

För att man antagligen tyckler att den är ful.. men ta och gör en egen tråd istället för att skriva i min tråd om något som inte rör denna tråd så är du snäll.. där kan du skriva dina egna åsikter och läsa andra som skriver i din egna tråd..

Men snälla nån. Är det så farligt att han ställde en fråga i DIN tråd. Världen gåt väll inte under pga det?

Vi för ju en disk. å då tycker i alla fall jag att andra folk kan få fråga i DIN tråd. Eller?

Trodde inte detta skulle vara nån sandlåde nivå, men tydligen hade jag fel.

Mvh Jonas
Senast redigerat av MrLila (17 december 2005)

Mvh Jonas

458 Inlägg
17 december 2005
Trådstartare
MrLila skrev:
Kojloj skrev:
Drönirettab skrev:

Men snälla nån. Är det så farligt att han ställde en fråga i DIN tråd. Världen gåt väll inte under pga det?

Vi för ju en disk. å då tycker i alla fall jag att andra folk kan få fråga i DIN tråd. Eller?

Trodde inte detta skulle vara nån sandlåde nivå, men tydligen hade jag fel.

Mvh Jonas

hmm.. njae men jag tyckte inte den hörde hemma här..

Sök